11 کشته و 75 زخمی در حادثه سقوط آسانسور معدن پلاتین در آفریقای جنوبی

حادثه سقوط آسانسور معدن پلاتین در آفریقای جنوبی از ارتفاع 200 متری، 11 کشته و 75 زخمی بر جای گذاشت.

سقوط آسانسور معدن پلاتین

ترجمه از کابین – آسانسور یک معدن پلاتین در آفریقای جنوبی در حین انتقال کارگران ناگهان از ارتفاع حدود 200 متری سقوط کرد. این حادثه، 11 کشته و 75 مصدوم داشت. این اتفاق در پایان شیفت کاری کارگران معدن رخ داد. تمامی کارگران مجروح در بیمارستان بستری شدند. نیکو مولر، مدیر عامل شرکت امپالا پلاتینیوم هولدینگ، در بیانیه‌ای گفت: «این تلخ‌ترین اتفاقی بود که در تاریخ شرکت تجربه کردیم.» او گفت: «تحقیقات در مورد علت سقوط آسانسور آغاز شد و تمام عملیات‌های معدن تا اطلاع ثانوی متوقف است.»

گوده منتاشه، وزیر منابع معدنی و انرژی گفت: «که تحقیقات دولتی در مورد این تراژدی انجام خواهد شد و کارشناسان بعد از معدن بازدید خواهند کرد تا بتوانند جوانب مختلف حادثه را در نظر بگیرند.» یوهان ترون، معاون شرکت امپالا گفت: « آسانسور تقریباً 200 متر سقوط کرد و همه 86 کارگر در آسانسور حضور داشتند. برخی از مجروحان نیز شکستگی‌های جدی داشتند.»

آفریقای جنوبی بزرگ‌ترین تولید کننده پلاتین در جهان است. معدن Impala Rustenburg دارای 9 شیفت کاری است و بزرگ‌ترین معدن پلاتین جهان در سال گذشته بود. این کشور در سال 2022 بر اثر حوادث معدن 49 کشته داشت که نسبت به سال قبل از آن 74 مورد کاهش داشت. بر اساس آمارهای دولتی، مرگ و میر ناشی از حوادث معدن در آفریقای جنوبی از نزدیک به 300 نفر در سال 2000 به طور مداوم کاهش داشت. تحقیقات در مورد سقوط آسانسور معدن پلاتین امپالا در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

آتش‌ نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه حاضر شدند

مترجم: نعیمه گلی

منبع:

https://www.msn.com/en-ph/news/other/elevator-plummets-in-south-africa-platinum-mine-11-killed-75-injured/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر