نکات جالب روانشناسی رفتار افراد در آسانسور

بررسی علل و دلایل روانشناسی و جالب رفتار افراد در آسانسور هنگام سوار شدن در این جعبه جادویی و رفتن به طبقات مختلف

رفتار افراد در آسانسور

بهار آزادی، کابین نیوز – آیا تابحال به این نکته توجه کرده‌اید که افراد مختلف در آسانسور، رفتارهای متفاوتی دارند؟ به نظر شما علت چیست؟ دانشمندان به دنبال بررسی روانشناسی رفتار افراد در آسانسور و علل آن هستند. تا به حال به این فکر تصمیم گرفته است که دلایل خلق و خو و رفتار متفاوت افراد درون آسانسور را بررسی کند. حتما برای شما هم جالب است که ریشه اصلی نوع نگاه، رفتار و ایستادن افراد در این جعبه جادویی را بدانید. به همین منظور می‌توانید ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

بروز رفتارهای مختلف درون آسانسور

هر فردی در آسانسور نوعی رفتار، نگاه و حالت ایستادن دارد که به علت چیزی در ناخودآگاه این رفتار را نشان می‌دهد.

همه ما دست کم یکبار از آسانسور استفاده کرده‌ایم. رفتن به طبقات مختلف با آسانسور، مدت زمان زیادی زمان نمی‌برد؛ اما رفتار افراد در آسانسور بسیار متنوع است. با وجودی که شاید ما به این موضوع بی توجه باشیم و تصور کنیم که فقط یک دکمه را فشار می‌دهیم و ثابت درون آسانسور می‌ایستیم.

این مطالعه توسط دکتر لی گری از دانشگاه کارولینای شمالی در شارلوت انجام شده است، او ادعا می کند:«آسانسور یک فضای اجتماعی جالب است که ممکن است افراد در آن، آداب معاشرت عادی یا عجیب و غریب داشته باشند.

رفتار در آسانسور

انواع رفتار افراد در آسانسور

در این قسمت قصد داریم برخی از انواع رفتار افراد در آسانسور را بررسی کنیم. اکثر آن‌ها ممکن است هنگام حضور در آسانسور، اصلا صحبت نکنند. برخی رو به دیوار هستند و بقیه بی صدا به جلو خیره می‌شوند. انگار همه هنجارهای اجتماعی، دغدغه‌ها و مشکلات موقتاً متوقف می‌شوند تا آسانسور به مقصد نهایی خود برسد. حتی وقتی افراد حاضر در آسانسور همه یکدیگر را می‌شناسند، باز هم تجربه‌ای کاملاً متفاوت از دنیای بیرون است.

عده‌ای از افراد خود را سرگرم چک کردن موبایل و یا بررسی کیف دستی خود می‌کنند. برخی از افراد به صورت دست به سینه می‌ایستند. گاهی حتی ممکن است شما فردی را ببینید که در حال صحبت کردن خود است. شاید هم شما مانند خیلی از افراد دستتان در جیبتان باشد یا کیف خود را بغل کنید.

از دیگر رفتار افراد در آسانسور، می‌توان به هل دادن درب آسانسور، ایستادن جلوی در و تکیه دادن به در اشاره کرد. این رفتارها کاملا اشتباه هستند و ممکن است خطرات زیادی برای افراد به همراه داشته باشد. همه این افراد برای این رفتارها، فلسفه خاص خود را دارند.

چرا فقط در آسانسور اینگونه رفتار می کنیم؟

در یک کلام، اضطراب ناخودآگاه. شما در ماشینی هستید که در حال حرکت است و هیچ کنترلی روی آن ندارید. شما نمی‌توانید موتور آسانسور را ببینید، نمی‌دانید چگونه کار می کند. بنابراین طبیعی است که رفتار افراد در آسانسور، معمولا در  جهت کنترل شرایط آسانسور باشد.

علت رفتارهای مختلف افراد در آسانسور

نظر متخصصان درباره نوع رفتار در آسانسور

پروفسور بابت رنهبرگ از دانشگاه آزاد برلین می‌گوید: «شما هنگام سوار شدن در آسانسور، فضای کافی ندارید. معمولاً وقتی با افراد دیگری ملاقات می‌کنیم، تقریباً یک بازو فاصله بین خود داریم. همین موارد باعث می‌شود شما رفتاری عجیب از افراد ببینید.

بنابراین وقتی در محیطی خارج از کنترل خود شبیه به آسانسور حضور دارید، این یک رفتار کاملا طبیعی است که سعی کنیم از برخورد بی ادبانه، تهدیدآمیز، از روی نادانی یا منفی و به هر جهت ناخوشایند خودداری کنیم.

به این ترتیب، غریزی است که راه آسان را انتخاب کنید.  بی صدا به دیوار خیره شوید تا زمانی که زنگ به صدا درآمده و درها باز شوند!

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر