اطلاعاتی جالب درباره کوچک ترین آسانسور جهان

کوچک ترین آسانسور جهان در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد. محل قرارگیری این آسانسور در نزدیکی میدان سن مارکو و در هتلی به نام Hotel A La Commedia است.

کوچک ترین آسانسور جهان

بهار آزادی، کابین نیوز – آسانسور نوعی وسیله حمل و نقل عمودی است که باعث سهولت رفت و آمد افراد بین طبقات مختلف یک ساختمان  می‌شود. آسانسور شامل قطعات ریز و درشتی است که در مقالات پیشین به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم. اولین آسانسور در سال 1835 توسط الیشا گراوز اختراع شده است. پس از آن، آسانسورهای مختلفی با ظاهر و عملکردهای متفاوت طراحی و تولید شده‌اند و در ساختمان‌های سراسر جهان به افراد خدمت رسانی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با کوچک ترین آسانسور جهان، محل قرارگیری این آسانسور، ابعاد و سایر ویژگی‌های آن آشنا کنیم.

کوچکترین آسانسور دنیا

کوچک ترین آسانسور جهان در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد. محل قرارگیری این آسانسور در نزدیکی میدان سن مارکو و در هتلی به نام Hotel A La Commedia است. این هتل 4 ستاره دارای 35 اتاق و سوئیت است که با سبک مدرن و کلاسیک تزئین شده‌اند. هتل مذکور علاوه بر اینکه به کوچکترین آسانسور دنیا مجهز است، دارای رستوران، بار و تالار پذیرایی است.

اندازه و ظرفیت کوچک‌ترین آسانسور دنیا

کوچک‌ترین آسانسور دنیا تنها 47 سانتی متر عرض، 76 سانتی متر طول و فقط ظرفیت حمل یک نفر را دارد. این آسانسور به قدری کوچک است که حتی نمی‌توانید با چمدان خود وارد آن شوید. بنابراین اگر قصد سوار شدن در این آسانسور را دارید باید برای انتقال چمدان خود از پله‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی بزرگ ترین آسانسور جهان با ظرفیتی باور نکردنی!

مشخصات کوچک‌ترین آسانسور جهان

این آسانسور متناسب با فضای کوچک و تاریخی شهر ونیز طراحی شده است. البته فقط مسافران ساکن در هتل امکان استفاده از این آسانسور را دارند. آسانسور مذکور، وظیفه جابجایی مسافران بین طبقه اول تا پشت بام هتل را به عهده دارد. پشت بام هتل یکی از جاذیه‌های آن است که از آنجا می‌توانید مناظر بسیار زیبای شهر ونیز را مشاهده کنید.

ظاهر و امکانات کوچک ترین آسانسور جهان

این آسانسور با وجود اندازه کوچکش دارای کلیه امکانات لازم برای رفاه و خدمت رسانی به مسافران است. از جمله امکانات این آسانسور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صفحه کنترل درون کابین
  • نورپردازی متفاوت و زیبا
  • دوربین مداربسته
  • سیستم صوتی

شما می‌توانید با استفاده از صفحه کنترل درون کابین، سرعت و جهت حرکت آسانسور را مشخص کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سیستم صوتی موجود در آسانسور، موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید. نورپردازی هم با رنگ‌های مختلف و جذاب خود باعث افزایش شادابی فضای درون آسانسور می‌شود. نصب دوربین مداربسته نیز به منظور تامین کامل امنیت مسافران است.

کلام آخر 

کوچک ترین آسانسور جهان یک تجربه بسیار لذت بخش و جذاب برای افرادی که به شهر ونیز سفر می‌کنند رقم می‌زند. این آسانسور نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از خلاقیت و هنر می‌توان فضای بسیار جذاب و زیبایی را در یک آسانسور بسیار کوچک خلق کرد. اگر شما نیز تمایل به دیدن این آسانسور دارید حتما هنگام سفر به ونیز از این آسانسور دیدن کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر