ممنوعیت بیمه برای آسانسور بدون تائیدیه ایمنی

آسانسور بدون تائیدیه ایمنی، اولین و مهمترین عامل بروز انواع خطرات درون آسانسور است.

آسانسور بدون تائیدیه ایمنی

پیشتر درباره اهمیت بیمه آسانسور و نقش آن در جبران خسارات ناشی از حوادث آسانسور صحبت کردیم. بر اساس گفته‌های مهدی حسین پور یکی از مقامات مسئول استاندارد آسانسور، بیمه هیچگونه مسئولیتی در برابر آسانسور بدون تائیدیه ایمنی ندارد. وی گفت: اخذ سالیانه تائیدیه ایمنی آسانسور از نظر سازمان استاندارد ملی موضوعی بسیار مهم و البته اجباری است. از آنجایی که آسانسور وسیله‌ای الکتریکی- مکانیکی است سرویس و نگهداری منظم آن نیز الزامی است. مسئولیت سرویس و نگهداری آسانسور نسبت به نوع کاربری ساختمان با افراد متفاوتی است.

حسین پور اظهار داشت: در صورتی که در آسانسور بدون تائیدیه ایمنی هر نوع حادثه‌ منجر به خسارت اعم از جرح و فوت صورت بگیرد، شرکت بیمه هیچ مسئولیتی در برابر این اتفاق ندارد. این موضوع شامل آسانسوری که استاندارد دریافت نکرده و همچنین عدم تمدید تاریخ اعتبار یک ساله تائیدیه آسانسور است.

وی تصریح کرد: بر اساس مبحث 15 قانون و مقررات ملی ساختمان، مسئولیت حقوقی آسانسور تا زمانی که قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور تنظیم نشده باشد به عهده کارفرما یا بهره بردار ساختمان است. در صورت نداشتن قرارداد مذکور، کارفرما باید کلیه خسارات ناشی از حوادث را پرداخت نماید. شما باید برای عقد این قرارداد به افراد یا شرکت‌های معتبر و باتجربه مراجعه نمائید.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت بیمه آسانسور، از مالکان ساختمان‌های تجاری و مسکونی خواست: اطلاع از آسانسور بدون تائیدیه ایمنی در هر ساختمانی ضروری است. به همین علت کلیه مدیران و مالکان این ساختمان ملزم به بررسی تائیدیه ایمنی هستند. طی این پیگیری مدیر یک ساختمان باید موارد زیر را بررسی نماید. البته دریافت ایمنی آسانسور به عهده شرکت فروشنده یا سرویس آسانسور است.

  • شرایط آسانسورهای مورد استفاده در آسانسور
  • بررسی اعتبار تائیدیه ایمنی آسانسور
  • اخذ گواهینامه ایمنی در صورت غیر استاندارد بودن آسانسور

کلام آخر 

ایمنی در آسانسور اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین شما باید ابتدا قوانین مربوط به ایمنی آسانسور را رعایت کنید. در قدم بعدی نیز انجام بیمه آسانسور بسیار اهمیت دارد. افرادی که دارای بیمه آسانسور هستند، هیچگونه نگرانی در خصوص حوادث آسانسور و خسارات آن ندارند. برعکس آسانسور بدون تائیدیه ایمنی دارای ریسک بالای خطر و ممنوعیت استفاده از بیمه آسانسور است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر