خلق خاطره‌ ای بیاد ماندنی در آسانسور برج ایفل فرانسه!

با سوار شدن در آسانسور برج ایفل فرانسه از دیدن برج و فضاهای زیبای پاریس لذت ببرید.

آسانسور برج ایفل فرانسه

شاید شما نیز به فکر سفری تکرار نشدنی به فرانسه و بازدید از برج ایفل شگفت انگیز داشته باشید. گوستاو ایفل در ساخت برج خود در شهر زیبایی پاریس نهایت نبوغ و زیبایی شناسی را به کار برد. این نبوغ، ابتکار و روش‌های مدرن باید در آسانسور برج ایفل نیز استفاده می‌شد. به همین علت چند آسانسور بسیار زیبا و با طراحی ویژه در این برج تعبیه شده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از این آسانسورها به بالا و پایین برج سفر کنید و از دیدن مناطق اطراف لذت ببرید. کابین نیوز در این مقاله شما را با یکی از دیدنی‌ترین آسانسورهای دنیا آشنا می‌کند.

تاریخچه برج ایفل فرانسه

اگر سری به کتاب‌های تاریخ و گردشگری جهان بزنید حتما نام برج ایفل فرانسه به چشم شما می‌خورد. این برج عجیب و شگفت انگیز از اتصال 18038 قطعه فلزی به یکدیگر ساخته شده است. مدت زمان ساخت این برج 324 متری دو سال بوده است. برای ساخت برج گروه‌های زیادی از متخصصان حوزه‌های مختلف به همکاری پرداختند. برج ایفل توسط گوستاو ایفل و به افتخار صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد، مدت زمان ساخت برج دو سال بود. یکی از نکات جالب این است که آسانسور برج ایفل فرانسه از همان ابتدا با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده است. به صورت کلی مشخصات برج ایفل فرانسه شامل موارد زیر است.

  • تعداد سکوهای برج: سه عدد
  • فاصله سکوی اول تا زمین: 57 متر از سطح زمین
  • فاصله سکوی دوم تا زمین: 115 متر از سطح زمین
  • فاصله سکوی سوم تا زمین: 276 متر از سطح زمین
  • حضور آنتن رادیویی و رستوران بعد از این سه سکو
  • استفاده از 7 هزار تن فولاد در ساخت برج ایفل
  • وزن برج: 10 هزار تن

آسانسور برج ایفل فرانسه

درباره آسانسور برج ایفل

ساختن بالابرها تا سطح اول نسبتاً ساده بو، پایه‌های ستون‌ها به اندازه کافی پهن و صاف برای یک سیستم معمولی بودند. با توجه به انحنای شدیدی که وجود داشت، نصب آسانسورها در سطح دوم موضوع متفاوتی بود. هیچ شرکت فرانسوی حاضر به انجام این کار پیچیده نبود. مهندسان شرکت اوتیس دو آسانسور کابلی هیدرولیک عظیم را طراحی کردند که روی ریل راه آهن حرکت می‌کردند. ماشین‌های بزرگ و زیبا خود به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شدند.

در سال 1980، فرانسوی‌ها برای مونتاژ و طراحی مجدد سیستم آسانسور برج ایفل به شرکت اوتیس مراجعه نمودند. این آسانسورها بزرگ‌ترین چالش را به وجود آوردند. مهندسان اوتیس از مدل سازی کامپیوتری برای تجزیه و تحلیل بسیاری از مشکلات از جمله نوسان برج و بادهایی که می‌تواند به 62 مایل در ساعت برسد، استفاده کردند.

آنها یک سیستم جدید آسانسوری ارائه کردند. هر بالابر از دو کابین تشکیل شده است که به عنوان وزنه تعادل یکدیگر عمل می‌کنند. در این آسانسور با حرکت یک کابین به سمت بالا، کابین دیگر به سمت پایین حرکت می‌کند. کابل‌های گالوانیزه و دستگاه‌های ضد یخ در این آسانسورها، به آن‌ها اجازه می‌دهند در تمام طول سال حتی در شرایط آب و هوایی سخت کار کنند.

آسانسور برج ایفل فرانسه در سه سطح ساخته شده است، شما برای رسیدن به بالاترین قسمت برج باید از این سه آسانسور استفاده کنید! برای رفتن به طبقه اول باید از آسانسوری استفاده کنید که حرکت آن به صورت موربی است. دو آسانسور معمولی حرکتی عمودی و مشابه آسانسورهای معمولی دارند.

آسانسور برج ایفل فرانسه

ارتفاع آسانسور برج

بیشترین ارتفاع این آسانسور مربوط به آسانسور سوم است که 275 متر می‌باشد. دو آسانسور دیگر دارای ارتفاع کمتری هستند. شاید با شنیدن مسافت طی شده توسط این آسانسور در طول یک سال توجه کنید؛ اما این آسانسور به صورت سالیانه مسافتی به اندازه دو بار سفر به دور کره زمین را طی می‌کند. این مسافت 103 هزار کیلومتر است. احتمالا با خواندن همین مسافت به عملکرد و ویژگی‌های متفاوت این آسانسور با آسانسورهای معمولی پی می‌برید. بنابراین رعایت استانداردهای آسانسور در این برج بسیار ضروری است.

سخن پایانی

با سفر به فرانسه هم به دیدن برج زیبای ایفل بروید و هم با سوار شدن در آسانسور برج ایفل فرانسه شاهد منظره چشم نواز و بی نظیر اطراف باشید. شما می‌توانید با سوار شدن در این آسانسور خاطره‌ای جذاب و فراموش نشدنی را برای خود بسازید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر