9 نمونه از عجیب ‌ترین آسانسورهای جهان، از گذشته تا الان

9 نمونه از عجیب ‌ترین آسانسورهای جهان، از گذشته تا الان، آسانسورهایی با طراحی و عملکرد منحصر بفرد در سراسر دنیا

عجیب ترین آسانسورهای جهان

بهار آزادی، کابین نیوز – آسانسورها یک عملکرد اصلی دارند و آن هم جابجایی مسافران یا اجسام بین طبقات مختلف است. هر چقدر هم که این موضوع پیش پا افتاده به نظر برسد، به این معنی نیست که ساختار و طراحی آن‌ها نیز باید یکسان باشد. معماری و طراحی‌های متفاوت برخی از آسانسورها از سرتاسر جهان به خودی خود، آن‌ها را به جاذبه ‌گردشگری تبدیل کرده است. برخی از این آسانسورها ممکن است دارای معماری متفاوت و برخی دارای عمکلرد متفاوتی هستند. در این مطلب می‌توانید لیست 9 نمونه از عجیب ‌ترین آسانسورهای جهان را مطالعه کنید.

اولین آسانسور مدرن و عجیب دنیا

اولین آسانسور مدرن که به عنوان آسانسور مسافربری طراحی شد در سال 1743 ساخته شد. این آسانسور منحصراً برای پادشاه لوئیس پانزدهم فرانسه ساخته شد. این صندلی که به آن صندلی پرنده می‌گویند، هیچ شباهتی به آسانسورهای مدرن نداشت. صندلی مذکور، بیرون از بالکن پادشاه قرار می‌گرفت و توسط شاه لوئیس برای رفت و آمد از طبقه به طبقه دیگر استفاده می‌شد. این آسانسور، به دستور پادشاه به صورت دستی کار می‌کرد.

اولین آسانسور مدرن جهان

گلوبن اسکای ویو، استکهلم

اریکسون گلوب با ارتفاع 85 متر و قطر 110 متر، بزرگ‌ترین ساختمان نیمکره‌ای در جهان است. واگن‌های سرباز اسکای‌ویو که رو به بیرون طراحی و نصب شده‌اند، امکان تجربه یک سفر 20 دقیقه‌ای در امتداد منحنی ساختمان‌ها را به مسافران می‌دهند. اسکای ویو که یکی از عجیب ‌ترین آسانسورهای جهان است، مناظر خارق العاده‌ای از خط افق استکهلم ارائه می‌دهد.

آسانسور اسکای ویو

Autostadt، آلمان

مجموعه Autostadt که در زبان آلمانی به معنای شهر خودرو است، در می 2000 در مجاورت کارخانه تولید فولکس واگن در ولفسبورگ افتتاح شد. این مجموعه، هر سال دو میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند و شامل یک هتل، رستوران، یک موزه و جاذبه‌های دیگر است. این مجموعه در واقع شامل دو سیلو خودروی نمادین است که باعث ایجاد یک سیستم آسانسوری متفاوت شده است.

آسانسور Autostadt آلمان

آسانسور Bailong، چین

این آسانسور به عنوان بلندترین آسانسور فضای باز در جهان و از جمله عجیب ترین آسانسورهای دنیا است. آسانسور Bailong بر روی کناره یک صخره در منطقه Wilingyaun چین ساخته شده است. این نام به معنای “آسانسور صد اژدها” است و 305 متر از صخره بالا می‌رود. گفته می‌شود که نماهای این مناطق، ستون‌های ماسه‌سنگ کوارتزیتی عظیم الهام‌بخش هستند و بیش از ۷۹۰ متر ارتفاع دارند.

آسانسور Bailong، چین

آسانسور پاترنوستر

آسانسور Paternoster، بدون دکمه و درب است و کابین آسانسور به طور پیوسته در اطراف یک حلقه حرکت می‌کند. کابین این آسانسور هرگز متوقف نمی‌شود؛ اما سرعت آن نسبت به آسانسورهای معمولی بسیار کمتر است. از این آسانسور به عنوان آسانسور مرگ‌بار نیز یاد می‌کنند. همه این ویژگی‌ها باعث شده است که آسانسور پاترنوستر نیز در لیست عجیب ‌ترین آسانسورهای جهان قرار بگیرد.

آسانسور پاترنوستر

طاق دروازه، سنت لوئیس(ایالات متحده)

آسانسور غلاف طاق دروازه که چیزی شبیه داستان‌های علمی تخیلی دهه 1960 است، به شما این امکان را می دهد که سوار بر یکی از بلندترین بناهای تاریخی آمریکا شوید. این آسانسور، توسط معمار فنلاندی Eero Saarinen طراحی شده است. غلاف آسانسور دارای درهای شیشه‌ای است، تا ساختار مکانیکی پیچیده داخلی طاق به وضوح آشکار باشد.

مدت سفر با این آسانسور، حدود 4 دقیقه طول می‌کشد. طراحی منحصر به فرد این آسانسور، آن را به یکی از  عجیب ترین آسانسورهای دنیا تبدیل کرده است.

طاق دروازه، سنت لوئیس(ایالات متحده)

چرخ فالکرک، اسکاتلند

چرخ فالفرک که یکی از عجیب ‌ترین آسانسورهای جهان است، یک آسانسور قایق دوار جدید در اسکاتلند است. این کانال، کانال فورث و کلاید را به کانال یونیون متصل می‌کند و نام آن از شهر مجاور فالکرک گرفته شده است.

چرخ فالفرک

بالابر جزر و مد، واحه دریاها(بزرگ‌ترین کشتی دنیا)

می دانم به چه فکر می کنید، آیا کسی به فکر قرار دادن یک میله در آسانسور نبوده است؟ Rising Tide یکی از عجیب ترین آسانسورهای دنیا و اولین بار دریانوردی و مسافرتی در جهان است. این بالابر 35 مسافر، کارمند و یک بار با سرویس کامل را حمل می‌کند. آسانسور مذکور، با آرامش از طریق آتریوم‌های کشتی‌های کروز پرچم‌دار رویال کارائیب بالا و پایین می‌رود. میله‌های این بالابر در طول روز کار می‌کنند و باعث خلق تجربه‌ای متفاوت در کشتی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

برج آسمان، نیوزیلند

همانطور که انتظار دارید، این آسانسور دارای چشم اندازی واضح و شفاف است که باعث می‌شود مسافران در طول مسافرت 40 ثانیه‌ای خود دلهره و لذت را تجربه کنند. کف شیشه‌ای و شفاف این آسانسور، نگرانی و اضطراب مسافران را افزایش می‌دهد. هیجان دیدن آسمان و زمین در هنگام صعود یا فرود، این آسانسور را به یکی از عجیب ‌ترین آسانسورهای جهان تبدیل کرده است. به همین علت اکثر افراد شجاع سوار شدن به این آسانسور را ندارد، به جز افرادی که واقع شجاع هستند.

آسانسور آکواریوم برلین

آیا موقع جابجایی بین طبقات مختلف هتل، حوصله خیره شدن به فضاهای باز یا لابی را دارید؟ آسانسور آکواریوم برلین به عنوان یکی از عجیب ترین آسانسورهای دنیا است که 25 متر ارتفاع دارد و درون آن شفاف است. در واقع دور تا دور این آسانسور با یک آکواریوم احاطه شده است.  این مخزن با 1000000 لیتر آب پر شده و حاوی 1500 ماهی از 50 گونه مختلف است. غواصان مخزن را تمیز می‌کنند و روزانه به ماهی‌ها غذا می‌دهند.

آسانسور آکواریوم برلین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر