مهم ترین نکات کلیدی که هنگام خرید آسانسور باید بدانید!

با توجه به نکات کلیدی خرید آسانسور می‌توانید بهترین و مرغوب‌ترین آسانسور با کمترین قیمت را برای ساختمان خود خریداری نمایید.

آیا قصد دارید برای منزل و یا محل کار خود آسانسوری با کیفیت و مقرون به صرفه تهیه کنید؟ به نظر شما نکات کلیدی خرید آسانسور کدامند؟ آسانسور نوعی وسیله حمل و نقل پر کاربرد است که تقریبا در اکثر آپارتمان‌ها و ساختمان‌های چند طبقه وجود دارد، بنابراین باید آسانسوری را در ساختمان خود نصب کنید که دارای کمترین میزان استهلاک و خرابی باشد. مطالعه راهنمای انتخاب آسانسور مناسب برای انواع ساختمان معیارهای زیادی برای خرید آسانسور وجود دارد. تامین ایمنی آسانسور، کیفیت بالای قطعات و هزینه مناسب نیز از دیگر معیارهای بسیار مهم هستند. با کابین نیوز همراه باشید تا شما را با سایر نکات و معیارهای خرید آسانسور آشنا کنیم.

نکات کلیدی قبل از خرید آسانسور

آسانسور بخشی اساسی از یک ساختمان است و به عنوان سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می‌شود. وسیله‌ای که هر روز در ساختمان بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و خرابی یا توقف آن، کار را برای ساکنین یا مراجعان بسیار سخت خواهد کرد. آسانسور دستگاهی است که باید از ایمنی، دقت و حساسیت بالایی برخوردار باشد. بنابراین باید هنگام انتخاب و خرید آسانسور نکات مهمی را در نظر گرفت. زیرا این امر باعث کاهش هزینه‌ها چه در زمان خرید و چه در بلندمدت می‌شود.

از نمایشگاه دائمی شرکت ها بازدید کنید

بسیار مهم است که محصول مورد نظر خود را شخصاً ببینید و قبل از تصمیم گیری آن را امتحان کنید. این امر باعث ایجاد اطمینان از کیفیت محصول مورد نظر می‌شود.

سیستم مناسب را انتخاب کنید

آسانسورها دارای انواع سیستم‌های محرک تخصصی هستند که باید باتوجه به نیاز ساختمان خود سیستم مناسبی را انتخاب کنید و در نظر داشته باشید که هر کدام از سیستم‌ها قیمت و مزایای متفاوتی دارند.

شناسایی نکات ایمنی

هنگام خرید آسانسور مطمئن شوید که اطلاعات کاملی در مورد ویژگی‌های ایمنی دریافت می‌کنید. نکات ایمنی مهم شامل سیستم برق اضطراری در صورت قطع برق، تنظیم سرعت کابین و … است.

در نظر گرفتن خدمات سرویس و نگهداری

این نکته بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد تعداد دوره‌های سرویس و قیمت‌ها سوال کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که هزینه های خود را پیش بینی کنید و براساس بودجه حود تصمیم گیری نمایید.

انتخاب مکان مناسب برای نصب آسانسور

از تکنسین‌های فنی شرکت‌های آسانسور بخواهید که نقشه ساختمان شما را بررسی و محلی مناسب برای نصب آسانسور به شما معرفی کنند. پس از انتخاب شرکت شرکت مناسب برای طراحی، نصب و راه اندازی آسانسور باید به نکات کلیدی دیگری نیز توجه داشته باشید که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

انتخاب مکان مناسب برای نصب آسانسور

نکات مهم هنگام خرید آسانسور

در ادامه برخی از نکاتی که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

انتخاب سیستم مناسب آسانسور

هنگام انتخاب بهترین نوع آسانسور باید به چندین نکته توجه کنید. آسانسورها دو نوع هستند، آسانسورهای مسافربری و آسانسورهای باربری. مالکان باید بر اساس نیازهای ساختمان بهترین نوع آسانسور را بررسی و انتخاب کنند اگر در خانه بچه یا افراد سالمند زندگی می‌کنند حتما از  آسانسور خانگی استفاده کنید زیرا راه پله‌ها ایمن نیست و بسیاری از تصادفات هنگام استفاده از پله‌ها رخ می‌دهد و باعث صدمه دیدن افراد می‌شوند.

هزینه نصب

هزینه نصب همیشه یک فاکتور بسیار مهم است که باید قبل از عقد قرارداد با شرکت تمامی هزینه‌های نصب آسانسور را بررسی کنید. نصب انواع مختلف آسانسور هزینه‌های متفاوتی دارد و قیمت نهایی با توجه به سیستم آسانسور اعم از هیدرولیک یا کششی، ظرفیت ، سرعت و دیگر موارد محاسبه می‌شود. به همین دلیل در ابتدا از هر شرکت استعلام قیمت بخواهید و بر اساس بودجه ی خود بهترین شرکت را انتخاب کنید.

تعمیر و نگهداری

فاکتور تعمیر و نگهداری آسانسور نیز بسیار مهم است. تعمیر و نگهداری مناسب به عملکرد بهتر آسانسور کمک می کند. این مورد باید توسط افراد حرفه ای و تکنسین های فنی انجام شود زیرا آسانسور شامل تعداد زیادی قطعات است.. بر اساس نوع آسانسور خود، باید یک متخصص را برای تعمیر و نگهداری آسانسور انتخاب کنید.

عملکرد خوب سیستم آسانسور

انواع مختلفی از آسانسور در بازار موجود است و هر آسانسوری با نوع دیگری کاملا متفاوت است. اگر آسانسور مسافربری دارید به منظور راحتی مسافران ، سیستم آسانسور باید همیشه از عملکرد خوبی برخوردار باشد. شما باید عملکرد مدل آسانسور را ارزیابی کنید و بر اساس نیاز خود بهترین نوع را انتخاب کنید زیرا کیفیت قطعات مهمترین فاکتور است.

ایمنی آسانسور

ایمنی همیشه مهم است. اگر آسانسور خود را به درستی نگهداری نکنید، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد و در مقابل نگهداری درست از آن باعث افزایش طول عمر آسانسور می‌شود. از فروشندگان آسانسور بخواهید لیستی از عملکردها و قطعات ایمنی را به شما ارائه دهند. همچنین اگر مواردی را به جز تمهیدات استاندارد برای ایمنی بیشتر پیشنهاد می‌کنند مورد بررسی قرار دهید. مشخصات فنی، برند و گواهینامه‌های استاندارد تجهیزات ایمنی باید کاملا مشخص و هنگام نصب تطبیق داده شوند. عملکردهای ایمنی را هنگام راه اندازی آسانسور بطور کامل کنترل و آزمایش کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و ضمانت محصولات بسیار مهم است زیرا ای امر باعث می شود که مزایای بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد. قبل از انتخاب شرکت آسانسور مناسب همیشه قیمت، تخفیف، مدت گارانتی، خدمات پس از فروش و… را بررسی کنید و شرکت آسانسوری را انتخاب کنید که پوشش گارانتی مناسب ، خدمات پس از فروش و راهنمایی های ضروری را به شما ارائه دهد.

ایمنی آسانسور

حفظ ایمنی افراد از نظر جانی و مالی درون آسانسور بسیار ضروری است. از این رو طبیعی است که اولین و مهمترین نکات کلیدی خرید آسانسور باشد. شما برای اطمینان از ایمنی آسانسور خود باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • اطلاع از عملکردها و قطعات ایمنی مورد نیاز آسانسور ساختمان شما
  • در نظر گرفتن تمهیدات بیشتر ایمنی برای آسانسور
  • تعیین مشخصات فنی، برند و گواهینامه‌های استاندارد تجهیزات ایمنی و تطبیق هنگام نصب
  • کنترل و آزمایش عملکردهای ایمنی در زمان راه اندازی آسانسور

انتخاب درست نوع سیستم آسانسور

شما باید هنگام خرید آسانسور نکات زیادی را مد نظر قرار دهید، یکی از نکات کلیدی خرید آسانسور، تعیین سیستم آسانسور مناسب برای ساختمان شما است. منظور از نوع سیستم آسانسور همان سیستم محرکه آسانسور است که به چند نوع زیر تقسیم می‌شوند.

  • کششی
  • هیدرولیک
  • آسانسور بدون موتورخانه(MRL)
  • اسکرو
  • دنده شانه و…

انتخاب نوع سیستم محرکه آسانسور باید بر اساس معیارهایی از قبیل ظرفیت آسانسور، سرعت، جمعیت ساختمان، تعداد توقف و… انجام شود. البته برای خرید بهترین آسانسور باید با یک فرد خبره در این زمینه مشورت نمایید.

ظرفیت آسانسور و جمعیت ساختمان را در نظر بگیرید

بی شک یکی از ضروری‌ترین نکات کلیدی خرید آسانسور در نظر گرفتن ظرفیت آسانسور و جمعیت ساختمان است. زیرا سوار شدن در آسانسوری با فضای کوچک بسیار نا خوشایند است. به توصیه کارشناسان حوزه آسانسور، باید در ساختمان‌های پر جمعیت و رفت و آمد بیش از دو آسانسور نصب شود. شما باید هنگام خرید آسانسور امکان استفاده افراد سالمند یا معلول از این وسیله را نیز در نظر بگیرید. ساکنین ساختمان‌هایی با بیش از دو آسانسور، هنگام خرابی و یا سرویس آسانسور دچار مشکل نمی‌شوند.

با وجود اینکه مقررات ملی ساختمان الزامات خوبی را برای تهیه و نصب آسانسور در ساختمان شما قرار داده است، شما باید بیش از یک آسانسور را در ساختمان خود نصب کنید. معمولا ظرفیت مجاز آسانسور با تعداد افرادی که می‌توانند از آن استفاده کنند همخوانی ندارد! به همین علت شما باید برای جابجایی 6 نفر به صورت همزمان، یک آسانسور 8 الی 10 طبقه در ساختمان خود نصب کنید.

نکات کلیدی خرید آسانسور

سرعت آسانسور را در نظر بگیرید

همه افراد ترجیح می‌دهند به جای سوار شدن در آسانسوری با سرعت پایین از پله‌ها استفاده کنند. زیرا سرعت آسانسور به ویژه در ساختمان‌های اداری و تجاری اهمیت ویژه‌ای دارد. بنابراین سرعت استاندارد آسانسور نیز از دیگر نکات کلیدی خرید آسانسور است. هنگام محاسبه ترافیک آسانسور، تعیین سرعت مجاز هر آسانسور نیز انجام می‌شود. سرعت آسانسور در برج‌های بالای 12 طبقه باید بسیار زیاد باشد؛ اما در ساختمان‌های معمولی سرعت 1 متر بر ثانیه سرعت نسبتا معقولی است.

پرهیز از خرید سیستم کنترل وطراحی انحصاری آسانسور

یکی از نکات کلیدی خرید آسانسور پرهیز از خرید سیستم کنترل انحصاری آسانسور از برندی خاص است. این موضوع درباره آسانسورهایی با طراحی خاص نیز صدق می‌کند، این مسئله شامل برخی از آسانسورهای بدون موتورخانه نیز می‌شود. معایب خرید سیستم کنترل انحصاری آسانسور شامل موار زیر است.

  • عدم دسترسی راحت به قطعات آسانسور هنگام خرابی آسانسور
  • قیمت‌های سرسام آور قطعات خراب شده
  • تولید کم قطعات به علت تقاضای پایین

هزینه‌های سرویس و نگهداری آسانسور را محاسبه کنید

بر اساس مطلب قبلی خرید آسانسوری با ویژگی‌های خاص کاملا اشتباه است. زیرا شما در هر زمینه‌ای از جمله سرویس و نگهداری آن دچار مشکل می‌شوید. در واقع پرداخت هزینه بسیار کم توجیه خوبی برای خرید آسانسوری انحصاری نیست. زیرا شما در آینده مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار گزافی برای تعمیر و نگهداری آسانسور خواهید شد. محاسبه قیمت سرویس و نگهداری آسانسور بر اساس نوع آسانسور نیز از سایر نکات کلیدی خرید آسانسور می‌باشد.

به نمایندگان برتر فروش آسانسور مراجعه کنید

کار شما صرفا با خرید آسانسور تمام نمی‌شود، شما باید آسانسور را از شرکتی خرید کنید که خدمات پشتیبانی و پس از فروش خوبی ارائه دهد. به همین علت ارائه خدمات پس از فروش، از نکات کلیدی خرید آسانسور است که باید به آن توجه کنید. معمولا هزینه فروش و نصب آسانسور تقریبا پایین است، به همین نسبت هزینه سرویس و نگهداری آسانسور نیز به صرفه می‌باشد.

تحویل به موقع آسانسور و عدم مطالبه هزینه‌های زیاد برای خرید، نصب و تعمیر آسانسور نیز نکته بسیار مهمی است. شما می‌توانید با تحقیق از مشتریان قبلی و یا مراجعه به سایت هر شرکتی با سوابق آن شرکت به خوبی آشنا شوید. البته قیمت بالای آسانسور و عدم تحویل به موقع در اثر عوامل زیر نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در این صورت تحویل آسانسور با تاخیر قابل توجیه است.

  • شرایط اقتصادی و تحریم‌ها
  • تاخیر و بدقولی تولیدکنندگان قطعات آسانسور
  • تغییر نقشه ساختمان و…

نکات کلیدی خرید آسانسور

عمر مفید آسانسور

عمر مفید آسانسور نیز از نکات کلیدی خرید آسانسور است و آن هم مستلزم خرید قطعات آسانسور با کیفیت است. در این صورت شما می‌توانید آسانسوری با طول عمر بالا داشته باشید. به همین علت باید خرید قطعات آسانسور خود را نیز از برترین فروشگاه‌های آسانسوری انجام دهید. در غیر این صورت باید پس از مدت کوتاهی 50 الی 80 درصد هزینه خرید یک آسانسور نو را صرف تعمیر آن نمایید!

نتیجه گیری

 در این مطلب سعی کردیم به زبان کاملا ساده نکات کلیدی خرید آسانسور را به شما دوستان عزیز ارائه دهیم. از آنجایی که این قطعه با جان و مال شما و عزیزانتان سر و کار دارد توصیه می‌شود هنگام خرید آن به نکات بالا توجه نمایید. در غیر این صورت هر گونه حادثه درون آسانسور به عهده شما می‌باشد. بنابراین با دقت به انتخاب و خرید آسانسور بپردازید و جابجایی بین طبقات را با آسانسوری سریع و با کیفیت تجربه نمایید. کارشناسان ما نیز آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما در این حوزه می‌باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر