نگاهی به پله برقی موازی(Parallel escalators) | ساختار، مکانیزم و مزایا

پله برقی موازی یکی از انواع پله‌های برقی است که در کنار هم به سمت بالا و پایین و در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند.

پله برقی موازی

نعیمه گلی، کابین نیوز – همانطور که در مقاله‌ی مقدمه ای بر شناخت مشخصات پله برقی؛ پله برقی ها از نظر نوع نصب به 3 دسته تقسیم می‌شدند که عبارتند از پله برقی های چندگانه، متقاطع و موازی. پله برقی موازی یکی از انواع پله‌های برقی است که در کنار هم به سمت بالا و پایین و در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند. در این مقاله به توضیح مختصری درباره پله برقی موازی(Parallel escalators) می‌پردازیم.

پله برقی موازی چیست؟

پله برقی موازی یکی از انواع پله‌های برقی است که در کنار هم به سمت بالا و پایین و در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند. برای نصب پله برقی‌های تکی باید فضای زیادی موجود باشد. از همین رو نصب Parallel escalators، موجب صرفه جویی در مکان می‌شود. پله برقی‌های موازی معمولا در مکان‌های سر بسته مانند پاساژ، فرودگاه، ایستگاه‌های مترو و… نصب می‌شوند. با توجه به کاربرد مهم این پله، باید برای خرید و نصب آن به شرکتی معتبر مراجعه کنید.

ساختار پله برقی موازی(Parallel escalators)

این دسته از پله برقی‌ها را می‌توان جزو رایج‌ترین و البته کارآمدترین مدل‌های پله برقی دانست که این روزها محبوبیت فراوانی میان کاربران پله برقی دارد. در این نوع سیستم، دو پله برقی همسان در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که عموماً موتور مجزا و البته جداگانه‌ای برای هر پله برقی تعبیه شده است.

مکانیزم، مزایا و معایب

روند حرکت این پله برقی‌ها در یک‌جهت بوده و قرارگیری دو عدد از آنها در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا تعداد بیشتری از افراد بتوانند بین طبقات جابه‌جا شوند؛ که این امر سبب کاهش ترافیک و همچنین افزایش سرعت در جابه‌جایی افراد می‌شود. افزون بر این موارد، قدرت و البته توان آن نسبت به نمونه‌های دیگر بیشتر بوده و می‌تواند تعداد زیادی مسافر یا بار را به‌صورت همزمان حمل کند. البته باید این مورد را خاطرنشان کنیم که باید ابعاد و ساختار آن‌ها متناسب با نیاز مشتری سفارشی سازی شود.

این نوع پله برقی در کنار تمامی مزایای خود؛ معایبی نیز دارد؛ به عنوان مثال  این نوع پله برقی فضای بیشتری را در مقایسه با سایر پله برقی ها اشغال می‌شود و در عین حال راندمان کمتر و قیمت بالاتری دارد.

مطالب مرتبط:

مقدمه ای بر شناخت مشخصات پله برقی

5 کاربرد پله برقی موازی

این دسته از پله برقی‌ها به دلیل قدرت و توان خود، می‌توانند برای طیف مختلفی از فضاها مناسب باشند؛ که عبارتند از:

  • مراکز خرید
  • سالن‌های سینما
  • ایستگاه مترو
  • فرودگاه
  • ساختمان‌های عمومی

قیمت پله برقی موازی

قیمت این نوع پله برقی بر اساس موارد زیر کاملا متغیر است و نمی‌توان قیمت واحدی برای آن در نظر گرفت.

  • برند
  • ابعاد
  • جنس
  • نوع سیستم
  • نحوه نصب و…

سخن پایانی درباره پله‌های برقی موازی

در این مقاله به بررسی پله برقی موازی که یکی از انواع پله برقی‌های پر کاربرد در مکان‌ها بسته از جمله مراکز خرید است پرداختیم. این نوع پله برقی در کنار مزایای بسیار زیاد خود دارای معایبی همچون اشغال فضای زیاد و هزینه بالا نیز دارد. البته با توجه به نقش بسیار مهم این وسیله در ایجاد شرایط آسان برای رفت و آمد افراد، وجود آن در مکان‌های عمومی یک عامل اساسی و غیر قابل انکار است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر