طراحی آسانسور فضایی، برنده جایزه بنیاد ژاک روژری در پاریس شد

به گزارش کابین نیوز طراحی آسانسور فضایی توسط جردن ویلیام هیوز، معمار بریتانیایی، برنده جایزه بنیاد ژاک روژری در پاریس شد.

طراحی آسانسور فضایی

ترجمه از کابین – به گزارش کابین نیوز به نقل از BBC، طراحی آسانسور فضایی توسط جردن ویلیام هیوز، معمار بریتانیایی، برنده جایزه بنیاد ژاک روژری در پاریس شد.هدف اصلی این طراحی، انتقال موثر مسافران به فضا است.

نام این پروژه Ascensio است. آسانسور Ascensio در واقع یک کشتی در اقیانوس است که از طریق ساختاری کابل مانند به سازه‌ای در مدار زمین متصل می‌شود. البته، باید بدانید که این فقط یک اثر علمی تخیلی است و احتمالاً امکان ساخت آن در آینده نزدیک وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم آینده‌ای را ببینیم که در آن بتوان به راحتی با یک آسانسور به فضا رفت.

تحول در ورود و خروج به فضا!

هیوز به بی‌بی‌سی گفت: «این روش ورود و خروج ما به فضا را متحول می‌کند.»

آسانسورهای فضایی یکی از بزرگترین موانع سفرهای فضایی را حل می کنند. زیرا دیگر برای سفر به فضا نیازی به موشک های سنگین و گران قیمت نخواهیم داشت. این نوع آسانسورها برای اولین بار توسط دانشمند موشکی روسی کنستانتین تسیولکوفسکی در سال 1895 در کتابی به نام “رویاهای زمین و آسمان” تصور شد. وی در این کتاب، یک برج خیالی 22000 مایلی را توصیف کرد. مهندس روسی یوری آرتسوتانوف بعداً این ایده را گسترش داد و کابلی را توصیف کرد که سطح زمین را به فضا متصل می کند.

در حالی که برخی از کارشناسان معتقدند آسانسورهای فضایی در واقع آنقدر که به نظر می رسد دور از ذهن نیستند، اما از لحاظ علمی هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن، وجود دارد.

هیوز در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی می گوید:«  طراحی آسانسور فضایی خیالی است و من انتظار ندارم که این آسانسور در ده سال آینده ساخته شود. اما مطمئن هستم که بالاخره موفق به ساخت آن خواهیم شد؛ زیرا این تنها راهی است که سفرها و اکتشافات فضایی را کارآمدتر و راحت تر می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

الزامی شدن تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی تا پایان امسال

مترجم: نعیمه گلی

منبع:

https://futurism.com/the-byte/design-for-space-elevator-wins-prize

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر