شانه ثابت پله برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی شانه ثابت پله برقی، ویژگی های این قطعه، کاربردها و هر آن چیزی که باید درباره آن بدانید.

شانه ثابت پله برقی

نعیمه گلی، کابین نیوز – پله برقی از جمله تجهیزات پرکاربرد در عصر حاضر به شمار می‌رود که جا به جایی افراد به خصوص سالمندان و معلولین را در مکان‌های عمومی بسیار آسان کرده است. امروزه با افزایش میزان ساخت و ساز و تعداد ساختمان‌های مرتفع ، شاهد رشد عظیمی در صنعت آسانسور و پله برقی هستیم. در طراحی پله برقی، در دو سمت پله‌ها صفحاتی دندانه دار از جنس پلاستیک یا آلومینیوم وجود دارد که به آنها شانه ثابت پله برقی می‌گویند.

این قسمت‌ها معمولا به رنگ خاکستری هستند و انتخاب جنس آنها نیز به میزان ترافیک و تردد ساختمان بستگی دارد به عنوان مثال در پاساژها و مراکز تجاری که کم تردد تر هستند از شانه‌های پلاستیکی و در مکان‌های شلوغ مانند ترمینال‌ها از شانه‌های آلومینیومی استفاده می‌شود.

کاربرد شانه ثابت پله برقی چیست؟

شانه پله برقی از قطعات ضروری در طراحی و نصب پله است. این قطعه دارای دندانه‌هایی است که با شیارهای پله‌ها در یک راستا قرار دارد و موجب ایجاد سهولت هنگام خروج مسافران از پله‌ها می‌شود. مهمترین کاربرد شانه پله برقی پر کردن فاصله خالی مابین پله‌ها و سکو است که مانع گیر افتادن اشیاء و افراد می‌شود.

کاربرد شانه پله برقی

بیشتر بخوانید:

مقدمه ای بر شناخت پله برقی و اطلاعات اصلی آن

دلایل مهم تعمیر و تعویض شانه پله برقی

سرویس و نگهداری پله برقی معمولا به صورت 2 ماهه انجام می‌شود به همین دلیل اگر یک یا چند دندانه ی شانه ثابت پله برقی دچار شکستگی شده باشد مدت طولانی زمان می‌برد تا سرویسکار آن را مشاهده و نسبت به تعویض شانه پله برقی اقدام کند و از طرف دیگر به دلیل هزینه بالای تعویض شانه پله برقی، بسیاری از مالکان از تعویض شانه‌ای که تنها دارای یک یا دو دندانه ی شکسته است، اجتناب می‌کنند.

شکستگی دندانه‌ها باعث بروز خسارات جبران ناپذیری می‌شود بنابراین در هنگام استفاده از پله برقی به نکات زیر توجه کنید:

  • همیشه در جهت حرکت بایستید زیرا در این حالت شما به راحتی می‌توانید انتهای پله برقی را ببینید.
  • درون خطوط زرد بایستید. امروزه وجود خطوط مرزی زرد یا خاکستری بر روی پله‌های پله برقی بسیار متداول است که مناطق خطر را نشان می‌دهد که باید از آن خودداری کنید. از کناره‌ها و پله جلویی خود فاصله بگیرید زیرا این قسمت‌ها به قسمت‌های متحرک نزدیک هستند.
  • همیشه فرزندان خود را نگه دارید. خطرات واقعی برای کودکان وجود دارد. دندان‌های شکسته در صفحات شانه یا شکاف‌های کناری می‌توانند به راحتی انگشتان دست، انگشتان پا و کفش را بگیرند.
  • از حمل کالسکه، چرخ دستی و وسایل مشابه با پله برقی خودداری کنید زیرا در صورت گیر کردن و بروز حادثه باعث گرفتار شدن افراد نیز می‌شود.
  • هنگام استفاده از پله برقی حیوانات خانگی خود را در آغوش بگیرید و حمل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید