بررسی مهمترین عوامل موثر بر عمر مفید پله برقی

در این مقاله به بررسی مهمترین عوامل موثر بر عمر مفید پله برقی، معرفی 7 تولید کننده و برند معتبر خارجی در زمینه پله برقی و جلوگیری از اختلالات پله برقی می‌پردازیم.

عوامل موثر بر عمر مفید پله برقی

نعیمه گلی، کابین نیوز – با توجه به افزایش تعداد آپارتمان‌ها، ساختمان‌های مرتفع اداری ، تجاری و مراکز خرید میزان تقاضا برای نصب پله برقی و آسانسور افزایش یافته است. نکته‌ی قابل توجه این است که تمام وسائل قابل استفاده توسط بشر دارای عمر مفید خاصی هستند که این مورد در رابطه با پله برقی‌ها نیز صدق می‌کند. پله برقی‌های نصب شده در پاساژها، مراکز خرید و ساختمان‌های پر ترافیک به دلیل مقاومت بالا از عمر مفید بیشتری برخوردار هستند. ما در این مقاله به بررسی میزان طول عمر پله برقی و عوامل موثر بر عمر مفید پله برقی می‌پردازیم.

عوامل موثر بر طول عمر پله برقی چیست؟

اولین و مهمترین عامل در طول عمر پله برقی نصب و راه اندازی اصولی آن است که برای تحقق این مورد باید تولیدکنندگان برتر پله برقی را بشناسیم و از مشاورین و متخصصین مجرب آن‌ها در زمینه‌ی طراحی، نصب، راه اندازی و تعمیر و نگهداری کمک بگیریم. در این قسمت به معرفی 7 شرکت برتر فعال در این حوزه می‌پردازیم.

7 تولید کننده برتر پله برقی جهان

از آنجایی که یکی از عوامل موثر بر عمر مفید پله برقی، مراجعه به تولید کنندگان برتر است در ادامه 7 تولید کننده برتر پله برقی جهان را معرفی می‌کنیم.

شرکت آسانسور و پله برقی OTIS

شرکت Otis یکی از پیشروترین تولیدکنندگان حوزه آسانسور و پله برقی است که برای اولین بار سیستم ایمنی آسانسور را توسعه داده است. این شرکت بزرگ‌ترین و متنوع ترین سبد کالایی را دارد و شما در بسیاری از ساختمان‌ها و مراکز معروف می‌توانید پله برقی‌ها و آسانسورهایی که توسط این شرکت طراحی و نصب شده‌اند را ببینید.

طول عمر پله برقی

شرکت آسانسور و پله برقی ThyssenKrupp

این شرکت که از تولیدکنندگان مشهور در اروپا و ایالات متحده به شمار می‌رود امروزه دارای 100 هزار کارمند در سراسر جهان است و علاوه بر حوزه‌های تجاری مختلفی که در آن فعال هستند به طراحی، نصب و راه اندازی پله برقی، آسانسور و پیاده روهای متحرک نیز می‌پردازند.

بیشتر بخوانید:

10 نمونه از عجیب ترین پله برقی های جهان | پله برقی‌های منحصربفرد

شرکت آسانسور و پله برقی KONE

شرکت آسانسور kone نیز از جمله تولید کنندگان برتر پله برقی است. با انتخاب و خرید قطعات از این برند که از عوامل موثر بر عمر مفید پله برقی است، باعث افزایش طول عمر پله برقی خود می‌شوید. این شرکت که در سال 1910 در فنلاند تاسیس شد اکنون یک تولید کننده بین المللی آسانسور و پله برقی با 338 هزار کارمند و 800 شرکت تابعه در 60 کشور جهان است. آنها علاوه بر طراحی و نصب آسانسور و پله برقی به تولید و تعمیر پیاده روهای متحرک، درب‌های اتومات و دیگر قطعات و تجهیزات آسانسور می‌پردازند.

گروه Schindler

این شرکت در سال 1874 در سوئیس تاسیس شد و اکنون دارای 58 هزار کارمند در بیش از 140 کشور جهان است و در ایالات متحده، سوئیس، اسپانیا،اسلواکی و چین به نصب و راه اندازی آسانسور و پله برقی مشغول است. این شرکت توانست عوامل موثر در حفظ بهداشت و ایمنی آسانسور و پله برقی را بهبود بخشد.

شرکت آسانسور و پله برقی KLEEMANN

دفتر مرکزی این شرکت در یونان قرار دارد و در حال حاضر به تولید و نصب آسانسور و پله برقی برای ساختمان‌های مرتفع می‌پردازند. آسانسورهای طراحی شده توسط این شرکت بسیار مقرون به صرفه بوده و همچنین می‌تواند تا 30 تن بار را حمل کند.

شرکت آسانسور و پله برقی Tecno

این شرکت که در ایتالیا واقع شده است قادر به طراحی، نصب و راه اندازی انواع مختلف آسانسور، پله برقی و پیاده روی متحرک است و همچنین در زمینه تعمیر و نگهداری و نوسازی آسانسور و پله برقی‌های قدیمی نیز فعالیت دارند.

شرکت آسانسور و پله برقی Hosting

این شرکت در سال 1993 تاسیس شد و اکنون یکی از 10 برند برتر آسانسور در چین است. شرکت Hosting  دارای یک کارخانه تولیدی بزرگ است که می‌تواند سفارشاتی از سراسر جهان را بپذیرد و همواره در تلاش است با ارائه‌ی محصولات با کیفیت و مطابق با فناوری‌های روز دنیا و استانداردهای جهان رضایت مشتریان خود را جلب کند.

دومین عامل موثر در افزایش طول عمر پله برقی تعمیر و نگهداری منظم و برنامه ریزی شده قطعات است. در این قسمت به بررسی مواردی می‌پردازیم که باید در زمان تعمیر و نگهداری و بازرسی قطعات مورد توجه قرار بگیرند. رعایت این موارد نیز در افزایش طول عمر پله برقی موثر هستند. پله برقی‌ها دارای قطعات متحرک و ثابت زیادی هستند از جمله  قطعات مکانیکی و الکتریکی.

چگونه از اختلالات احتمالی پله برقی جلوگیری کنیم؟

شما باید علاوه بر رعایت نکات و عوامل موثر بر عمر مفید پله برقی، برخی از نکات برای جلوگیری از خرابی آن را نیز رعایت کنید. به طور کلی اقداماتی برای جلوگیری از مشکلات و اختلالات احتمالی پله برقی وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

عوامل جلوگیری از خرابی آسانسور

  • بررسی عملکرد نمایشگرهای دیجیتال، کلیدهای توقف و حرکت و علامت‌های جهت نما
  • بررسی دندانه‌های شانه‌های پله برقی گریس کاری و تعویض آنها در صورت شکستگی
  • بررسی وضعیت برس‌های ضد الکتریسیته ساکن
  • بررسی وضعیت زنجیرها، روغن کاری آنها و تعویض در صورت وجود ساییدگی
  • بررسی روشنایی زیر پله برقی
  • بررسی میزان روغن گیربکس و صدا و لرزش موتور
  • بررسی سیستم هندریل از نظر نظافت و تعویض آن در صورت ساییدگی یا پارگی
  • بررسی سیستم ترمز و پاراشوت‌ها
  • بررسی عملکرد سنسور تغییر سرعت
  • بررسی وضعیت میکروسوئیچ‌ها و تنظیم آنها در صورت نیاز

به طور کلی براساس تحقیقات انجام شده عمر مفید پله برقی ها بین 20 تا 25 سال است؛ اما با رعایت موارد گفته شده و در نظر گرفتن و رعایت عوامل موثر بر عمر مفید پله برقی، می‌توانید طول عمر آن را افزایش دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید