آسانسور برج آسمان در اوکلند؛ بلندترین برج نیوزلند

در این مقاله به بررسی کامل آسانسور برج آسمان، ساختار و ویژگی‌های این آسانسور و برج واقع در آن، ایمنی آسانسور به همراه تصاویر می‌پردازیم.

آسانسور برج اوکلند

بهار آزادی، کابین نیوز – برج مخابراتی آسمان یکی از مکان‌های دیدنی اوکلند در نیوزلند است. بازدیدکنندگان آن فرصتی عالی برای سفری چند ثانیه‌ای با آسانسور برج آسمان دارند و لذت بردن از چشم انداز شهر از ارتفاع 196 متری دارند. آسانسور این برج از نوع شیشه‌ای است. عملکرد این آسانسور همانند یک قطار سریع السیر است و بازدیدکنندگان را تنها در 40 ثانیه به آخرین طبقه آسمان خراش می‌رساند. وقتی در زمان حرکت به سمت پایین به کف کابین این آسانسور که شیشه‌ای است شفاف نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد که از یک پرتگاه در حال سقوط به سمت پایین هستید. سقوط کرده اید. سوار شدن در این آسانسور یک تجربه فراموش نشدنی به مسافران و گردشگران می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این آسانسور و برج آسمان تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

آسانسور برج آسمان اوکلند

این برج مرتفع در اوکلند واقع در نیوزلند است. گردشگرانی که سرگرمی‌های هیجان انگیز را دوست دارند، می‌توانند با سوار شدن در این آسانسور هیجان بسیار زیادی را تجربه کنند. زیرا در این برج مجموعه‌ای از بازی‌ها، سرگرمی‌ها و تفریحات مختلف برای گردشگران وجود دارد. آسانسور برج آسمان تنها یکی از آن‌ها است که برای افرادی که عاشق هیجان، ارتفاع و سقوط آزاد هستند یک تجربه بسیار عالی است.

سکوی پرش برج آسمان اوکلند

سرگرمی های برج آسمان

گفتیم که یکی از تفریحات در برج آسمان اوکلند که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد، سوار شدن در آسانسور برج آسمان است. علاوه بر آن در یکی از سکوهای برج، تخته مخصوص پرش نصب شده است. البته تفریحات و سرگرمی‌ها فقط هیجان انگیز نیستند، برای افرادی که به تفریحات آرام و رمانتیک علاقه دارند نیز برنامه‌هایی مانند رستوران و بار در نظر گرفته شده است. شما در رستوران‌ها و بارهای موجود در این برج می‌توانید علاوه بر لذت بردن از چشم انداز زیبای شهر، از نوشیدنی‌ها و غذاهای بسیار لذیذ و متفاوت آنجا نیز نهایت لذت را ببرید.

برج آسمان(اوکلند)

آسانسور برج آسمان در برج آسمان(Sky Tower) قرار دارد. این برج، یک برج مخابراتی و رصدی در اوکلند واقع در نیوزیلند است که در گوشه خیابان‌های ویکتوریا و فدرال در CBD شهر قرار دارد و ارتفاع آن 328 متر است. بر اساس اندازه گیری‌های انجام شده، این برج به عنوان دومین سازه بلند مستقل در نیمکره جنوبی شناخته شده است. ساخت این برج از سال 1994 تا سال 1997 به طول انجامید. هزینه ساخت برج آسمان اوکلند 50 میلیون دلار آمریکا برآورد شده است. تعداد روزانه بازدید کنندگان از این برج، 1150 نفر(بیش از 415000 نفر در سال) است.

برج اوکلند در شب

امکانات برج آسمان اوکلند

آسانسور برج آسمان، تنها یکی از امکانات و تفریحات این برج است. بخش‌های بالایی برج آسمان به ویژه در شب به علت روشنایی متفاوت و زیبا، نمایی خارق العاده و دلنشین دارند. تعدادی بار، رستوران، سکوی پرش و آسانسور واقع در برج از جمله مهمترین امکانات این برج است.

بیشتر بخوانید:

جذابیت های گردشگری آسانسور لاسردا(Elevador Lacerda) در برزیل

ویژگی‌های برج آسمان

برج از بتن بسیار مقاوم ساخته شده است. چاه آن به قطر 12 متر و شامل چهار آسانسور و یک راه پله اضطراری بر روی هشت پایه بنا شده است. این آسانسور از مواد کامپوزیت، فولاد،  بتن پیش ساخته و بتن مسلح ساخته شده است. در ساخت برج آسمان از 15000 متر مکعب بتن، 2000 تن ریف فولاد orcing و 660 تن فولاد استفاده شده است. وزن برج بیش از 170 تن است.

نمای برج آسمان در نیوزلند

سازنده برج آسمان کیست؟

برج آسمان با مشارکت شرکت‌ها و متخصصان بسیار زیادی ساخته شده است. برخی از این شرکت‌ها و افراد شامل موارد زیر است.

  • شرکت Beca Group: خدمات مدیریت و هماهنگی پروژه
  • شرکت مهندسی Fletcher Construction: توسعه دهنده سازه
  • هریسون گریرسون: خدمات نقشه برداری
  • گوردون مولر از کریگ کریگ مولر: طراحی
  •  Les Dykstra(لس دیکسترا): معمار پروژه

ساخت این برج 2 سال و 9 ماه طول کشید.

ایمنی برج آسمان چقدر است؟

این برج برای مقاومت در برابر باد بیش از 200 کیلومتر در ساعت طراحی شده است. یکی از امکانات و ویژگی‌های ایمنی این برج، آسانسور برج آسمان است. این آسانسور دارای فناوری ویژه ای برای تشخیص لرزش آسانسور هنگام حوادث و یا باد شدید و طوفان است. این فناوری باعث می‌شود آسانسور به طور خودکار سرعت خود را کاهش دهد. اگر نوسان ساختمان از سطوح ایمنی از پیش تعیین شده فراتر رود، آسانسورها به طبقه همکف باز می‌گردند و تا زمانی که بادهای شدید و نوسان ساختمان از بین برود، در آنجا باقی می‌مانند. برج آسمان برای مقاومت در برابر زلزله 8.0 ریشتری در شعاع 20 کیلومتری (12 مایلی) ساخته شده است.

معماری برج آسمان در اوکلند
برج سیدنی

کلام پایانی

آسانسور برج آسمان یکی از عجیب ترین آسانسورهای دنیا است. ظاهر شیشه ای و ساختار این آسانسور باعث شده است که به عنوان یکی از آسانسورهای عجیب جهان شناخته شود. در این مطلب ساختار برج آسمان و آسانسور واقع در آن را بررسی کردیم. سیستم ایمنی تعبیه شده در آسانسور نیز بسیار هوشمند و متفاوت است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر