معرفی بهترین نرم افزار های طراحی آسانسور+ 4 مزیت آن ها

معرفی بهترین نرم افزار های طراحی آسانسور، بررسی امکانات نرم افزار Lift Designer(لیفت دیزاینر)+ مزایای نرم افزار و عوامل مهم طراحی

نرم افزار های طراحی آسانسور

نعیمه گلی، کابین نیوز – با رشد شهرها و افزایش جمعیت، آسانسورها بخش مهمی از زندگی شهرنشینی را تشکیل می‌دهند. در گذشته، طراحی آسانسور یک کار زمان‌بر و پیچیده بود؛ اما امروزه با پیشرفت برنامه‌های کامپیوتری و وسعت استفاده از آن‌ها در زمینه‌های مختلف، نرم افزار هایی در زمینه طراحی آسانسور نیز طراحی شده‌اند که باعث می‌شود طراحی آسانسور سریع‌تر، دقیق‌تر و ساده‌تر اتجام شود. در این مقاله، به معرفی یکی از بهترین نرم افزار های طراحی آسانسور، مزایای استفاده از چنین نرم‌افزارهایی و عوامل مهم در طراحی آسانسور با نرم افزار خواهیم پرداخت.

بهترین نرم افزار طراحی آسانسور

نرم‌افزار طراحی آسانسور به مهندسان، معماران و طراحان کمک می‌کند تا طرح‌های آسانسور را به سرعت و با دقت بیشتری ایجاد و شبیه‌سازی کنند. این نرم‌افزار همچنین امکان ایجاد طرح های دوبعدی و سه‌بعدی را نیز فراهم کرده است.

امروزه انواع مختلفی از نرم افزار های طراحی آسانسور در بازار موجود و قابل استفاده است اما در میان همه‌ی آنها برنامه lift designer یکی از معروف‌ترین و بهترین نرم افزارهای طراحی آسانسور است. در ادامه می‌توانید با امکانات نرم افزار طراحی آسانسور lift designer آشنا شوید.

امکانات نرم افزار Lift Designer

لیفت دیزایر یک نرم افزار طراحی آسانسور است. با این برنامه علاوه بر طراحی کابین آسانسور مابقی قسمت‌ها مانند طراحی چاه و چاهک آسانسور، طراحی سیم‌کشی‌ها، طراحی دربها و تعیین اندازه های آنها، طراحی موتورخانه، قطعات داخلی، اندازه‌ها و حتی تعیین وزن قطعات نیز قابل طراحی و ترسیم است.

این برنامه برای طراحی انواع آسانسور های هیدرولیک و کششی قابل استفاده است و شما به راحتی می‌توانید محاسبات لازم را انجام دهید و نقشه نصب آسانسور را به طور کامل رسم کنید.

این برنامه محیطی را به شما ارائه می‌دهد که در آن انواع قطعات استاندارد آسانسور به صورت مجزا از پیش طراحی شده‌اند و شما می‌توانید با سر هم کردن آنها، همانند تکمیل کردن پازل، آسانسور خود را مدل سازی کنید.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه، امکان مشاهده طرح یا نقشه ترسیم‌شده، از زوایای مختلف است. درواقع با چرخاندن تصویر دو یا سه‌بعدی ساخته‌شده به عنوان مدل آسانسور، می‌توان قسمت‌های مختلف آن‌را مشاهده و بررسی کرد و در انتهای کار امکان گرفتن خروجی با فرمت‌های مختلف از مدل طراحی‌شده آسانسور وجود دارد.

مزایای استفاده از نرم‌افزارهای طراحی آسانسور

استفاده از نرم‌افزارهای طراحی آسانسور دارای مزایای بسیاری است که برخی از آنها عبارتند از:

  • طراحی دقیق و جزئی
  • افزایش سرعت و ایجاد هماهنگی
  • کاهش هزینه ها
  • شبیه سازی بهتر

طراحی دقیق و جزئی

این نرم‌افزارها امکان ایجاد طرح‌های دقیق و جزئی را با دقت بیشتری فراهم می کند.

افزایش سرعت و ایجاد هماهنگی

با استفاده از نرم‌افزار های طراحی آسانسور، تیم‌های مختلف می‌توانند با هم بر روی یک پروژه کار کنند و باعث بهبود ارتباطات و کاهش خطاها شوند.

کاهش هزینه‌ها

با استفاده از این نرم‌افزارها، هزینه‌های مرتبط با طراحی و ساخت آسانسور کاهش می‌یابد زیرا طراحی دقیق‌تر و مشخصات دقیق‌تری برای ساخت آسانسور در دست است.

شبیه‌ سازی بهتر

این نرم‌افزارها به طراحان این امکان را می‌دهند که طرح‌های خود را در یک محیط شبیه‌ سازی با شرایط واقعی بررسی کنند و مشکلات را قبل از ساخت و نصب آسانسور حل کنند.

بیشتر بخوانید:

4 عامل مهم در طراحی آسانسور با نرم افزار

شما باید علاوه بر انتخاب مناسب نرم افزار های طراحی آسانسور، چندین عامل دیگر را نیز در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • ظرفیت آسانسور
  • ارتفاع ساختمان
  • سرعت آسانسور
  • محل نصب

ظرفیت آسانسور

ظرفیت آسانسور باید بر اساس تعداد افرادی که به آن نیاز دارند، تعیین شود. عوامل دیگری مانند اندازه آسانسور و نوع ساختمان نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

ارتفاع ساختمان

ارتفاع ساختمان می‌تواند تعیین‌کننده نوع و تعداد آسانسورهای مورد نیاز باشد. برای ساختمان‌های بلند، باید آسانسورهای بیشتری نصب شود تا زمان رسیدن به مقصد کمتر شود.

سرعت آسانسور

سرعت آسانسور باید به گونه‌ای باشد که مسافران را به سرعت به مقصد برساند، اما همزمان باید ایمنی کافی را نیز داشته باشد.

محل نصب آسانسور

محل نصب آسانسور نیز باید با توجه به نیازهای کاربران انتخاب شود. در برخی موارد، نصب آسانسور در فضاهای بسته مانند پارکینگ‌ها نیز ممکن است لازم باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید