آشنایی با آسانسور خانگی دو نفره و انواع و ویژگی های آن

در این مقاله به خوبی با آسانسور خانگی دو نفره، ابعاد و ویژگی‌های آسانسور دونفره، مکانیزم و نحوه‌ی عملکرد آسانسور و قیمت آسانسور و تعمیر نگهداری آن آشنا می‌شوید.

آسانسور خانگی دو نفره

نعیمه گلی، کابین نیوز – آسانسورهای خانگی به انواعی از آسانسور گفته می‌شود که در داخل منزل نصب می‌شود و برای جابه‌جایی یک تا چند نفر از افراد را از طبقه‌ای به طبقه‌ی دیگر استفاده می‌شود. آسانسورهای خانگی به افرادی که تحرک محدود دارند کمک می‌کند که دسترسی آسانی به طبقات بالاتر داشته باشند و با طراحی منحصر به فردی که دارند موجب افزایش زیبایی خانه شما می‌شود. آسانسورهای خانگی با توجه به کاربری و عملکردشان ظرفیتی بین 2 تا 6 نفره دارند که در این مقاله به توضیح کامل مشخصات آسانسور خانگی دو نفره می‌پردازیم.

آسانسور خانگی دو نفره چیست؟

این آسانسور، نوعی از آسانسورهای خانگی است که توانایی حمل مسافران زیادی را ندارد. ظرفیت این مدل از آسانسورها تا 204 کیلوگرم است که این معادل وزن دو فرد بزرگسال است. آسانسور خانگی دو نفره در ابعاد و اندازه‌های مختلفی یافت می‌شود و جنس کابین آن شیشه‌ای، استیل و یا PVC است.

ابعاد و ویژگی‌های آسانسور دو نفره

ابعاد آسانسور خانگی دو نفره نسبت به سایر بالابرهای دیگر کوچک‌تر است برای نصب این نوع آسانسورهای خانگی حدوداً به 65 الی 70 سانتی‌متر فضا احتیاج داریم. این آسانسورها به تخریب نیاز ندارند و بهترین انتخاب برای ساختمان‌های 2 تا 4 طبقه هستند.

از جمله ویژگی‌های مهم آسانسورهای خانگی دو نفره عبارت‌اند از:

  1. قابلیت نصب در تمام نقاط ساختمان
  2. عمر قطعات طولانی و استهلاک کم
  3. حرکت بی‌صدا و آرام
  4. عدم نیاز به دیوارکشی و تخریب ساختمان
  5. طراحی بر اساس سیستم‌های هیدرولیک
  6. عدم نیاز به چاه آسانسور
  7. مصرف برق بسیار کم
  8. قابل استفاده برای افراد معلول و سالمند

ویژگی های آسانسور خانگی دونفره

بیشتر بخوانید:

آسانسور خانگی و انواع آن + بررسی ابعاد و ویژگی های مختلف آسانسور مسکونی

مکانیزم و نحوه‌ی عملکرد آسانسور دو نفره

آسانسورهای دو نفره هیدرولیکی هستند و با نیروی هیدرولیکی به حرکت درمی‌آیند. زمانی که نیروی برقی مورد نیاز برای حرکت آسانسورهای دو نفره فراهم گردید، روغن مورد نیاز به وسیله شیر برقی به جک وارد می‌شود. پس از ورود روغن به جک، آسانسور با سرعتی کم و نرم شروع به حرکت می‌کند. فشار روغن وارد شده به جک باعث حرکت آسانسور به سمت بالا می‌شود و در زمان پایین آمدن و یا خاموش شدن آسانسور، روغن موجود در جک تخلیه می‌شود و آسانسور به آرامی به سمت پایین حرکت می‌کند.

قیمت آسانسور دو نفره

برای خرید و نصب آسانسور خانگی دو نفره با یک شرکت معتبر در این زمینه مشورت کنید و به این نکته توجه داشته باشید که هزینه نصب آن چقدر می‌شود؛ چرا که تعرفه نصب این مدل از آسانسور در شرکت‌های آسانسور متفاوت است. در حالت کلی قیمت این نوع آسانسور نیز همانند مابقی انواع آسانسور به قطعات و تجهیزات انتخابی بستگی دارد به عنوان مثال در آسانسورهای خانگی دو نفره کابین آسانسور معمولا از جنس شیشه، PVC و یا استیل است که نوع شیشه‌ای و استیل آن به مراتب گران‌تر است؛ همچنین هر چه قطعات مورد استفاده باکیفیت‌تر و مرغوب‌تر باشد قیمت آسانسور نیز بیشتر می‌شود.

تعمیر و نگهداری آسانسور دو نفره

این نوع آسانسور نیز همانند مابقی انواع آسانسور و بالابر به تعمیر و نگهداری نیاز دارد و اگر روال تعمیر و نگهداری به صورت مرتب و دوره‌ای انجام شود؛ از خسارات و هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود. یکی از مزایای تعمیر و نگهداری و انجام بررسی‌های دقیق و دوره‌ای این است که در صورت وجود هرگونه مشکل مانند فرسایش یا شکستگی قطعات به صورت شناسایی شده و مورد تعمیر یا تعویض قرار می‌گیرد. هزینه تعمیر و نگهداری آسانسورهای دو نفره با توجه به شرکت طرف قرارداد هر ساختمان متفاوت است. از این رو نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت و در واقع این آسانسورها هزینه سرویس و نگهداری کمی دارد.

پاسخ به سوالات متوال درباره آسانسور دو نفره

  • آسانسور خانگی دو نفره در چه مکان‌هایی قابل استفاده است؟

آسانسور خانگی دو نفره برای انواع هتل‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌هایی که از فضای کمی برخوردار هستند، کاربرد دارد.

  • قیمت آسانسور خانگی دو نفره به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت قطعات، جنس بدنه و کابین، ظرفیت و سرعت آسانسور خانگی دو نفره بر قیمت آن تأثیر گذار است.

  • آیا آسانسور خانگی دو نفره ایمنی و امنیت لازم را دارد؟

بله، به دلیل استفاده نکردن از جک ایمنی بالایی برخوردارند و تقریبا خطر سقوط آن‌ها صفر است.

  • آیا می‌توان از آسانسور دو نفره در ساختمان‌های قدیمی استفاده کرد؟

بله، ساختمان‌های قدیمی که فاقد آسانسور می‌باشند، می‌توانند نسبت به خرید و نصب آسانسورهای دو نفره اقدام کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید