ابریشمی: به زودی شاهد جشن خودکفایی صنعت آسانسور هستیم +ویدئو

گفتگوی اختصاصی “کابین” با رییس اتحادیه آسانسور و پله برقی ایران

مهندس عباس ابریشمی ، رییس اتحادیه آسانسور و پله برقی ایران در حاشیه یازدهمین نمایشگاه آسانسور تهران در گفتگوی اختصاصی با کابین نیوز  گفت : به زودی شاهد جشن خودکفایی صنعت آسانسور و شروع صادرات قطعات آسانسور هستیم.

وی گفت: تولیدات داخلی این صنعت با 90 درصد تولیدات کشورهای همسایه قابلیت رقابت دارد.تولید کنندگان نسبت به برندسازی و بسته بندی محصولات خود باید بیشتر توجه کنند.

ابریشمی ضمن اعلام آمادگی اتحادیه برای کمک و  حمایت از شرکت های تولید کننده در حوزه صادرات افزود :کشورهای همسایه ایران و به تازگی روسیه مقصد مناسبی برای صادرات است.

رییس اتحادیه آسانسور و پله برقی ایران گفت: مشکل اصلی همکاران ما مواد اولیه است که با قولهای مسئولان وزارتخانه صمت به زودی مرتفع خواهد شد.افزایش نرخ دستمزد هم واحدهای خدمات فنی ما را دچار مشکل کرده است و ما خواستار کاهش نرخ بیمه سهم کارفرما هستیم.

ابریشمی درباره فعالیت های اتحادیه گفت : به زودی سامانه رهگیری قطعات آسانسور از تولید و واردات تا نصب در محل رونمایی خواهد شد.

گفتگوی ویدیویی کابین نیوز با مهندس عباس ابریشمی را در ادامه مشاهده بفرمایید:

متن کامل گفتگوی کابین نیوز با مهندس ابریشمی را در ادامه بخوانید :

کابین نیوز: نظرتون را درباره یازدهمین نمایشگاه آسانسور بفرمایید ؟

ابریشمی : دیدن نمایشگاه یازدهم شعف وغروری را در تولید کننده های عزیز و مسئولین صنفی و صنعتی آسانسور ایجاد میکند که همکاران ما توانستند به نحوی خودشون و ارتقا بدهند تا به زودی شاهد جشن خود کفایی صنعت آسانسور  و شروع به صادر کردن قطعات و مجموع های کامل آسانسور  خواهیم کرد.

امیدواریم که دوستان عزیز تولید کننده ما مقداری به برند سازی و بسته بندی محصولاتشون دقت کنند که در امر صادرات با مشکل مواجه نشویم.
الان بزرگترین معضل دوستان برای صادرات استاندارد ها هستند با توجه به اینکه تحریم ها باعث شده که سازمان ملی استاندارد ما ارتباطش با یک سری از سازمان های بین اللمللی به درستی نباشه شاید استاندارد ها ما را برخی از کشور ها نپذیرند،جلسه ای که همکاران عزیز من در اتحادیه کشوری آسانسور  با مسئولین سازمان ملی استاندارد داشتند به این نقطه انجامیده که به دنبال ایجاد تفاهم نامه های بین کشورهای منطقه و سازمان ملی استاندارد باشند که استاندارد ملی ما را  بپذیرند، امیدوار هستیم که به زودی تحقق پیدا کند.

 

کابین نیوز: شما به عنوان کسی که متولی هستید در این صنعت در قیاس با بازار خارجی اوضاع صنعت آسانسور  و پله برقی ما چطور هست؟

ابریشمی : واقعیتش صنعت آسانسور  و پله برقی ما نمیگوییم با چند تا برند معتبر دنیا قابل رقابت هست ولی با شاید 90 درصد تولیداتی که در کشور های منطقه انجام میشه برابری میکند و تو خیلی ازجاها ما بالاتر هستیم.

 

کابین نیوز: در کشور های همسایه بهترین بازارها کجا هستند؟ آیا اهداف صنعت کاران ما در آن کشور ها براورده شده اند؟

ابریشمی :بازارهایی که در منطقه داریم عراق ،سوریه، لبنان، عمان، قطر کشورهای جنوبی ما هستند و کشورهای حوزه CIS کشورهای شمالی ما جدیدا بازار عظیمی در روسیه گشایش پیدا میکند باتوجه به تفاهم نامه های سیاسی و تجاری که نوشته میشود. ما شاهد حضور هیات هایی از روسیه هم برای خرید قطعات در این نمایشگاه بودیم .امیدواریم که بتوانیم همه این بازار هارو باز بکنیم .در نقاطی شاید همکاران عزیز من  شاید با بازار آن کشور آشنایی نداشته باشند و مسائل حقوقی قرارداد هاشون نتوانند درست رعایت کنند .در این خصوص اتحادیه آمادگی دارد که این همکاری ها را در خصوص حمایت از همکاران داشته باشه و اینکه کالا درست صادر بشود که موجب خراب شدن برندهای ایرانی در اون کشور نشود کمک کنیم به همکاران. امیدواریم که مسیری و بریم جلو که بتوانیم سربلند در منطقه  همکاران را حمایت کنیم.

 

کابین نیوز: آیا استاندارد ها بیمه توانسته اند صد درصد نیاز تولید کننده و مردم را برطرف کنند؟یا  دچار کسری هایی در این زمینه هستیم

ابریشمی : مقوله تولید آسانسور  دو  تاست.   یکی معقوله تولید قطعات و یکی تولید آسانسور  کامل،خوشبختانه در  تولید آسانسور  کامل استاندارهایی که نوشته شده کاملا اجرا میشودو این باعث شده که حادثه برای سرنشینان آسانسور  در آسانسور  هایی که استاندارد گرفتند به صفر نزدیک کنیم. در دو سال گذشته ما عمده حوادثی که داشتیم برای پرسنل خودمان بوده برای سرنشینان داخل کابین نبوده .انشالله به همین روند پیش برود و بتوانیم کامل صفر کنیم خوشبختانه بیمه ها در این قضیه میتوانند کاملا ملاک های خوبی باشند .الان تمام بیمه برای اینکه بتونند بیمه سرنشینان آسانسور  را بزند با قیمت های پایین دارند باهم رقابت میکنند بخاطر اینکه ما هزینه ای برای خسارت بیمه نداریم.

 

کابین نیوز: در این صنعت اگر بخواهید چند تا از مشکلات و معضلات انگشت شمار تولید کنندگان اشاره کنید و چند تا نکته و توصیه داشته باشید که تولیدکنندگان بتونند روند صعودی رشد خودشون طی بکنند چی هست؟

ابریشمی : مشکل عمده همکاران من در معقوله تولید مشکل مواد اولیه هست که این مشکل با قول های که دکتر نیازی دادند بزودی رفع میشود،مشکلات مواد اولیه از این دسته که چون همکاران من خرید عمده فولاد نمیتوانند داشته باشند و عمده همکاران ما کارگاه های کوچک هستند این همکاران عزیز خرید ماهیانه شان شاید 50 تن ورق فولادی باشه نمیتونند از بورس بخرند با صحبت هایی که با دکتر نیازی داشتیم قول دادند یا اتحادیه ورود کند که مواد اولیه به صورت عمده خرید کنند و بینشون تقسیم کند و یا راه هایی ایجاد بشود که بتونند مواد اولیه شون و تهیه کنند.

مواردی در بحث گمرک برای واردات مواد اولیه داریم که قرار شده  تمام مشکلات را منعکس کنیم و دوستان در وزارت صنعت پیگیری کنند و به نتیجه برسد مشکلات تولید کننده ما در این خصوص حل بشود.

مطلب بعدی افزایش نرخ دستمزد امسال  است که پیش بینی نشده بود.واحد های خدمات فنی ما که 80 درصد افراد شاغل را تشکیل میدهند فشار مضاعفی وارد کرده اگر بتونند عزیزان این یاری و با ما داشته باشند و کمک کنند نرخ بیمه سهم کارفرما و کمتر کنند این معضل و ازش عبور خواهیم کرد.

کابین نیوز: برنامه های آتی اتحادیه برای سال جاری چیست؟

ابریشمی: به زودی سامانه رهگیری  قطعات آسانسور  از تولید یا واردات تا نصب در محل و همچنین آن سامانه مرتبط میشه با  سامانه کد رهگیری قرارداد های سرویس نگهداری آسانسور  رو نمایی خواهد شد و دوستان عزیز تولید کننده آسانسور  خیالشون از اینکه قطعه فیک نخریدند و همچنین مصرف کنندگان از اصالت قطعات نصب شده مطمئن خواهند شد

امیدواریم در سالهای آتی صنعت آسانسور  ایران بتواند در منطقه غرب آسیا حرف را اول  بزند.

کابین نیوز: درپایان اگر صحبتی دارید بفرمایید

ابریشمی: خوشحالم که دوستان عزیز آسانسور ی من به فکر ایجاد رسانه تخصصی افتادند برای بیان توانمندی ها و مشکلات صنعت آسانسور  امیدواریم که این مسیر به جاهایی ختم بشه که دوستان عزیز من توانمندی هاشون و بیشتر بتوانند عرضه کنند و مشکلاتشون و به ما برسونند تا بتونیم کمک کنیم

 

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر