کوتاه ترین پله برقی جهان(Puchicalator) در کاوازاکی ژاپن

نگاهی به مشخصات، ویژگی ها، تاریخچه و محل قرارگیری کوتاه ترین پله برقی جهان(Puchicalator) در کاوازاکی ژاپن

کوتاه ترین پله برقی جهان

بهار آزادی، کابین نیوز – کوتاه ترین پله برقی جهان در کاوازاکی ژاپن قرار دارد. به نظر می‌رسد هیچ دلیلی برای وجود کوتاه ترین پله برقی دنیا، به جز ثبت در رکوردهای جهانی وجود نداشته باشد. بسیاری از موارد موجود در کتاب رکوردهای جهانی گینس به علت استثنائی بودن خود ثبت شده‌اند. به عنوان مثال کوتاه ترین پله برقی دنیا به علت ارتفاع بسیار کمتر خود نسبت به سایر پله برقی‌ها در رکورد جهانی گینس ثبت شده است. در ادامه مطلب بیشتر درباره این پله برقی صحبت می‌کنیم.

کوتاه‌ترین پله برقی دنیا(Puchicalator)

این پله برقی کوچک که به «Puchicalator» معروف است، در زیرزمین فروشگاه بزرگ More’s در کاوازاکی ژاپن قرار دارد و جهت حرکت آن فقط به سمت پایین است. البته مسیر این پله برقی بسیار کوتاه است و تنها 5 پله دارد. ارتفاع کلی این پله برقی 83.4 سانتی متری(32.8346 اینچ) است. مسافران باید پس از طی کردن این پله‌ها و رسیدن به پاگرد، از طریق پله‌های معمولی به سمت پایین بروند.

علت ساخت کوتاهترین پله برقی جهان چیست؟

دلیل ساخت این پله برقی نامشخص است، با این وجود برای این پله برقی بودجه لازم برای تعمیر و نگهداری و… نیز در نظر گرفته می‌شود. با این حال، صرف نظر از هزینه هایی که برای نگهداری از پله برقی در نظر گرفته می‌شود، شاید بتوان گفت یکی از مهمترین دلایل حفظ این پله، ثبت آن در رکورد جهانی گینس است. شاید پله برقی Puchicalator بسیار کوتاه باشد؛ اما به علت همین ارتفاع کوتاه و ثبت در رکورد جهانی گینس کاملا فراموش نشدنی است. شاید دنیا هرگز نفهمد که چرا Puchicalator ساخته شده است؛ اما توانسته است به یکی از منحصربفردترین پله برقی‌ها در سراسر جهان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

10 نمونه از عجیب ترین پله برقی های جهان | پله برقی‌های منحصربفرد

محل قرارگیری پله برقی Puchicalator کجاست؟

این پله برقی در سالنی قرار داد که طبقه خواربار فروشی B1 More’s را به خروجی 29 ایستگاه JR Kawasaki متصل می‌کند. برای رسیدن به این پله برقی، یا از ایستگاه واقع در مرکز خرید Azalea حرکت کنید یا از پلکانی که روبروی Kawasaki DICE است پایین بروید تا وارد More’s شوید.

اگر به کاوازاکی، ژاپن بروید، در ایستگاه متروی JR Kawasaki توقف کنید، باید از خروجی جنوبی خارج شوید، از خیابان عبور کنید و به فروشگاه More’s بروید. سپس برای رد شدن از کوتاهترین پله برقی دنیا به زیرزمین بروید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر