آسانسورهای آینده به چه شکلی هستند؟

باتوجه به رشد صنعت آسانسور و ایجاد فناوری های جدید، شرکت ها و تولیدکنندگان نسبت به آینده ی دنیای آسانسور بسیار خوشبین هستند

آسانسورهای آینده

باتوجه به رشد صنعت آسانسور و ایجاد فناوری های جدید، شرکت ها و تولیدکنندگان نسبت به آینده ی دنیای آسانسور بسیار خوشبین هستند و برای آسانسورهای آینده پیش بینی هایی دارند. در این مقاله سعی داریم شما را با تکنولوژی های آسانسورهای آینده آشنا کنیم و تصویری کلی از آینده ی صنعت آسانسور را در اختیارتان بگذاریم.

تکنولوژی های آسانسورهای آینده

در حال حاضر صنعت ساختمان سازی در ایران و دیگر کشورهای جهان مخصوصا کشورهای عربی از جمله دبی و امارات در حال رشد است و هر روز شاهد افتتاح برج هایی مرتفع هستیم به همین دلیل صنعت آسانسور باید همگام و موازی با صنعت ساختمان سازی رشد کند تا بتواند نیازهای برج ها و ساختمان های هوشمند و جدید را برطرف کند.

از جمله تکنولوژی های آسانسورهای آینده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فناوری سیستم های کنترل مقصد

وجود سیستم های کنترل مقصد یا به اختصار DCS در آسانسور ساختمان‌های شلوغ و مرتفع بسیار ضروری است؛ زیرا عملکرد این سیستم به گونه ای است که به مسافران اجازه می دهد قبل از ورود به آسانسور طبقه مدنظر خود را انتخاب کنند. در این حالت، سیستم کنترل مقصد، آسانسوری را برای آنها انتخاب می کند که در کمترین زمان افراد را به طبقه مشخص شده برساند.

  • آسانسورهای هوشمند

آسانسورهای هوشمند دارای سنسورها و سیستم‌های کنترلی پیشرفته تر و هوشمندتر هستند و می توان گفت از ابزارهای هوش مصنوعی نیز در این آسانسورها استفاده می شود. از ویژگی های آسانسورهای هوشمند می توان به تعیین زمان سرویس و نگهداری، کاهش مصرف انرژی با تنظیم سرعت آسانسور و کنترل میزان وزن و حرکت مسافران اشاره کرد.

  • آسانسورهای سبز

همانطور که از اسم آن مشخص است، آسانسورهای سبز گامی مهم برای بهره وری و جلوگیری از اتلاف انرژی است؛ زیرا امروزه موضوع بهره وری انرژی در صنعت آسانسور بسیار مورد توجه است و تولیدکنندگان این عرصه در حال تولید و توسعه آسانسورهایی هستند که انرژی کمتری مصرف کنند. جدیدا در برخی از آسانسورهای جدید سیستم هایی تعبیه شده است که علاوه بر کاهش مصرف انرژی، در حین کار قادر به تولید برق نیز است.

  • اینترنت اشیا

با ادغام فناوری اینترنت اشیا، آسانسورها می توانند به سیستم های مدیریت ساختمان متصل شوند؛ که این امر سبب نظارت و کنترل دقیق تر می شود. از مزایای این فناوری می توان  به شناسایی مشکلات سیستم از راه دور، تعیین و پیش بینی دوره های سرویس و نگهداری آسانسور و نظارت بر عملکرد سیستم در لحظه اشاره کرد

  • شخصی سازی

شخصی سازی آسانسورها، یکی از مهمترین ویژگی های آسانسورهای آینده خواهد بود. شخصی سازی آسانسور برای مسافران به این گونه خواهد بود که مسافران از طریق یک نرم افزار در گوشی همراه خود می توانند نورپردازی و موسیقی دلخواه خود را در کابین پخش کنند.

به طور کلی، آسانسورهایی که برای آینده طراحی می شوند؛ هوشمندتر، کارآمدتر و ایمن تر هستند و نیازهای مسافران را شخصی سازی می کنند.

مطالب مرتبط:

معرفی چندین آسانسور طراحی شده برای آینده

  • آسانسور مگلو ساخت شرکت ThyssenKrupp

با توجه به محدودیت های حفاری در اعماق پوسته زمین، ساخت و سازهای زیرزمینی برای پاسخگویی به نیاز های حمل و نقل در ساختمان ها به آسانسورهای چند جهته نیاز داریم؛ به همین دلیل شرکت آسانسورThyssen Krupp  در سال 2017 ساخت یک آسانسور افقی را آغاز کرد که در آن از شناور مغناطیسی (Maglev  ) استفاده شده است. این فناوری قرار است برای اولین بار در برج EDGE East Side برلین استفاده شود.

آسانسورهایی که در آینده مجهز به این فناوری هستند امکان حرکت در هر جهتی را دارند. این آسانسورها که با نام آسانسورهای Multi نیز شناخته می‌شوند، دارای ویژگی‌ها و امکاناتی هستند که عبارتند از:

  1. افزایش سرعت
  2. بهبود کارایی
  3. مدیریت بهتر فضای ساختمان
  4. کاهش مصرف انرژی
  • آسانسورهای آینده شرکت Kone

شرکت آسانسور Kone از شرکت های برتر و پیشرو در صنعت آسانسور و پله برقی است. این شرکت تا به حال فناوری ها و نوآوری های زیادی داشته است که طراحی آسانسورهای بدون موتورخانه ( roomless ) یکی از معروف ترین و محبوب ترین نوآوری های این شرکت است. شرکت Kone برای آسانسورهای آینده نیز پیش بینی ها و طراحی هایی را انجام داده است که عبارتند از :

  • طراحی آسانسورهایی که با سرعت و ظرفیت بالا، جهت نصب در ساختمان‌های مرتفع
  • طراحی آسانسورهایی مجهز به سیستم KONE JumpLift جهت افزایش سرعت و کارایی آسانسور
  • طراحی آسانسورهایی مجهز به سیستم KONE UltraRope جهت حمل بار در ساختمان‌های مرتفع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر