آسانسور برج میلاد تهران | عملکرد، ساختار و ظرفیت کابین

بررسی مشخصات آسانسور برج میلاد، ویژگی ها و ساختارهای آسانسور برج میلاد، عملکرد آسانسورهای این برج و ظرفیت کابین این آسانسورها

آسانسور برج میلاد تهران

بهار آزادی، کابین نیوز – برج میلاد تهران به عنوان یک برج مخابراتی در ایران شناخته می‌شود. این برج از نظر ارتفاع جایگاه اول در ایران و جایگاه ششم در جهان را دارد. برج میلاد، در بخش شمال غربی تهران واقع شده است. این برج به عنوان نوزدهمین برج مخابراتی جهان نیز شناخته می‌شود. آسانسور برج میلاد از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری برج میلاد تهران است. برای آشنایی بیشتر با برج میلاد و آسانسور واقع در آن ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

برج میلاد تهران

پیش از اینکه درباره آسانسور برج میلاد صحبت کنیم، بد نیست کمی درباره مرتفع ترین برج ایران بدانید. برج میلاد از لحاظ وسعت کاربری سازهٔ رأس برج، در میان همه برج ‌های مخابراتی دنیا مقام اول را دارد.در جدول زیر سایر مشخصات این برج را معرفی می‌کنیم.

مشخصات

توضیحات
مساحت برج

13 هزار متر مربع

ارتفاع

435 متر
محل قرارگیری

شمال غرب تهران

کاربری

اداری، تجاری، تفریحی
تعداد آسانسورهای برج

6

مشخصات آسانسور برج میلاد

آسانسور برج میلاد

برج میلاد از نظر وسعت سازه راس برج جایگاه اول را در جهان دارد. به همین علت سازه و ویژگی های فنی آسانسور این برج اهمیت بالایی دارد. در برج میلاد تهران جمعا 6 آسانسور وجود دارد که هر کدام ظرفیت حمل 2000 الی 4000 کیلوگرم را دارند. در آسانسورهای بیرون از برج، سیستم ضد حریق تعبیه شده است.

آسانسور های برج میلاد از نوع شیشه ای هستند. تکنولوژی ها و درایوهای استفاده شده در این برج، در نوع خود بی نظیر هستند. علاوه بر آن محل قرارگیری موتورخانه آسانسور نیز با سایر آسانسورها متفاوت است. موتورخانه این آسانسور در عمیق‌ترین بخش چاه آسانسور نصب شده است. سایر مشخصات آسانسور برج میلاد را در جدول زیر بررسی می‌کنیم.

مشخصات توضیحات
سرعت 7 متر بر ثانیه
تعداد درب‌ها 3
نوع آسانسور شیشه ای

عملکرد آسانسور برج میلاد چگونه است؟

گفتیم که در برج میلاد جمعا 6 آسانسور برای انتقال افراد تعبیه شده است. این آسانسورها دارای سرعت بسیار بالایی هستند به طوری که می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی مسافران را به مقصد می رسانند. تکنولوژی های به کار رفته در آسانسورهای برج میلاد تهران اعم از درایو و تابلو فرمان آسانسور، امکان تنظیم سرعت در این آسانسورها را فراهم می‌کنند.

با توجه به اینکه این آسانسورها باید مسافت بسیار زیادی را برای رسیدن به نوک برج طی کنند، باید تمهیداتی جهت پیشگیری از هر مشکلی در طول مسیر در نظر گرفته شود. متخصصان سازه‌های بالابر، استفاده از فناوری سیستم زنجیر جبران را در آسانسورهای برج میلاد به کار برده‌اند. بدین ترتیب امکان تولید برق در سیستم‌های مبدل و در حالت ژنراتور وجود داشته و در مقابل برای توقف کابین‌ها در طبقات مختلف از سیستم ترمز موتور استفاده می‌کنند. این تکنولوژی با استفاده از فشار روغن هیدرولیک محقق گردیده و فک ترمز آسانسور در محل توقف بسته می‌شود.

عملکرد آسانسور برج میلاد تهران

بیشتر بخوانید:

آسانسور دوچرخه ترامپ در نروژ + ویدئو

ساختار آسانسور برج میلاد چگونه است؟

آسانسور های برج میلاد از جهات مختلفی با آسانسورهای معمولی متفاوت هستند. ساختار این آسانسورها نیز کاملا منحصر بفرد و استثنائی است. در ادامه برخی از مهمترین ویژگی‌های ساختاری آسانسورهای واقع در برج میلاد را بررسی می‌کنیم.

  • شیشه ای بودن کابین آسانسور و عدم امکان نصب تیر دو سر گیر در کل مسیر چاه
  • تولید برق در حالت ژنراتور در سیستم کانورتر آسانسور
  • تجهیز کابین کلیه آسانسورها به 3 درب
  • باز شدن فک ترمز آسانسور توسط فشار روغن بر اساس مکانیزم مشترک در همه آسانسورها، این ویژگی باعث می‌شود تا فک ترمز تا زمان توقف کامل آسانسور در همان حالت باقی بماند
  • به منظور ایجاد و حفظ استحکام درون آسانسور برج میلاد، از یک بولت یک متری درون چاه استفاده می‌شود. این بولت‌ها برای فیکس کردن تیر از دیواره داخلی چاه آسانسور هیدرولیک به فضای هسته مرکزی برج میلاد کاربرد دارند
  • مجهز به موتورهای آسانسور بسیار سنگین ساخت شرکت شیندلر، برای حمل و نصب و مونتاژ موتورهای این آسانسور به جرثقیل نیاز است

ظرفیت کابین آسانسور برج میلاد چقدر است؟

با توجه به جذابیت های گردشگری این برج و همچنین کاربری‌های مهم آن، تعداد بازدید کنندگان از برج بسیار زیثاد هستند. بنابراین باید برج میلاد به آسانسوری با ظرفیت بالا مجهز باشد. به طور کلی تعداد آسانسورهای برج میلاد 6 عدد است؛ اما آسانسورهای اصلی 2 عدد است که دارای ظرفیت نسبتا زیادی هستند. ظرفیت این 2 آسانسور، 12 الی 25 نفر است. علت ظرفیت بالای این آسانسورها، تعداد بازدید کنندگان بسیار زیاد آن است.

با توجه به اهمیت این برج، ایمنی آسانسورهای آن نیز به خوبی تامین می‌شود. برای انتقال افراد و بارهایی بش از ظرفیت آسانسورها، توصیه می‌شود از سایر آسانسورهای تعبیه شده در برج استفاده کنید. به همین علت تعمیر و نگهداری آسانسورهای برج به صورت مداوم انجام می‌شود تا خطرات و حوادث ناشی از سوار شدن در آن‌ها به حداقل برسد.

کلام آخر

برج میلاد تهران از جهات مختلفی با سایر برج‌های درون ایران تفاوت دارد. این برج، بلندترین برج ایران است به همین علت تکنولوژی‌های به کار رفته در آسانسورهای آن نیز کاملا مدرن هستند. تجهیزات به کار رفته در آسانسور های برج میلاد کاملا باکیفیت هستند. علاوه بر آن کابین این آسانسورها از نوع شیشه‌ای است و باعث زیبایی آن نیز شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر