دریافت اعتبار در طرح “عید تا عید” توسط 500 هزار نفر

مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت از دریافت اعتبار در طرح عید تا عید توسط بیش از 500 هزار نفر از مردم خبر داد.

دریافت اعتبار در طرح عید تا عید

مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت از دریافت اعتبار در طرح عید تا عید توسط بیش از 500 هزار نفر از مردم خبر داد. وی افزود: طرح خرید اعتباری، احتمالا با مبالغ و زمان بیشتر، بعد از عید فطر هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش کابین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران محمدحسین قمری گفت: طرح عید تا عید شامل خرید اعتباری، فروشگاه‌های بهاره و فروش فوق‌العاده بود.

وی با تاکید بر این نکته اظهار کرد: امسال ۲۷۱ نمایشگاه‌ بهاره در کل کشور برگزار شد که ۲.۷ برابر سال قبل بود. در فروش اعتباری هم بیش از ۴۶ هزار واحد صنفی مشارکت داشتند. این واحدها، کالاهای خود را به صورت اقساطی و اعتباری در اختیار مردم قرار دادند. در فروش فوق‌العاده نیز بیش از ۳۰ هزار فروشگاه مشارکت کردند.

همچنین به گفته وی تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم از دریافت اعتبار در طرح عید تا عید استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

تلاش برای حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده تا تیر ۱۴۰۳

مدت زمان طرح خرید اعتباری “عید تا عید”

مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت با بیان اینکه طرح خرید اعتباری، بعد از عید فطر هم ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در اصل «عید تا عید»، پایلوت خرید اعتباری است. با توجه به این نتایج، طرح اعتبار خرید با مبالغ بیشتر در بازه زمانی 3 تا 6 ماهه در حال آماده سازی است.

به گفته وی افزایش اعتبار و زمان طرح، موافقت اصولی را دریافت کرده و مجریان در حال مذاکره با چند بانک هستند.

گفتنی است؛ قبل از عید نوروز اتاق اصناف ایران اعلام کرد که با هدف تنظیم بازار در ایام پایانی سال جاری طرح ملی فروش فوق‌العاده «عید تا عید» برگزار می‌شود. یکی دیگر از اهداف این طرح، افزایش قدرت خرید عموم مردم و اقشار مختلف کشور است. این طرح ملی با محوریت اتاق‌های اصناف سراسر کشور برگزار می‌شود.

در این راستا و بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان اتاق اصناف ایران و یکی از بانک‌ها، مبلغ ۲۰ میلیون تومان خرید اعتباری در طرح فروش فوق‌العاده «عید تا عید» در نظر گرفته شده است. عموم مردم می‌توانند بر اساس ارزیابی اولیه توسط بانک مذکور از اعتبار در نظر گرفته شده در این طرح ملی شرکت کنند. گفتنی است که برای شرکت در این طرح، به ارائه وثیقه و ضامن نیز نیازی نیست. این طرح برای خرید کالاهای مورد نیاز افراد در اسفندماه سال جاری در نظر گرفته شده است. افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند، می‌توانند پرداخت مبلغ طرح را در اردیبهشت ماه سال آینده انجام دهند.

در حال حاضر اعتبار طرح فروش فوق‌العاده «عید تا عید» برای هر فرد ۲۰ میلیون تومان است. اما با مذاکراتی که با دو بانک جدید در حال انجام است، احتمالاً بعد از عید اعتبار تا ۱۵۰ میلیون تومان با اقساط نهایتا تا شش ماهه اضافه می شود.

منبع: otaghasnafeiran

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر