راهنمای خرید پله+ نکات نصب پله برقی

راهنمای خرید پله برقی، بررسی مفهوم و ساختار پله برقی، نکات انتخاب شرکت سازنده پله برقی، معرفی فرآیند تعمیر و نگهداری پله برقی و نکات نصب

راهنمای خرید پله برقی

نعیمه گلی، کابین نیوز – همانطور که می دانید با توجه به تغییر سبک زندگی شهرنشینی امروزه پله برقی ها جزء سیستم ها و ابزار های پرکاربردی هستند که در مراکز فروشگاهی، ساختمان های چند طبقه، مترو، مراکز تفریحی، هتل ها و ….. استفاده می شوند. نصب و راه اندازی این سیستم ها در مکان های ذکر شده باعث جا به جایی راحت تر افراد، مخصوصا معلولین و سالمندان، بین طبقات می شود اما توجه داشته باشید برای خرید و نصب یک پله برقی کارآمد و ایمن باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. اگر قصد خرید و نصب پله برقی برای ساختمان خود را دارید ابتدا لازم است به طور کلی با پله برقی و ساختار آن آشنا شوید. از این رو در این مطلب قصد داریم راهنمای خرید پله برقی را برای شما قرار دهیم. به توضیح ساختار پله برقی، ویژگی های یک پله برقی با کیفیت، نکات مهم هنگام انتخاب شرکت سازنده پله برقی و خرید و نصب آن برای ساختمان بپردازیم.

پله برقی چیست و چه ساختاری دارد؟

به راه پله های برقی عموماً شیب دار گفته می شود که عابران پیاده با ایستادن در یک طرف آن به طور خودکار حرکت کرده و به انتهای پله برقی می رسند. پله برقی همیشه می تواند در یک جهت راه برود اما اکثر آنها با توجه به نیاز زمان و جریان افراد توسط پرسنل مدیریت کنترل می شوند.

اجزای اصلی یک پله برقی شامل زنجیر کششی و چرخ دنده ها، سیستم های ریل راهنما، سیستم های محرک اصلی (شامل موتورها، دستگاه های کاهش سرعت، ترمزها و پیوندهای انتقال میانی و غیره) سیستم الکتریکی و…. می باشد. عملکرد پله برقی به گونه ای است که با نزدیک شدن به ورودی و خروجی، پله ها به تدریج ناپدید می شوند و مجدد به صورت افقی حرکت می کنند. این حرکات به ترتیب توسط چرخ اصلی پله و چرخ کمکی که در امتداد ریل‌های راهنمای پله‌ هستند، انجام می‌شود.

ویژگی های پله برقی های باکیفیت

راهنمای خرید پله برقی باعث انتخاب درست افراد می شود. در این قسمت ویژگی های یک سیستم پله برقی باکیفیت و استاندارد را بیان می کنیم زیرا اطلاع از این ویژگی ها می تواند در انتخاب یک سیستم مناسب بسیار مفید باشد.

این ویژگی ها عبارتند از:

  • تجهیزات و قطعات تولیدی کیفیت بالایی داشته باشند.
  • میزان امنیت آن ها در سطح بالایی قرار داشته باشد.
  • مصرف انرژی در آن بهینه باشد.
  • حرکت پله برقی روان و دارای سرعت قابل قبول و مناسب باشد.
  • سیستم اتوماتیک آن عملکرد مطلوب و قابل اطمینانی داشته باشد.
  • ابعاد پله ها اعم از طول و عرض و ارتفاع و اندازه محافظ آن، باید کاملا مناسب و استاندارد باشد.
  • قطعات فلزی آن از آلیاژ مقاوم در برابر سایش و خوردگی ساخته شده باشد.
  • ریل متحرکی که روی محافظ قرار دارد به نحوی طراحی ساخته شده باشد که بتواند به خوبی از آسیب دیدن انگشتان مراقبت کند.
  • در صورت وقوع کوچک ترین خرابی یا اختلالی، سیستم پله برقی فورا به شکل خودکار متوقف شود.
  • به هنگام حرکت کم ترین میزان سر و صدا را ایجاد کند.

ویژگی های پله برقی های باکیفیت

بیشتر بخوانید:

مقدمه ای بر شناخت پله برقی و اطلاعات اصلی آن

نکات مهم برای انتخاب شرکت سازنده پله برقی

راهنمای خرید پله برقی باید به خوبی شما را با نکات مهم انتخاب شرکت سازنده و سایر موارد آشنا کند. به همین ترتیب در ادامه قصد داریم همه این موارد را بررسی کنیم.

  • بررسی انواع مدل های پله برقی
  • آگاهی از فرآیند تعمیر و نگهداری پله برقی
  • بررسی سابقه شرکت سازنده پله برقی
  • انتخاب پله برقی با قیمت مناسب

نکات مهم برای انتخاب شرکت سازنده پله برقی

بررسی انواع مدل های پله برقی

پله برقی های جدید در سبک های مختلفی عرضه می شوند، بنابراین شما باید مدلی را انتخاب کنید که با طراحی داخلی ساختمان مطابقت داشته باشد. اگر ساختمان شما دارای عناصر طراحی کلاسیک است، انتخاب یک پله برقی به سبک کلاسیک به افزایش زیبایی ظاهری ساختمان کمک فراوانی می کند. همچنین در ساختمان‌های مدرن زمانی که پله برقی مناسب با طراحی و سبک هماهنگ نصب شود زیبایی و جذابیت ساختمان را چندین برابر می کند.

آگاهی از فرآیند تعمیر و نگهداری پله برقی

نگهداری مناسب از پله برقی باعث بهبود ایمنی و عملکرد آن و هچنین افزایش طول عمر پله برقی می شود. بنابراین هنگامی که در حال خرید پله برقی جدید برای ساختمان خود هستید در مورد ضمانت ها و برنامه های تعمیر و نگهداری از کارشناسان شرکت سوال بپرسید و سپس با اطمینان خاطر بهترین و مناسب ترین شرکت را برای نصب پله برقی انتخاب کنید.

بررسی سابقه ی شرکت سازنده ی پله برقی

بررسی سابقه ی شرکت سازنده ای که قرار است با شما همکاری کند یکی از موارد بسیار مهم است زیرا با کسب اطلاعاتی همچون توانایی های تجاری، قابلیت های پس از فروش و شهرت آنها می توانید بهترین شرکت را انتخاب کرده و از منافع خود محافظت کنید.

انتخاب پله برقی با قیمت مناسب

شکی نیست که انتخاب پله برقی مناسب یک سرمایه گذاری بزرگ به شمار می رود، اما شما باید مراقب هزینه های خود باشید و با انتخاب یک پله برقی گران قیمت باعث ایجاد هزینه های اضافی نشوید. به همین دلیل حتما قبل از تصمیم گیری نهایی تولیدکنندگان برتر شهر یا کشور خود را بشناسید که بتوانید در عین داشتن قیمت های رقابتی، محصولاتی با کیفیت را دریافت کنید.

نکات مهم هنگام خرید پله برقی

در این قسمت به بررسی نکات مهمی پرداخته ایم که رعایت آنها باعث می شود سازندگان بتوانند پله برقی با کیفیت و مناسبی را خریداری کنند.

نوع ساختمان و کاربری آن

یکی از نکات مهم به هنگام خرید پله برقی، توجه به نوع کاربری ساختمانی است. این که ساختمان چه نوع کاربری داشته باشد در میزان تردد افراد بین طبقات تاثیر دارد و باید هدف افراد از ورود و خروج به ساختمان را مشخص کنید. برای مثال در صورت خرید سیستم پله برقی برای یک مرکز خرید، باید مشخص کنید که در چه ساعاتی از شبانه روز، این مرکز شلوغ و پرترافیک است. البته انتخاب پله برقی دو طرفه که یک طرف آن به بالا حرکت کرده و طرف دیگر آن هم به پایین حرکت می کند، انتخاب مناسبی است. زیرا تعداد زیادی از افراد می توانند به راحتی به طبقات بالا بروند و هنگام بازگشت به طبقات پایین نیز دچار مشکل نمی شوند.

نوع طراحی پله برقی

نکته مهم دیگری که باید به هنگام خرید سیستم پله برقی توجه کنید، نوع طراحی و تناسب آن با ساختمان است یعنی طراحی ظاهر پله برقی باید با نوع معماری ساختمان هماهنگ باشد. قسمت هایی از پله برقی از قبیل چراغ های راهنما، صفحه پله ها، نوع بدنه و رنگ روکش آن، عرض استپ پله ها و …. از جمله مواردی است که باید در طراحی پله برقی مورد توجه قرار گیرد. طراحی ابعاد پله ها باید به نحوی باشد که مسافر در حین قرار گرفتن روی پله ها احساس راحتی و عدم ترس از سقوط داشته باشد.

ایمنی

در کنار ظاهر زیبا و جذاب پله برقی، این سیستم ها باید از نظر ایمنی هم در سطح بالایی باشند. از این رو نکته مهمی که باید به هنگام خرید این تجهیزات توجه کنید آن است که از نظر ایمنی در سطح استاندارد باشند تا افراد دچار حادثه نشوند. مساله ایمنی پله برقی یکی از مسائل ضروری به شمار می رود و تمامی شرکت ها ملزم هستند تا طبق استانداردهای جهانی بالابرها، سیستم های پله برقی را تولید کنند. از جمله این استانداردها می توان به نصب سنسورهای هشدار گیر یا ترمز، دکمه توقف اضطراری و هندریل اشاره کرد. سرعت حرکت هندریل باید با سرعت پله برقی هماهنگ باشد و مسافر وقتی دستش را روی آن می گذارد ضمن حفظ تعادل، احساس راحتی هم کند.

برخورداری از سرعت و شیب مناسب

از دیگر نکاتی که باید هنگام خرید پله برقی به آن توجه داشته باشید، این است که سیستم مورد نظر سرعت و شیب مناسبی داشته باشد. معمولا سرعت پله برقی چیزی در حدود 0.5 تا 0.75 متر بر ثانیه است. همچنین زاویه شیب این سیستم ها طبق استانداردهای جهانی معمولا باید بین 30 تا 35 درجه باشد.

نکات مهم هنگام نصب پله برقی

پس از انتخاب شرکت سازنده ی پله برقی و خرید پله برقی با رعایت نکات گفته شده، اکنون به مرحله ی نصب پله برقی می رسیم که در این قسمت نیز نکاتی وجود دارد که رعایت آنها باعث ایجاد راحتی و بهبود عملکرد پله برقی می شود. این نکات عبارتند از:

  • طراحی پله برقی باید به نحوی باشد که وقتی روی نشیمن قرار داده می‌شود، نیازی به پیچ بستن یا جوشکاری نداشته باشد.
  • سیستم‌هایی که بیش از 6 متر ارتفاع دارند، طراحی و ساخته پایه میانی برای آنها ضروری است.
  • انجام سرویس و نگهداری دوره ای به منظور حفظ و بهبود عملکرد مطلوب و جلوگیری از خرابی ها و مشکلات
  • معمولا عرض پله برقی را بین 80 تا 100 سانتی متر تعیین می کنند. اما میزان عرض برای رمپ و پیاده رو تا حدود 140 سانتی متر هم می رسد. از این رو باید این مقادیر برای عرض پله و رمپ رعایت شود.
  • زنجیر را می توان مهم ترین قطعه در سیستم پله برقی دانست. از این رو پس از نصب باید به صورت مرتب روغن کاری شود تا به شکل روان کار کند.

نکات مهم هنگام نصب پله برقی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید