تشریح اقدامات دفتر اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی خراسان رضوی + ویدئو

گفتگوی کابین نیوز با مهندس خبیری
محمود خبیری رییس دفتر اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی خراسان رضوی در گفتگو با کابین نیوز ، به تشریح عملکرد  و اقدامات این دفتر پرداخت.

 

محمود خبیری رئیس دفتر اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی استان خراسان رضوی از تشکیل کارگروهی جهت رسیدگی به معضلات صنف آسانسور خبر داد و درباره چرایی این تصمیم گفت: طی جلسات ما با قوه قضائیه، بنا به صلاحدید معاون دادستان،  کارگروهی جهت رفع مشکلات آسانسور به صورت قانونی و قضایی تشکیل شده است.

خبیری افزود: در کارگروه قبلی، دستورات قابل اجرا نبودند؛ اما در کارگروه جدید، ما پیشنهاد دادیم که از هر دستگاه اجرایی استان نماینده‌ای در این کارگروه حضور داشته باشد.

دستگاه‌های اجرایی که در کارگروه جدید حضور دارند شامل دادیار محترم حفظ حقوق و پیشگیری از وقوع جرم عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس کارگروه آسانسور استان، رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیر کل محترم صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، مدیر کل محترم راه، مسکن و شهرسازی خراسان رضوی، مدیر کل محترم صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، مدیر کل محترم میراث فرهنگی، شهردار محترم مشهد مقدس، مدیر کل محترم دفتر فنی استانداری خراسان رضوی، رئیس محترم سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی، رئیس محترم اتاق اصناف مشهد، مدیرعامل محترم سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، رئیس محترم سندیکای کشوری آسانسور و پله برقی(دفتر خراسان رضوی)، رئیس محترم اتحادیه کشوری خدمات آسانسور و پله برقی(دفتر خراسان رضوی) و مدیر محترم شرکت توزیع نیروی برق منطقه مشهد هستند.

خبیری در خصوص روند فعالیت‌های این کارگروه گفت: مصوبات این کارگروه برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان و شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ لازم الاجرا است. تابحال 5 جلسه این کارگروه برگزار شده است و ما توانسته‌ایم در این جلسات مصوبات خوبی برای صنف آسانسور کسب کنیم.

به گزارش کابین نیوز ، رئیس دفتر اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی استان خراسان رضوی گفت: اخیرا هم موفق شده‌ایم کارت‌های تکنسین آسانسور را در کارگروه آسانسور مصوب کنیم. زمانی که سرویسکاران مجاز شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ برای سرویس آسانسور به ساختمانی مراجعه می‌کنند باید کارت تکنسین خود را ارائه دهند. با اسکن کردن بارکد موجود در قسمت بالایی کارت می‌توانید وارد سایت اتحادیه آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته خراسان رضوی شوید. همچنین در این کارگروه توانستیم مجوز پلمپ آسانسورهای پر خطر و فاقد استاندارد را از قوه قضائیه بگیریم.

ما بعد از صنعت خودرو، بیشترین حوادث را در صنعت آسانسور داریم. به دنبال نامه نگاری‌های اتحادیه آسانسور و پله برقی خراسان رضوی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، از این وزارتخانه درخواست اصلاح صدور پروانه طراحی و مونتاژ را داشتیم.

خبیری در پاسخ به نقش این کارگروه در برخورد با شرکت‌های متخلف تصریح کرد: در اتحادیه آسانسور و پله برقی دفتر خراسان رضوی ما با کسی تعارف نداریم. ما در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در این حوزه، متخلفین را به قوه قضائیه معرفی می‌کنیم.

خبیری در واکنش به راهکارهای پیشگیری از تشکیل شرکت‌های غیر مجاز آسانسوری و برخورد با متخلفین گفت: برای رسیدن به این هدف باید دستورالعمل صدور پروانه طراحی و مونتاژ اصلاح شود. همچنین اتحادیه‌های آسانسور باید نظارت بیشتری بر شرکت‌ها داشته باشند.

خبیری به عنوان نکته پایانی گفت: ما در آینده نزدیک، انتخابات اتحادیه آسانسور و پله برقی ایران را داریم. ثبت نام اعضای هیئت مدیره انجام شده و در مرحله تائید صلاحیت است. من فکر می‌کنم در انتخابات پیش رو، استان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

وی در خصوص تفاهم نامه همکاری رسانه کابین با اتحادیه آسانسور و پله برقی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و فکر می‌کنم در رابطه با آموزش، اتفاقات بسیار خوبی در آینده برای صنف آسانسور خراسان خواهد افتاد. امیدوارم بتوانیم قدم‌های خوبی برداریم. زیرا بحث آموزش در صنعت آسانسور بسیار گسترده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر