628 گواهی ایمنی آسانسور در مشهد صادر شد

محمد خوران، مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از صدور ۶۲۸ فقره گواهی ایمنی آسانسور در سال 1402 در مشهد خبر داد.

گواهی ایمنی آسانسور

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از صدور ۶۲۸ فقره گواهی ایمنی آسانسور در سال 1402 در مشهد خبر داد. طبق گزارش محمد خوران، در سال گذشته، تعداد 434 عدد تائیدیه ایمنی اولیه آسانسور صادر شده است. وی افزود: در سال 1402 بازرسی ادواری آسانسور در مشهد نیز صورت گرفت که منجر به صدور 194 عدد تاییدیه ایمنی آسانسور در این استان شد.

خوران اضافه کرد: اعتبار گواهینامه ایمنی آسانسور یک سال است. وی افزود: در صورت عدم سرویس و نگهداری منظم و مستمر توسط شرکت‌های مجاز، مسئولیت خوادث احتمالی به عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

بنابراین انجام بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت‌های مورد تائید سازمان ملی استاندارد ایران الزامی است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش کابین نیوز به نقل از ایسنا، وی تاکید کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌ها می‌بایست نسبت به تمدید این گواهی اقدام کنند. این اقدام باید پیش از اتمام تاییدیه ایمنی آسانسور، انجام شود. تمدید اعتبار گواهی ایمنی آسانسور باید پس از بازرسی ادواری انجام شود.

خوران گفت: اخذ استاندارد آسانسور الزامی است. زیر این وسیله مستقیما با جان افراد در ارتباط است. بنابراین هیچ ساختمانی بدون داشتن استاندارد آسانسور موفق به دریافت پایان کار ساختمان و در نتیجه دریافت سند ساختمان نمی‌شود. داشتن استاندارد برای حفظ ایمنی مسافران آسانسور و بهره‌برداری مناسب و بهینه از آن، الزامی است.

منبع: isna

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر