فرچه پله برقی چیست؟ آشنایی با کاربرد و عملکرد برس پله برقی

معرفی فرچه پله برقی، بررسی ساختار و عملکرد این قطعه به همراه بررسی نکات ایمنی ضروری در زمان استفاده از پله برقی

بهار آزادی، کابین نیوز – همه ما حداقل یکبار متوجه برس های کنار پله برقی شده‌ایم. به نظر شما کاربرد برس های کنار پله برقی چیست؟ بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فرچه پله برقی برای تمیز کردن کفش و یا لباس است! آیا تابحال به این فکر کرده‌اید که فرچه کنار پله برقی برای چیست؟ اگر شما هم درباره ساختار و عملکرد این قطعه پله برقی کنجکاو هستید، تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

فرچه کنار پله برقی چیست؟

فرچه یا برس پله برقی یکی از تجهیزات ایمنی پله برقی است که در دو طرف پله‌ها قرار دارد. این قطعه با نام های اسکرت براش پله برقی، برس پله برقی و برس ایمنی پله برقی نامیده می‌شود. هدف اصلی برس ‌های کنار پله برقی، جلوگیری از گیر کردن انگشتان دست، پا، شلوار و لباس های بلند است.

برس پله برقی برای چیست؟ حتما این سوال شما نیز هست. بین دیواره پله برقی و پله ها، شکاف بسیار کوچکی وجود دارد. در صورتی که این شکاف وجود نداشته باشد، عملا حرکت پله برقی غیر ممکن خواهد بود. بنابراین وجود این فرچه های کنار پله برقی ضروری و الزامی است.

فرچه پله برقی چه کاربردی دارد؟

گفتیم که این قطعه از جمله تجهیزات ایمنی پله برقی است و  مهمترین کاربرد آن حفظ ایمنی مسافران در پله برقی است. در کنار برس های پله برقی، خطوط زرد رنگی نیز مشاهده می‌شود. این خطوط همان علائم هشداری هستند که پای خود را به برس پله برقی و دیواره آن نزدیک نکنید. فرچه پله برقی، مانع ورود اشیای اضافی به درون شکاف پله برقی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برس پله برقی نکات ایمنی استفاده از پله برقی

بسیاری از افراد با دیدن سرعت آهسته پله برقی‌ها، موارد ایمنی را به خوبی رعایت نمی‌کنند. نیروی لازم برای حرکت این پله‌ها توسط موتورهای بسیار قدرتمندی تامین می‌شود. شکاف کناره پله برقی‌ها نیز قدرت مکش بسیار بالایی دارد. به همین علت خطر گیر کردن انگشتان، لباس‌ها و… بسیار زیاد است. بنابراین باید احتیاط لازم را به کار ببرید تا دچار حوادث جدی نشوید.

با توجه به اینکه کودکان و حتی برخی از بزرگسالان اطلاع کافی از کاربرد این پله ندارند و درباره آن کنجکاو نیز هستند، احتمال بروز خطر برای آن‌ها بسیار بیشتر است. اولین قدم برای کاهش خطرات ناشی از فرچه های کناری پله، حفظ فاصله دست، پا و کفش‌ها از برس پله برقی است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل شما را با کاربرد و نحوه کارکرد برس پله برقی و نقش آن در ایمنی مسافران صحبت کردیم. شما می‌توانید با استفاده از همین برس که به نظرتان یک قطعه ساده است، به کلی از حوادث سوار شدن در پله برقی در امان بمانید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر