لیست 10 تا از سریع ترین آسانسورهای جهان

در این مقاله به معرفی 10 تا از سریع ترین آسانسورهای جهان، مشخصات هر یک، محل قرارگیری، سرعت، ظرفیت و مدت زمان سفر با این آسانسورها می‌پردازیم.

سریع ترین آسانسورهای جهان
بهار آزادی، کابین نیوز – با پیشرفت مداوم مهندسی ساخت و ساز، ساختمان‌های مرتفع بیشتری در سراسر جهان ساخته می‌شوند. در همین راستا، تعداد آسانسورها نیز به صورت مداوم در حال افزایش است. با توجه به مشغله بسیار زیاد افراد به ویژه در ساختمان‌های اداری و تجاری، آسانسورهای با سرعت بالاتر طرفدار بیشتری دارند. به همین دلیل لازم است ساختمان‌ها به آسانسورهایی مجهز باشند که مسافران را با بالاترین سرعت ممکن منتقل کنند. سریع ترین آسانسورهای دنیا در مهمترین برج‌ها تعبیه شده‌اند. اگر شما نیز قصد دارید سریع ترین آسانسورهای جهان را بشناسید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

10. مرکز جان هنکاک، شیکاگو، ایالات متحده آمریکا

یکی از سریعترین آسانسورهای جهان، آسانسور موجود در مرکز جان هنکاک شیکاگو است. این آسمان خراش 100 طبقه با ارتفاع 344 متر است که در شیکاگو، ایلینوی واقع شده است. این آسمان خراش توسط بروس گراهام، طراح اصلی آمریکایی و مهندس سازه بنگلادشی-آمریکایی فضل الرحمن خان از Skidmore, Owings and Merrill (SOM) طراحی شده است. در سالهای اولیه ساخت، این ساختمان دومین ساختمان بلند جهان پس از ساختمان امپایر استیت و بلندترین ساختمان در شیکاگو بود.
این ساختمان در حال حاضر پنجمین ساختمان بلند شیکاگو و سیزدهمین ساختمان بلند در ایالات متحده است، پس از مرکز Aon در شیکاگو و جلوتر از مرکز فناوری Comcast در فیلادلفیا. در جدول زیر مشخصات آسانسور موجود در این ساختمان را بررسی می‌کنیم.
مشخصات توضیحات
سال ساخت بین سال های 1965 تا 1970
حداکثر سرعت 545 متر در دقیقه(33 کیلومتر در ساعت)
ارتفاع 344 متر
مدت زمان سفر 38 ثانیه
ظرفیت 14 نفر
تعداد آسانسورهای ساختمان 37 در ساختمان، 2 آسانسور برای رصدخانه

مرکز جان هنکاک، شیکاگو، ایالات متحده آمریکا

9. مرکز تجارت جهانی چین بجونگ، چین

یکی دیگر از سریع ترین آسانسورهای جهان نیز در مرکز تجارت جهانی چین بجونگ واقع شده است. این مرکز در منطقه چائویانگ، منطقه تجاری مرکزی پکن قرار دارد. ساخت این مجموعه در سال 1985 آغاز شد و در سال 2010 پس از تکمیل برج 3 مرکز تجارت جهانی چین به پایان رسید. مرکز تجارت جهانی چین یک گروه تابعه از گروه Kuok است که در سال 1985 تاسیس شد و متعلق به دو شرکت همکار است: سرمایه گذاری چین شی مائو و شرکت صنعتی کری.
مرکز تجارت جهانی چین بزرگترین مجتمع ساختمانی پکن است که از حدود 14 بخش شامل هتل‌ها، مراکز خرید، دفاتر، آپارتمان‌ها، اتاق‌های همایش و یک سالن نمایشگاه تشکیل شده است. مرکز تجارت جهانی چین به دلیل اینکه بزرگترین سایت تجاری لوکس با کاربری مختلط در جهان است، به خوبی شناخته شده است. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات دقیق آسانسورهای سریع موجود در این یرج را مشاهده نمائید.
مشخصات توضیحات
سال ساخت 2010
حداکثر سرعت 600 متر در دقیقه(36 کیلومتر در ساعت)
ارتفاع 335 متر
مدت زمان سفر 35 ثانیه
ظرفیت
تعداد آسانسورهای ساختمان 41

 مرکز تجارت جهانی چین بجونگ، چین

8. مرکز مالی جهانی شانگهای، چین

مرکز مالی جهانی شانگهای چین توسط Kohn Pedersen Fox طراحی شده و توسط شرکت ساختمان Mori با همکاری Leslie E. Robertson به عنوان مهندس سازه و شرکت مهندسی ساخت و ساز ایالت چین توسعه داده شده است. شرکت جنرال ساختمانی شانگهای نیز پیمانکار اصلی ساخت برج است. این آسمان‌خراش با کاربری مختلط است که از دفاتر، هتل‌ها، اتاق‌های کنفرانس، و مراکز خرید در طبقه همکف تشکیل شده است.

این هتل در حال حاضر سومین هتل مرتفع جهان پس از هتل ریتز کارلتون هنگ کنگ است که در طبقات 102 تا 118 مرکز تجارت بین المللی واقع شده است. در جدول زیر اطلاعات کامل آسانسور موجود در این برج را قرار می‌دهیم.
مشخصات توضیحات
سال ساخت 2008
حداکثر سرعت 600 متر در دقیقه(36 کیلومتر در ساعت)
ارتفاع 492 متر
مدت زمان سفر 50 ثانیه
ظرفیت
تعداد آسانسورهای ساختمان 91

مرکز مالی جهانی شانگهای، چین

7. SkyTree توکیو ژاپن

برج توکیو اسکای تری نیز به یکی از پر سرعت ترین آسانسورهای جهان مجهز است. این برج، اصلی ترین سایت پخش تلویزیونی و رادیویی منطقه کانتویک سومیدا، توکیو است. SkyTree در سال 2010 به عنوان بلندترین سازه ژاپن ساخته شد. البته در مارس 2011، ارتفاع این برج به 634 متر افزایش یافت و آن را به بلندترین برج جهان تبدیل کرد وجانشین برج کانتون و سومین سازه بلند جهان پس از Merdeka 118 (678.9 متر) و برج خلیفه (829.8 متر). برج قدیمی توکیو دیگر پوشش کامل پخش تلویزیون زمینی دیجیتال را ندارد زیرا توسط ساختمان های بلند احاطه شده است.

مشخصات توضیحات
سال ساخت 2012
حداکثر سرعت 600 متر در دقیقه(36 کیلومتر در ساعت)
ارتفاع 634 متر
مدت زمان سفر 50 ثانیه
ظرفیت
تعداد آسانسورهای ساختمان 4 دستگاه پرسرعت با ظرفیت بالا(40 نفر)

SkyTree توکیو ژاپن

 6. برج خلیفه دبی، امارات متحده عربی

برج خلیفه معروف به برج دبی در دبی، امارات متحده عربی است . این برج، بلندترین ساختمان جهان است. برج خلیفه دارای ارتفاع کلی 829.8 متر است. ساخت برج خلیفه در سال 2004 آغاز شد و نمای بیرونی آن پنج سال بعد در سال 2009 به پایان رسید. ساختار اولیه بتن مسلح و برخی از فولاد ساختاری این ساختمان از کاخ جمهوری در برلین شرقی، پارلمان سابق آلمان شرقی نشات گرفته است. .
تصمیم برای ساخت این ساختمان بر اساس تصمیم دولت مبنی بر تنوع بخشیدن به اقتصاد مبتنی بر نفت و برای به دست آوردن شهرت بین المللی دبی بود. برای آشنایی بیشتر با یکی از سریع ترین آسانسورهای جهان که در برج خلیفه قرار دارد، می‎‎‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
مشخصات توضیحات
سال ساخت 2010
حداکثر سرعت
600 متر در دقیقه(36 کیلومتر در ساعت)
ارتفاع 828 متر
مدت زمان سفر 82 ثانیه
ظرفیت
تعداد آسانسورهای ساختمان 57

برج خلیفه دبی، امارات متحده عربی

5. مرکز تجارت جهانی نیویورک، ایالات متحده آمریکا

مرکز تجارت جهانی وان که توسط دیوید چایلدز از Skidmore، Owings & Merrill طراحی شده است، بلندترین ساختمان در ایالات متحده، بلندترین ساختمان در نیمکره غربی و هفتمین ساختمان بلند جهان است. تغییر در تاسیسات زیرزمینی، پایه‌ها و پایه‌های ساختمان جدید در 27 آوریل 2006 آغاز شد. مرکز تجارت جهانی وان در 30 آوریل 2012 به بلندترین سازه در شهر نیویورک تبدیل شد. یکی از سریع ترین آسانسورهای دنیا نیز در این برج قرار داد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این برج می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید.
مشخصات توضیحات
سال ساخت 2013
حداکثر سرعت 615 متر در دقیقه(37 کیلومتر در ساعت)
ارتفاع 541 متر
مدت زمان سفر 47 ثانیه
ظرفیت
تعداد آسانسورهای ساختمان

مرکز تجارت جهانی نیویورک، ایالات متحده آمریکا

4. برج لندمارک یوکوهاما، ژاپن

برج لندمارک یوکوهاما سومین ساختمان بلند جهان و پنجمین سازه بلند ژاپن است که 296.3 متر ارتفاع دارد. البته در سال 2014 برج آبنو هاروکاس از نظر ارتفاع از این برج پیشی گرفت. این برج، در منطقه Minato Mirai 21 شهر یوکوهاما، در کنار موزه هنر یوکوهاما واقع شده است.
این ساختمان شامل یک هتل پنج ستاره است که در طبقات 49 تا 70 قرار دارد و در مجموع 603 اتاق دارد. 48 طبقه پایین شامل مغازه‌ها، رستوران‌ها، کلینیک‌ها و دفاتر است. این ساختمان شامل دو دمپر جرمی تنظیم شده در طبقه 71(پنهان) در گوشه‌های مختلف ساختمان است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات یکی از سریع ترین آسانسورهای جهان واقع در برج لندمارک یوکاماها را مشاهده کنید.
بیشتر بخوانید:
مشخصات توضیحات
سال ساخت 1993
حداکثر سرعت 750 متر در دقیقه(45 کیلومتر در ساعت)
ارتفاع 296 متر
مدت زمان سفر 36 ثانیه
ظرفیت
تعداد آسانسورهای ساختمان 79 پرسرعت

برج لندمارک یوکوهاما، ژاپن

3. برج چین تایپه 101، تایوان

آسانسور موجود در این برج، ازجمله سریع‌ترین برج های جهان است. برج چین تایپه 101 که قبلا به عنوان مرکز مالی جهانی تایپه شناخته می‌شد، آسمان‌خراشی در تایپه، تایوان است. این ساختمان از زمان افتتاح در سال 2004 تا اتمام برج خلیفه در دبی، امارات در سال 2010 رسماً به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته شد. پس از تکمیل، اولین آسمان خراش جهان شد که ارتفاع آن از نیم کیلومتر فراتر رفت. تایپه 101 بلندترین ساختمان تایوان است.
آسانسورهای تایپه 101 که مسافران را از طبقه 5 به طبقه 89 در 37 ثانیه (به سرعت 60.6 کیلومتر در ساعت می‌رسانند) رکورد سرعت را به ثبت رساندند. در سال 2011، تایپه 101 رتبه گواهی پلاتین را تحت سیستم گواهینامه LEED برای بهره وری انرژی و طراحی محیطی دریافت کرد و به بلندترین و بزرگترین ساختمان سبز در جهان تبدیل شد. مشخصات آسانسور موجود در این برج به شرح زیر است.
مشخصات توضیحات
سال ساخت 2004
حداکثر سرعت 1010 متر در دقیقه(61 کیلومتر در ساعت)
ارتفاع 509 متر
مدت زمان سفر 33 ثانیه
ظرفیت
تعداد آسانسورهای ساختمان

برج چین تایپه 101، تایوان

2. برج شانگهای، چین

برج شانگهای بلندترین ساختمان در چین و سومین ساختمان بلند جهان از نظر ارتفاع است. این ساختمان دارای رکورد (همراه با مرکز مالی پینگ آن) در داشتن بالاترین سکوی دید در یک ساختمان یا سازه با ارتفاع 562 متر است. تا سال 2017 دارای دومین آسانسور سریع جهان با حداکثر سرعت 20.5 متر در ثانیه (74 کیلومتر در ساعت؛ 46 مایل در ساعت) بود، پس از آن مرکز مالی CTF گوانگژو از آن پیشی گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آسانسور موجود در این برج که جزو سریع ترین آسانسورهای جهان است، می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید.
مشخصات توضیحات
سال ساخت 2013
حداکثر سرعت 1080 متر در دقیقه(65 کیلومتر در ساعت)
ارتفاع 632 متر
مدت زمان سفر 55 ثانیه
ظرفیت
تعداد آسانسورهای ساختمان 106

برج شانگهای، چین

1. مرکز مالی CTF گوانگژو، چین

مرکز مالی Guangzhou Chow Tai Fook آسمان خراشی بلند با کاربری مختلط در گوانگژو، گوانگدونگ است که ساخت آن در اکتبر 2016 تکمیل شد. این برج، بلندترین ساختمان تکمیل شده در گوانگژو، سومین ساختمان بلند چین و هشتمین ساختمان بلند جهان است. مرکز مالی گوانگژو CTF در مجموع 111 طبقه بالای زمین و پنج طبقه زیر همکف دارد و دارای یک مرکز خرید، دفاتر، آپارتمان‌ها و یک هتل است. این آسمان خراش دارای مساحت ناخالص 507681 متر مربع است.
مرکز مالی گوانگژو CTF در زمینی به مساحت 27000 متر مربع در امتداد جاده شرقی Zhujiang در شهر جدید Zhujiang، منطقه تجاری مرکزی گوانگژو واقع شده است. مرکز CTF گوانگژو بخشی از برج‌های دوقلوی گوانگژو است. برج دیگر این جفت، مرکز مالی بین‌المللی گوانگژو با ارتفاع 439 متر در سمت دیگر محور قرار دارد و با نام «برج غربی» نیز شناخته می‌شود. بنابراین مرکز CTF گوانگژو به عنوان “برج شرقی” نیز شناخته می شود. هر دو برج ارتفاع، اندازه و عملکرد مشابهی دارند و در نزدیکی برج کانتون 604 متری قرار دارند. جدول زیر برای آشنایی بیشتر شما با یکی از سریع ترین آسانسورهای جهان واقع در مرکز مالی CTF گوانگژو چین تعبیه شده است.
مشخصات توضیحات
سال ساخت 2016
حداکثر سرعت 1200 متر در دقیقه(72 کیلومتر در ساعت)
ارتفاع 530 متر
مدت زمان سفر 43 ثانیه
ظرفیت
تعداد آسانسورهای ساختمان 95

مرکز مالی CTF گوانگژو، چین

کلام آخر

همانطور که ساختمان‌ها هوشمندتر می‌شوند، سرعت آسانسورها نیز افزایش می‌یابد. در حال حاضر آسانسورها را می توان به عنوان یکی از مهمترین عوامل در حمل و نقل راحت افراد در نظر گرفت. در واقع، به احتمال زیاد شما تقریبا هیچ ساختمان عمومی بدون آسانسور را نمی‌بینید. امروزه زمان انتظار آسانسور نیز برای مسافران اهمیت زیادی دارد. به همین علت، در این مقاله سعی کردیم شما را با سریع ترین آسانسورهای جهان و مشخصات آنها آشنا کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید