شستی لمسی آسانسور + 4 مزیت کلید لمسی آسانسور

این مقاله جهت آشنایی شما با شستی لمسی آسانسور | بررسی مزایای پنل لمسی آسانسور و آسانسورهای هوشمند و معرفی تکنولوژی های جدید آسانسورهای هوشمند تهیه شده است.

شستی لمسی آسانسور

بهار آزادی، کابین نیوز – همانطور که اطلاع دارید یک آسانسور از قطعات الکتریکی و مکانیکی ریز و درشتی تشکیل شده است. یکی از قطعات الکتریکی آسانسور، شستی است که شامل شستی‌های طبقه و کابین است. شستی و کابین آسانسور، بیشترین بخش‌هایی است که مسافران با آن‌ها تماس دارند. بنابراین کیفیت، عملکرد و بهداشت این دو قطعه اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین علت شرکت‌های معتبر آسانسوری در سراسر جهان همواره به دنبال راهی برای بهبود کیفیت قطعات آسانسور هستند. شستی لمسی آسانسور یکی از دستاوردهای شرکت‌های مطرح در سطح جهان است که توانسته است نیاز کاربران به لمس پنل آسانسور را به حداقل برساند. برای آشنایی بیشتر با این فناوری می‌توانید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

شستی لمسی آسانسور چیست؟

کلید لمسی آسانسور، راه حلی مدرن و مناسب است که جایگزین دکمه‌های فشاری سنتی شده است. نصب این نوع شستی ها در آسانسور، به کاربران امکان داشتن تجربه‌ای بصری را فراهم می‌کند. زیرا آن‌ها می‌توانند با لمس علائم گرافیکی موجود بر روی شستی، به طبقه مورد نظر خود بروند. شاسی لمسی آسانسور به ویژه در آسانسورهای هوشمند کاربرد زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در راستای پیشرفت تکنولوژی و همچنین هوشمندسازی بسیاری از آسانسورها، نصب و استفاده از شستی لمسی آسانسور تا حد زیادی افزایش یافته است. در این نوع آسانسورها، کلیدهای فشاری آسانسور حذف شده و حسگرهای هوشمند جایگزین آن‌ها می‌شوند. این حسگر‌ها از طریق تشخیص حرکات دست، مسافران را به مقصد مورد نظر می‌رسانند. البته این فناوری بیشتر در سیستم های اهراز هویت آسانسور کاربرد دارد.

4 مزیت کلید لمسی آسانسور

مزایایی که در ادامه بیان می‌کنیم، از جمله مزایای شستی لمسی آسانسور و همچنین آسانسورهای هوشمند است.

  • بهبود بهداشت
  • افزایش بهره وری
  • راحتی بیشتر مسافران
  • امنیت بیشتر

مزایای کلید لمسی آسانسور

بهبود بهداشت

در ساختمان‌های مجهز به آسانسورهای هوشمند و یا آسانسورهایی با پنل لمسی آسانسور، گسترش باکتری‌های مضر و بیماری‌های واگیر کاهش چشمگیری دارد. شاید برای شما عجیب باشد؛ اما تحقیقات نشان داده است که دکمه آسانسور حاوی باکتری بسیار زیادی است. به همین علت نصب کلید لمسی آسانسور، موجب کاهش نیاز به تماس با شستی آسانسور و در نتیجه بهبود بهداشت می‌شود.

با ترکیب سیستم‌های آسانسور هوشمند، شاسی لمسی آسانسور، سیستم های احزار هویت آسانسور ابزارهای مدیریت ساختمان، صاحبان املاک می‌توانند به طور چشمگیری نیاز به لمس دکمه‌های آسانسور یا دستگیره‌های درب را برای رفت و آمد در سراسر ساختمان کاهش دهند و از انتقال بیماری از طریق تماس جلوگیری کنند.

افزایش بهره وری

البته این مزیت بیشتر جزو مزایای آسانسور هوشمند و تکنولوژی های مربوط به آن است. هنگام کار با آسانسور سنتی، کاربران کنترل کمی بر روی کابین و تعداد توقف‌های آن تا قبل از رسیدن به مقصد دارند. این موضوع اغلب منجر به ازدحام زیادی در کابین آسانسور می‌شود. با فناوری آسانسور هوشمند، مسافران می‌توانند نزدیک‌ترین آسانسور را بیابند و با استفاده از امکانات خاص این نوع آسانسورها، مقصد خود را از قبل انتخاب کنند و همچنین انتخاب‌های سایر کاربران را مشاهده کنند.

این نوع از فناوری آسانسور هوشمند که به عنوان سیستم اعزام مقصد نیز شناخته می‌شود، به طور خودکار کاربران را بر اساس طبقات انتخابی آنها گروه بندی می‌کند تا خدمات بهتری به مسافران ارائه شود. به ویژه گروه‌بندی افرادی که قصد رفتن به طبقات یکسان دارند، تا حد زیادی موجب افزایش بهره وری می‌شود

هنگامی که این سیستم‌ها با سنسورهای شمارش افراد درون کابین فعال می‌شوند، می‌توانند ازدحام را با نشان دادن تعداد مسافران در هر کابین و طبقات انتخابی که کاربران دیگر درخواست کرده‌اند، کاهش دهند. علاوه بر این، این سیستم می‌تواند دسترسی مسافران معلول را افزایش دهد.

پنل لمسی آسانسور

راحتی بیشتر

از دیگر مزایای شستی لمسی آسانسور و همچنین آسانسورهای هوشمند می‌توان به راحتی بیشتر اشاره کرد. استفاده از آسانسورهای هوشمند بسیار راحت‌تر از آسانسورهای سنتی است. زیرا این سیستم‌ها می‌توانند با گروه‌بندی مسافرینی که به طبقات یکسان می‌روند، زمان انتظار و سفر را برای آن‌ها کاهش دهند. همچنین به مسافران اجازه می‌دهند تا استفاده از آسانسور را از راه دور مدیریت کنند.

افزایش امنیت

در برخی از ساختمان‌ها و ادارات امنیت اهمیت بسیار زیادی دارد. سیستم های اهراز هویت آسانسور یکی از امکانات آسانسورهای هوشمند است که باعث محدودیت دسترسی افراد به طبقات می‌شود. در آسانسورهای مجهز به این سیستم، فقط افراد با مجوز می‌توانند از آسانسور استفاده کنند. به عنوان مثال، کارمندان یک شرکت، با استفاده از مجوزهای دسترسی صادر شده برای آن‌ها فقط اجازه دسترسی مجاز به طبقات شرکت را دارند، در حالی که کارکنان سایر شرکت ها از دسترسی به آن طبقات محروم هستند.

بیشتر بخوانید:

4 ویژگی منحصر بفرد آسانسور هوشمند

معرفی 3 روش سیم کشی شستی کابین آسانسور

به جای لمس، صحبت کنید!

کمپانی وگا که یک شرکت آسانسوری ایتالیایی است با ارائه فناوری Touch less Vega (TL-X) به مسافران این امکان را می‌دهد که حتی بدون لمس کردن دکمه‌ای وارد آسانسور شوند. این سیستم مدرن راه حل‌های مختلفی برای کاهش تماس مسافران با پنل شستی آسانسور ارائه می‌دهد.

EASYTOUCH برنامه‌ای برای دسترسی به فناوری Touch less Vega (TL-X) است. امکان نصب این برنامه از پلی استور وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با استفاده از فناوری بلوتوث، برنامه مقصد را از تلفن هوشمند اندرویدی خود در داخل کابین انتخاب کنند. به این صورت، لازم نیست مسافران هیچ دکمه‌ای را در کابین آسانسور لمس کنند. برنامه باز شده در تلفن هوشمند به مدیریت تماس متصل می‌شود و پانل دکمه را نمایش می‌دهد تا مسافران بتوانند طبقه مورد نظر را انتخاب کنند.
همچنین SIBILLA یکی از امکانات جدید و دستیار صوتی Vega است که به محض ورود مسافران به کابین به آن‌ها خوش آمد می‌گوید. SIBILLA دستورات صوتی مسافران را تفسیر می‌کند و آن‌ها را به طبقه مورد نظر می‌رساند.

آسانسورهای هوشمند

فناوری آسانسور هوشمند برای جایگزینی کنترل‌های فیزیکی آسانسور سنتی، مانند دکمه‌های فشاری، با یک سیستم پیشرفته که می‌توان از راه دور از طریق اتصال بی‌سیم و تلفن هوشمند یا دستگاه تلفن همراه به آن دسترسی داشت، استفاده می‌شود. در آسانسورهای هوشمند، کابران بدون نیاز به لمس دکمه ها آسانسور و تنها از طریق موبایل خود می‌توانند به طبقه مورد نظر بروند.

اکثر سیستم‌های آسانسور هوشمند به ساکنین این امکان را می‌دهند که با گرفتن موبایل خود در بالای حسگر نصب شده در لابی آسانسور، درخواست آسانسور کنند. سپس کاربران با استفاده از تلفن هوشمند خود یک طبقه را انتخاب می‌کنند و سیستم هوشمند آسانسور، آن‌ها را به نزدیک‌ترین کابین آسانسور موجود هدایت می کند. علاوه بر این، امکان محدود کردن دسترسی کاربر به طبقات خاص آسانسور نیز با استفاده از  سیستم احراز هویت وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید