هزینه سرویس و نگهداری آسانسور در سال 1403 طبق نرخنامه مصوب سندیکای آسانسور

در این مطلب، قصد داریم نرخ سرویس و نگهداری آسانسور در سال 1403 بر اساس نرخنامه مصوب سندیکای آسانسور را به شما ارائه دهیم.

هزینه سرویس و نگهداری آسانسور در سال 1403

بهار آزادی، کابین نیوز – تعمیر و نگهداری آسانسور یکی از هزینه های اصلی در هر ملک و یکی از مهمترین دغدغه‌های مالکان ساختمان است. به طوری که بسیاری از مالکان همیشه به این فکر می‌کنند که آیا برای سرویس و نگهداری آسانسور ساختمان خود هزینه منصفانه‌ای پرداخت می‌کنند؟ و آیا امکان پرداخت هزینه کمتر برای تعمیر و نگهداری آسانسور ساختمان آن‌ها وجود دارد؟ در این مقاله هزینه سرویس و نگهداری آسانسور در سال 1403 بر اساس نرخنامه مصوب سندیکای آسانسور را به شما ارائه می‌دهیم.

هزینه تعمیر و نگهداری آسانسور چقدر است؟

مسئله بسیار مهم درباره هزینه سرویس و نگهداری آسانسور در سال 1403، تفاوت قیمت و تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور و بازرسی آن است. به همین منظور باید نرخنامه آسانسور سال ۱۴۰۳ مصوب سندیکای آسانسور را برای اطمینان کافی از بررسی کنیم.

به طور کلی قیمت تعمیر و نگهداری آسانسور در سال 1403 برای سرویس ماهیانه آسانسور، 300 هزار تومان است. این هزینه برای سرویس معمولی آسانسور که شامل روانکاری، رفع مشکلات سر و صدا و روشنایی در ساختمان‌های 5 طبقه با 10 واحد و مدت زمان 1 الی 2 ساعت در نظر گرفته شده است.

در نرخنامه آسانسور سال ۱۴۰۳، موارد زیر بر اساس گروه‌های ساختمانی و نوع آسانسور در نظر گرفته می‌شوند.

  • هزینه‌های سالانه یا ماهانه برای خدمات نگهداری
  • هزینه تعمیر و به‌روزرسانی آسانسور

بر اساس اطلاعیه سازمان سندیکای آسانسور ایران، تعمیر و نگهداری باید توسط شرکت‌های متخصص در این موضوع انجام شود. این هزینه‌ها توسط شرکت‌های تخصصی نگهداری آسانسورها تعیین می‌شود و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

قیمت سرویس آسانسور در سال 1403

8 عامل موثر بر هزینه سرویس و نگهداری آسانسور در سال 1403

تعمیر و نگهداری آسانسور یک موضوع حیاتی است زیرا تنها راه تضمین عملکرد و ایمنی آن است. به همین علت مالکین ساختمان همیشه به دنبال خدمات با کیفیت با بهترین قیمت هستند. به طور کلی، عوامل متعددی وجود دارد که قیمت تعمیر و نگهداری آسانسور را تعیین می‌کند. این عوامل شامل موارد زیر است.

نوع آسانسور مدل و نوع آسانسور شامل آسانسورهای هیدرولیکی، کششی و… تاثیر مستقیمی بر هزینه نگهداری آن دارد.
گروه بندی ساختمان گروه بندی ساختمان، همان تعداد طبقات ساختمان است که تاثیر مستقیمی بر قیمت سرویس و نگهداری آن دارد.
طول عمر آسانسور تعرفه سرویس آسانسورهای قدیمی نسبت به آسانسورهای جدید بسیار بیشتر است.
قطعات آسانسور تعویض قطعات آسانسور و نوع قطعات آسانسور مصرفی در سرویس و نگهداری آن عامل موثر دیگری بر قیمت خدمات آسانسور است.
تکنولوژی‌های جدید آسانسور آسانسورهای مجهز به تکنولوژی‌های جدید، دارای تعرفه سرویس آسانسور بیشتری هستند.
خدمات سرویس اضطراری آسانسور در صورتی که آسانسور دچار خرابی‌های ناگهانی شود، باید هزینه‌های هنگفتی برای خدمات سرویس اضطراری آسانسور پرداخت شود.
ترافیک ساختمان میزان رفت و آمد در ساختمان، تاثیر مستقیمی بر خرابی آسانسور و در نتیجه هزینه نگهداری آسانسور دارد.
محل قرارگیری ساختمان محل قرارگیری ساختمان، تاثیر مستقیمی بر قیمت سرویس و نگهداری آسانسور آن دارد.

برای اطمینان از پرداخت هزینه قانونی برای تعمیر و نگهداری آسانسور مطابق با نرخنامه سندیکای آسانسور ایران، توصیه می‌شود به شرکت‌های مورد تائید سازمان استاندارد ایران مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

فواصل زمانی تعمیر و نگهداری آسانسور

موضوعی بسیار مهم درباره تعمیر و نگهداری آسانسور، انجام اصولی و درست آن در فواصل و بازه‌های زمانی منظم است. به این ترتیب میزان خرابی و همچنین هزینه نگهداری آسانسور تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

رایج‌ترین نوع تعمیر و نگهداری آسانسور به صورت بازرسی ماهیانه انجام می‌شود. کمترین هزینه سرویس و نگهداری آسانسور در سال 1403 مربوط به بازرسی‌های ماهیانه است. البته سایر موارد اعم از نوع ساختمان و آسانسور نیز در قیمت سرویس آسانسور در سال 1403 موثر هستند.

چه کسی مسئول پرداخت هزینه سرویس آسانسور است؟

به طور کلی، پرداخت هزینه‌های ساختمان بر اساس اینکه هزینه جزئی یا اساسی است به عهده مستاجر یا مالک است. چنانچه هزینه‌های پیش آمده هزینه اساسی باشند، مالک ساختمان موظف به پرداخت آن است. در غیر این صورت هزینه پرداختی به عهده مستاجر است.

پرداخت هزینه سرویس و نگهداری آسانسور در سال 1403 نیز به دو صورت زیر انجام می‌شود که این موضوع به طور عمومی در قوانین و توافق‌نامه‌های اجاره مسکن تعیین شده است.

  • هزینه سرویس ماهیانه آسانسور: با توجه به اینکه این هزینه جزئی است، باید توسط مستاجر و از محل شارژ ساختمان پرداخت شود. این هزینه معمولا صرف روغن کاری آسانسور و یا بازرسی عادی ماهیانه می‌شود.
  • هزینه بازرسی سالیانه سا تعویض قطعات: تعویض قطعات یا سرویس و بازرسی سالیانه آسانسور معمولا هزینه بسیار بالایی دارد. به همین علت این هزینه، جزو هزینه‌های اساسی است و باید توسط مالک ساختمان پرداخت شود.

سخن پایانی

نرخ سرویس و نگهداری آسانسور در سال 1403 تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله ترافیک، نوع آسانسور، گروه بندی ساختمان و… تعیین می‌شود. مالکین ساختمان با در نظر گرفتن دقیق این عوامل و نرخنامه سندیکای آسانسور ایران، می‌توانند یک هزینه مصوب و مناسب برای تعمیر و نگهداری اصولی و ایمن آسانسور ساختمان خود پرداخت نمایند.

انجام به موقع و اصولی تعمیر و نگهداری آسانسور نه تنها عمر آسانسور را افزایش می‌دهد بلکه از تعمیرات پرهزینه جلوگیری می‌کند و ایمنی کاربران آن را تضمین می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر