الزامی شدن تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی تا پایان امسال

رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی از لزوم تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی تا پایان امسال خبر داد.

تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی تا پایان امسال

رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی با تاکید بر لزوم تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی تا پایان امسال گفت: دارندگان مجوز آسانسور می‌توانند با مراجعه به ۲۰ میز خدمت در سراسر کشور، جایگزینی مجوزهای کاغذی با الکترونیکی را انجام دهند.

آقای ابریشمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره علت برپایی این میز صحبت کرد. وی گفت: برپایی این میز در راستای تسهیل شرایط صدور مجوز برپا می‌شود. ارایه شناسه یکتا و حذف مجوز‌های کاغذی نیز از دیگر علل برپایی این میز هستند.

ابریشمی از افتتاح نخستین میز خدمات برای پله برقی و خدمات وابسته در ایران خبر داد. این میز توسط اتحادیه آسانسور و با همکاری اتاق اصناف و وزارت اقتصاد افتتاح خواهد شد. این میز به منظور تسهیل مراحل صدور، دریافت و تمدید مجوزها برای فعالان این حوزه افتتاح می‌شود.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور پله برقی و خدمات وابسته ایران افزود: دریافت شناسه یکتا برای دارندگان مجوز‌های این حوزه الزامی است. وی گفت: افرادی که این شناسه را دریافت نکنند از مزایای زیادی محروم می‌شوند.

آقای ابریشمی اظهار کرد: از ابتدای سال آینده، افرادی که شناسه یکتا را دریافت نکنند، قادر به بهره‌مندی از هیچگونه مزایایی نخواهند بود. به عنوان یک نمونه، فرآیند ثبت نام در سامانه سازمان ملی استاندارد تنها از طریق دریافت شناسه یکتا امکان‌پذیر خواهد بود. گفتنی است کلیه لینک‌های درگاه‌ها نیز از طریق این شناسه یکتا به یکدیگر متصل خواهند بود.

نقش تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی در دریافت تسهیلات

آقای ابریشمی درباره نقش تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی در دریافت تسهیلات نیز صحبت کرد. وی گفت: افرادی که نیاز به تسهیلات دارند باید تا پایان امسال با شناسه یکتا اینکار را انجام بدهند. اگر صفحه زنجیره تامین قطعات آسانسور در سامانه جامع تجارت هم کامل شود؛ باز داشتن شناسه یکتا از الزامات خواهد بود.

تاثیر دریافت کد شناسه یکتا در کاهش تخلفات آسانسوری

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور پله برقی و خدمات وابسته ایران درباره تاثیر دریافت کد شناسه یکتا در کاهش تخلفات در حوزه آسانسور نیز اظهاراتی داشت. وی گفت: با دریافت کد شناسه یکتا علاوه بر شفاف سازی دیگر افراد بدون مجوز نمی‌توانند فعالیت کنند. همچنین تخلف‌هایی همچون پدیده مهر فروشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

آقای ابریشمی اظهار کردند: استفاده از شناسه در مجوزها باعث افزایش قابل توجه قیمت مهر شده و ایجاد ترس در مهر فروشان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تشکیل کمیته فنی برای بررسی ایمنی 23 آسانسور در اصفهان

برخوردهای جدی با شرکت‌های متخلف آسانسوری

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته ایران اعلام کرد: تا به حال با افراد متخلف از جانب اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته اقداماتی انجام شده است.

به طور مثال با آماری که سازمان ملی استاندارد در اختیار ما قرار داد یک دفتر طی دو سال ۳۴۷ گواهی استاندارد اخذ کرده بود. این دفتر با متوسط ۴ نوبت بازرسی برای هر کدام ۱۴۰۰ نوبت بازرسی انجام داد. این بازرسی‌ها در ۴۴۰ روز کاری یا روزانه ۳ و نیم بازرسی انجام شد.

کمیسیون بازرسی و نظارت اتحادیه به این دفتر مراجعه و متوجه شدند که دفتر یک شرکت بیمه است که اصلا کار آسانسور نمیکند و پروانه گرفته است و دارد مهر میزند.

سازمان صنعت استان تهران نامه تعلیق این دفتر را زد و اتحادیه هم برای پرداخت دیون دولتی این دفتر را به سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت ماده ۳۸ و به سازمان امور مالیاتی معرفی کرد.

آقای ابریشمی در خصوص تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی تا پایان امسال گفت: این روند با همکاری سازمان ملی استاندارد ادامه می یابد و تلاشمان این است که تا پایان سال چیزی به نام مهر فروشی در صنعت آسانسور وجود نداشته باشد.

بر اساس آخرین آمار ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار فرد دارای مجوز در صنوف مختلف فعال هستنند که باید با مراجعه به درگاه ملی شناسه خود را دریافت کنند.

نحوه تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی

همه افراد دارای مجوز کسب و کار باید تا پایان امسال باید نسبت به تبدیل پروانه‌های کسب کاغذی خود به مجوز‌های دارای کد شناسه یکتا اقدام کنند. متقاضیان باید برای تبدیل این پروانه‌ها به در درگاه ملی مجوزها مراجعه کنند.

پیش از این نیز رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار درباره اهمیت تبدیل پروانه‌های کاغذی به شناسه یکتا صحبت کرده بود. با توجه به اظهارات وی، این جایگزینی بهترین روش برای تشخیص و شناسایی واحدهای غیرمجاز در صنف‌ها است.

آقای سیاح افزود: تا پایان سال باید تمامی پروانه‌های کسب، الکترونیکی شود. زیرا از ابتدای سال ۱۴۰۳ به صاحبان پروانه‌های کسب کاغذی خدمات دولتی از جمله تسهیلات ارائه نمی‌شود.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار درباره اهمیت ثبت پروانه‌های کاغذی در درگاه ملی مجوز‌ها و تبدیل آن به شناسه یکتا نیز صحبت کرد. وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار به منظور تسهیل فرآیند تبدیل مجوز قدیمی به شناسه یکتا برای صاحبان پروانه کسب می‌تواند نسبت به دایر کردن میز خدمت در مراکز تجاری، مصلی نماز جمعه و مساجد اقدام نماید. این کار باید با همکاری اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها انجام شود.

منبع: iribnews

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر