مدیرعامل گروه تولیدی کوثر آسانسور: شرکت‌های ایرانی دستاوردهای خوبی در تولید داشته‌اند

مدیرعامل گروه تولیدی کوثر آسانسور درباره ارزش ریسک تولیدات آسانسوری با توجه به شرایط تحریم در ایران گفت: تولید یک عشق است!

مدیرعامل گروه تولیدی کوثر آسانسور

مهندس محمد خلجی مدیرعامل گروه تولیدی کوثر آسانسور گفت: فعالیت من از سال 1378 و با تولید قلاب سر بکسل‌های چدنی آغاز شد و به مدت 5 سال مشغول تولید این قطعه بودم. زیرا من معتقدم ابتدا باید هر کاری را به خوبی آموزش دید و از این شاخه به آن شاخه نپرید.

وی ادامه داد: بعد از گذشت این 5 سال شروع به تولید فلکه هرزگرد با دستگاه‌های manual (دستی) کردم. پس از گذشت چند سال، فعالیت شرکت را ارتقا دادیم. سپس تولید کفشک کابین، لقمه، فنر درب و قطعات چدنی و مکانیکال را شروع کردیم. به یاری خداوند و با افزایش مسکن مهر، بازار کار صنعت آسانسور تقریبا شلوغ شد.

پس از آن فعالیت شرکت در زمینه واردات ماشین آلات اعم از CNC آغاز شد. با کمک این دستگاه تمامی فلکه‌های هرزگرد در سایزهای مختلف، فلکه‌های گیرلس، فلکه‌های گیربکس، انواع سر بکسل‌های چدنی، جوشی (رایج در بازار) و کفشک کابین فولادی را تولید می‌کنیم.

مدیرعامل گروه تولیدی کوثر آسانسور گفت: ما از حدود 7 سال پیش کارخانه‌ای جدید با وسعت 2000 متر زیر بنا افتتاح کردیم.

خلجی افزود: با ارتقاء کارخانه توانسته‌ایم دوباره در حوزه واردات ماشین آلات فعالیت کنیم. این ماشین آلات شامل لیزر CNC، برک CNC و دستگاه CNC پانچ (که برای تولید حفاظ‌های موتورخانه و حفاظ‌های قاب وزنه معروف است) هستند. خوشبختانه ما با بهره مندی از دستگاه‌های موجود در کارخانه، هر 6 دقیقه یک بار یک قاب وزنه تولید می‌کنیم.

پیشرفت صنعت آسانسور ایران

مهندس خلجی در پاسخ به این سوال که آیا پیشرفت این صنعت در مقایسه با صنعت آسانسور جهانی قانع کننده بوده است گفت: در حال حاضر به همت دوستان و همکاران صنعت آسانسور، ما توانسته‌ایم پیشرفت زیادی را در این صنعت تجربه کنیم. در صورتی که در گذشته حتی کوچکترین قطعات آسانسور را باید وارد می‌کردیم. اما در حال حاضر شرکت‌های مطرح و به نام ایرانی در حوزه تولید کلیه قطعات آسانسور اعم از موتور که بزرگ‌ترین قطعه است دستاوردهای بسیار خوبی دارند. ما در صنف آسانسور، از دنیا چیزی کم نداریم.

تولید در صنف آسانسور

مدیرعامل گروه تولیدی کوثر آسانسور درباره ارزش ریسک تولیدات آسانسوری با توجه به شرایط تحریم در ایران گفت: تولید یک عشق است! هر فردی که عشق تولید را دارد یعنی عشق به خدمت به مردم را دارد. رضایت خدا نیز در خدمت به خلق خداست. تولید کنندگان صنف آسانسور اول به علت عشق به خدا و سپس به علت عشق به مردم وارد این حوزه می‌شوند.

با وجود اینکه تحریم‌ها و برخی مسائل در کشور واقعا کمر شکن هستند و تولید کنندگان صنف آسانسور هیچ گونه حمایتی از دولت دریافت نمی‌کنند؛ اما باز هم دوستان با عشق کار می‌کنند و پیش می‌روند.

گفت‌وگوی ما با مهندس محمد خلجی مدیرعامل گروه تولیدی کوثر آسانسور را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

سایر گفت‌وگوهای ما با فعالان صنعت آسانسور و پله برقی را از اینجا ببینید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر