آشنایی با اورهال پله برقی، تعریف، تفاوت ها و مزایا

در این مقاله قصد داریم شما را با با اورهال پله برقی، تعاریف و مزایای این عمل و بررسی کامل تفاوت های آن با سرویس و نگهداری پله برقی آشنا کنیم.

اورهال پله برقی

نعیمه گلی، کابین نیوز – امروزه پله برقی‌ها به عنوان یکی از پرمصرف ترین وسایل و تجهیزات رفاهی شناخته شده‌اند و همانند تمامی وسایل دیگر نیاز به سرویس و نگهداری دارد. تمامی قطعات الکتریکی و مکانیکی موجود در پله برقی عمر مفید مخصوص خود را دارند که تعمیر و نگهداری به موقع از آنها باعث افزایش طول عمر قطعات و در نتیجه افزایش طول عمر مفید پله برقی می‌شود. اگر سرویس پله برقی به صورت دوره‌ای و منظم انجام نشود قطعا مشکلات بسیار زیادی پیش خواهد آمد. باید توجه داشته باشید که این بازدیدها و سرویس‌های دوره‌ای باعث افزایش عملکرد پله برقی خواهد شد. سرویس و نگهداری آسانسور باید توسط افراد متخصص و حرفه‌ای انجام شود. در برخی از موارد با بازبینی و بررسی دقیق، سرویس کاران تصمیم می‌گیرند که اورهال پله برقی را انجام دهند. در این مقاله به توضیح کامل مبحث اورهال پله برقی می‌پردازیم.

اورهال پله برقی چیست؟

به طور کلی، اطمینان از عملکرد پله برقی، دلیل اصلی نوسازی پله برقی است. در این حالت پله برقی های فرسوده و خراب ساختمان‌ها کاملا با پله برقی‌های جدید جایگزین می‌شوند. به روز رسانی و نوسازی پله برقی مزایای قابل توجهی در حفاظت از محیط زیست و بهینه سازی مصرف انرژی دارد.
منظور از اورهال پله برق، انجام نوسازی پله برقی و بازسازی و جایگزینی کامل قطعات و سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکی موجود در پله برقی است. بسیاری از افراد با اصطلاح اورهال مواجه شده‌اند اما به درستی با آن آشنایی ندارند.

اورهال به شکل‌های مختلف انجام می شود و شامل بخش‌های متفاوتی نیز هست. اورهال به عنوان یک اصطلاح بسیار با اهمیت در سرویس پله برقی شناخته می‌شود و همانطور که گفته شد به حالت جامع و کامل‌تری از سرویس پله برقی گفته می‌شود.

تفاوت سرویس و نگهداری با اورهال پله برقی چیست؟

سرویس و نگهداری پله برقی به صورت ماهانه یا هر دو ماهی یک بار انجام می‌شود و در صورت وجود هرگونه مشکل در قطعات پله برقی، سرویس کاران به تعمیر و یا تعویض آن می‌پردازند. اورهال پله برقی برای دستگاه‌هایی انجام می شود که در ساختمان‌های پرتردد نصب شده‌اند و به دلیل قدیمی بودن نیاز به نوسازی و مجهز شدن به سیستم‌ها و فناوری‌های جدید دارند.
تفاوت اصلی اورهال و سرویس و نگهداری، در میزان تعمیرات و جایگزینی‌های انجام شده است. در سرویس و نگهداری ممکن است تنها یک یا دو قطعه نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند؛ اما در اورهال پله برقی تقریبا کلیه‌ی قطعات و تجهیزات به طور جامع مورد تعمیر، تعویض و جایگزینی قرار می‌گیرند.

تفاوت سرویس و نگهداری با اورهال پله برقی

بیشتر بخوانید:

مقدمه ای بر شناخت پله برقی و اطلاعات اصلی آن

مزایای اورهال پله برقی

قطعا می‌دانید که انجام نوسازی برای هر دستگاهی لازم است و بعد از گذشت چندین سال باید قطعات فرسوده و قدیمی با قطعات جدید جایگزین شوند. نوسازی قطعات مزایای بسیار زیادی دارد. از مزایای اورهال پله برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• افزایش طول عمر مفید پله برقی
• استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید

• کاهش هزینه‌های سنگین سرویس و نگهداری
• تعویض قطعات فرسوده
• دارای شکل ظاهری زیباتر و مدرن‌تر
• کاهش حوادث و خطرات ناشی از قدیمی بودن پله برقی
مزایای اورهال پله برقی

کلام آخر

امروزه پله برقی‌ها بخش جدایی ناپذیر حمل و نقل در ساختمان‌های بزرگ و عمومی هستند. هدف نهایی و وظیفه اصلی پله برقی‌ها، ارائه خدمات ایمن و پیوسته و مداوم به مسافران است. یکی از راه‌های مهم برای دستیابی به هدف مدنظر، سرویس و نگهداری اصولی و مداوم پله برقی‎‌ها است که از عوامل موثر بر طول عمر پله برقی است.
خرابی و قدیمی شدن پله برقی‌ها علاوه بر هزینه‌های مالی، تردد و رفت و آمد در ساختمان ها را با مشکلاتی مواجه می‌کند. در مکان‌هایی همچون مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید و … عدم کارایی پله برقی مشکلاتی را برای افراد مسن و ناتوان به همراه دارد. همچنین سبب کاهش مراجعین و مشتریان و عدم رونق مجتمع می‌شود بنابراین انجام اورهال برای پله برقی‌های‌ قدیمی علاوه بر کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش عمر مفید پله برقی سبب رونق کسب و کار نیز خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید