آسانسور برج خلیج فارس ایمن نیست! برج باید تعطیل شود

در این مقاله به بررسی دلایل غیر استاندارد بودن آسانسور برج خلیج فارس می‌پردازیم.

آسانسور برج خلیج فارس

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ((امیر کلهر)) طی نشستی خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان قزوین، در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی گفت: عدم تعطیلی برج خلیج فارس به این بستگی دارد که آسانسور و الحاقات این برج چقدر ایمن شوند و اگر برج از این نظر مورد تایید کارشناسان قرار نگیرد ممکن است به تعطیلی آن بینجامد. زیرا این برج از نظر استحکام سازه‌ای ایمن است اما از نظر آسانسور و الحاقات سازه‌ای فاقد ایمنی و استحکام کافی است.

به گزارش کابین نیوز کلهر ادامه داد: طی بررسی‌های مداوم سازمان نظام مهندسی فرم استحکام بنای برج خلیج فارس از سوی نظام مهندسی تایید نشده است. وی در همین راستا گفت: یکی از مسائل مهم ساختمان‌ها صدور پروانه کسب برای اعضای ساختمان پیش از صادر شدن پایان کار ساختمان است. بنابراین از مالکان ساختمان‌ها انتظار داریم که پیش از هر اقدامی نسبت به اخذ پایان کار ساختمان خود اقدام نمایند.

این مقام مسئول با تاکید بر توانمندی ایران در حوزه قانون‌گذاری صنعت ساختمان اشاره کرد: در صورت رعایت و اجرای درست قوانین، ما کمتر شاهد حوادثی نظیر متروپل خواهیم بود. به همین علت یکی از انتظارات ما از رسانه، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم درباره قوانین ساختمان سازی و آسانسور است. افراد باید خواستار اجرای این قوانین از سوی سازنده و مهندس ناظر بنا باشند.

کلهر در ادامه با اشاره به تخلفات صنعت ساختمان در هنگام پیش خرید مجتمع‌های تجاری و مسکونی خاطر نشان کرد: جهت پیشگیری از این موضوع، دفاتر مشاوره شهروندی راه اندازی شده‌اند که در زمینه ارائه مشاوره رایگان حوزه‌های فنی و حقوقی جهت خرید ملک فعالیت می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر