10 نمونه از عجیب ترین پله برقی های جهان | پله برقی‌های منحصربفرد

معرفی عجیب ترین پله برقی های جهان به همراه تاریخچه، بررسی ساختار و ظاهر هر پله برقی+ تصاویر پله برقی‌های عجیب دنیا

عجیب ترین پله برقی های جهان

بسیاری از ساختمان‌های تجاری و پل‌های عابر پیاده برای رفت و آمد خود مجهز به پله برقی هستند. درست مانند آسانسورها، پله برقی‌ها نباید برای افراد حالت خسته کننده داشته باشد. پله برقی‌ها ممکن است از نظر طراحی یا مواد و متریال سازنده متفاوت باشند. به این ترتیب سوار شدن بر این پله برقی‌ها می‌تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد. برای آشنایی با عجیب ترین پله برقی های جهان که دارای ساختار و ظاهری متفاوت هستند، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. 

پله برقی های عجیب دنیا

Atomium(بروکسل، بلژیک)

آتومیوم که یکی از عجیب ترین پله برقی های جهان است، در ابتدا فقط برای نمایشگاه جهانی بروکسل در سال 1958 ساخته شد؛ اما اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب بلژیک است. این پله برقی به گونه ای طراحی شده است که شبیه سلول واحد بزرگ شده یک کریستال آهن باشد. در حالی که فضای بیرونی این پله برقی بسیار منحصربفرد است، فضای داخلی آن نیز بسیار متفاوت است. لوله‌های فلزی موجود در این پله که گوی‌ها را به هم متصل می‌کنند، به‌عنوان گذرگاه نیز عمل می‌کنند.

پله برقی های منحصربفرد

کاخ سزار(لاس وگاس، نوادا، ایالات متحده آمریکا)

در واقع تعدادی پله برقی مارپیچ در جهان وجود دارد؛ اما شاید هیچ یک از آن‌ها به زیبایی این پله برقی در فروشگاه فروم در کاخ سزار در لاس وگاس، نوادا به نظر نرسند. پله برقی توسط میتسوبیشی الکتریک، بخشی از شرکت میتسوبیشی در ژاپن، در سال 1985 نصب شد.

عجیب ترین پله برقی های دنیا

معدن زغال سنگ Zollverein(دوسلدورف، آلمان)

معدن زغال سنگ Zollverein دارای وجه تمایز نادری است که توانسته است جایگاهی در میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص بدهد. این کشور به عنوان نمونه‌ای برجسته از توسعه صنعت سنگین اروپا است. شبکه جامع زیرساخت های معدن و معماری به سبک باهاوس، یکی دیگر از وجوه تمایز این معدن زغال سنگ آلمان است. 

معدن زغال سنگ Zollverein در حال حاضر منحل شده است و بیشتر به عنوان یک سایت توریستی شناخته میشود. این پله، از جمله طولانی‌ترین و عجیب ترین پله برقی های جهان است که در فضای باز قرار دارد. پله برقی منتهی به موزه با نور نارنجی سوخته‌ای روشن می‌شود که بسیار خنک است. این نور حاصل انعکاس گرما از معادن کرکره‌ای زیر پله است.

ساختمان آسمان اومدا(اوزاکا، ژاپن)

ساختمان آسمان اومدا(اوزاکا، ژاپن)

اگر می‌خواهید بر روی مرتفع‌ترین پله برقی جهان سوار شوید، باید به اوزاکای ژاپن سفر کنید. در واقع ارتفاع این پله، آن را به یکی از عجیب ترین پله برقی های جهان تبدیل کرده است. این پله برقی فضای وسیع دهلیز مانند در وسط ساختمان را در بر گرفته و در فضای باز معلق است. اطمینان حاصل کنید که برای سوار شدن در این پله به اندازه کافی شجاع هستید. مناظر شهر هنگام سوار شدن بر پله برقی بسیار دیدنی است. البته سوار شدن بر این پله رایگان نیست و شما باید برای آن 14 دلار پرداخت کنید.

موزه تاریخ طبیعی(لندن، انگلستان، بریتانیا)

موزه تاریخ طبیعی(لندن، انگلستان، بریتانیا)

سوار شدن در این پله برقی، نوعی سواری جادویی و یک طرفه است که برای خیلی از افراد جذابیت دارد. این پله برقی بخش همکف موزه را به گالری‌های بالای منطقه قرمز متصل می‌کند. 

ایستگاه تولدو(ناپل، ایتالیا)

ایستگاه تولدو(ناپل، ایتالیا)

پله برقی در ایستگاه تولدو به قدری زیبا و منحصربفرد است که شبیه به سفر به بهشتی زیر آب می‌ماند. با وجود اینکه تولدو یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های قطار در ناپل است؛ اما دارای یک طراحی بسیار مناسب و استاندارد است. به همین علت این پله نیز در لیست عجیب ترین پله برقی های جهان قرار گرفته است. 

ایستگاه مترو بخشی از ایده‌های متفاوت شهر برای سفارش طرح های معماران و هنرمندان بود. اسکار توسکتس بلانکا، معمار کاتالانی تبار، این ایستگاه مترو را به یک نمایشگاه هنری زیبا تبدیل کرد. سه پله برقی نورانی از ارتفاع 38 متری از سطح دریا پایین می‌آیند. منطقه پله برقی توسط یک منظره دریایی خیره کننده از موزاییک‌ها احاطه شده است که بسته به جلوه‌های نور، رنگ‌ها را تغییر می‌دهند. دهانه بالای پله برقی با نورهای LED می‌درخشد.

بیشتر بخوانید:

پله برقی دوچرخه در تروندهایم نروژ

پله برقی دوچرخه در تروندهایم نروژ

پله برقی‌های دوچرخه ممکن است برای بسیاری از ما پیشرفته به نظر برسند؛ اما در نروژ، چنین پله‌های برقی، به ویژه در تروندهایم، غیر معمول نیستند. این شهر در دامنه تپه‌ای به نام Brubakken واقع شده است. بنابراین، اولین پله برقی دوچرخه در سال 1993 در این شهر نصب شد. این پله برقی به عنوان بالابر دوچرخه نیز شناخته می‌شود) نصب کرد و اولین بار در جهان شد که چنین پله برقی را دارد. از آن زمان تاکنون، بیش از 200000 دوچرخه سوار از پله برقی دوچرخه برای رفتن به بالای تپه 130 متری بدون حتی یک تصادف استفاده کرده‌اند. این پله برقی نیز از جمله پله برقی‌های عجیب و منحصربفرد جهانی است.

کوتاه ترین پله برقی جهان در کاوازاکی ژاپن

کوتاه ترین پله برقی جهان در کاوازاکی ژاپن

شهر کاوازاکی ژاپن، خانه کوتاه‌ترین پله برقی جهان است. این پله برقی که در مرکز خرید Okadaya Mores قرار دارد، تنها دارای پنج پله و ارتفاع عمودی به اندازه 32.8 اینچ(83 سانتی متر) است. این پله برقی نیز که از جمله عجیب ترین پله برقی های جهان است، به جز برای برانگیختن خنده افراد، کاربرد چندانی ندارد.

طولانی ترین پله برقی خیابانی جهان در هنگ کنگ، چین

طولانی ترین پله برقی خیابانی جهان در هنگ کنگ، چین

اگر عاشق سواری طولانی با پله برقی هستید، پله برقی مرکزی و متوسط ​​هنگ کنگ که طولانی‌ترین پله برقی سرپوشیده در فضای باز در جهان است، انتخاب بسیار خوبی است. مردم محلی و گردشگران می‌توانند سوار بر پله برقی شوند و مسیری به طول بیش از 800 متر را طی می‌کنند. این سفر حدود 20 دقیقه طول می‌کشد!

پله برقی در محله های فقیر نشین کمونا 13(مدلین، کلمبیا)

شاید برای شما جالب باشد که ظاهر این پله با منطقه فقیر نشین اطراف آن کاملا متضاد است. زیرا پله برقی کاملا مدرن است  همین موضوع این پله را در دسته بندی عجیب ترین پله برقی های جهان قرار داده است. پله برقی در فضای باز در یکی از فقیرترین مناطق دومین شهر بزرگ کلمبیا نصب شد. برای سالیان متمادی، هزاران نفر از ساکنان مجبور به بالا رفتن از صدها پله بودند که ارتفاع آن‌ها معادل یک ساختمان 28 طبقه است! 

ساکنان معمولاً 35 دقیقه یا بیشتر را برای بالا و پایین رفتن در ساختمان‌ها اختصاص می‌دادند؛ اما اکنون به لطف وجود این پله برقی فوق العاده، زمان سفر به پنج دقیقه کاهش یافته است. این پله برقی به طول 40 متر به شش بخش تقسیم شده است و برای ساکنان مناطق مختلف منطقه قابل دسترسی است. اخیراً یک سقف هم برای سایه اضافه شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر