آسانسور فوق سریع برج شانگهای چین؛ سریع‌ترین آسانسور جهان

آسانسور فوق سریع برج شانگهای چین؛ سریع‌ترین آسانسور جهان که نهایت سکوت، آرامش و راحتی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

آسانسور برج شانگهای چین

زمانی شانگهای در اوایل قرن بیستم به عنوان پاریس شرق شناخته می‌شد، امروز شانگهای یک آهن‌ربای عجیب برای فرهنگ و هنر است. اما به یک مرکز جهانی برای تجارت و امور مالی تبدیل شده است. برج آینده‌نگر شانگهای که به ارتفاع 632 متری در برابر خط افق پویا می‌چرخد، جدیدترین نماد معماری شهر است. آسانسور برج شانگهای چین نیز به عنوان سریع‌ترین آسانسور جهان شناخته شده است. برای آشنایی بیشتر با خصوصیات و میزان سرعت این آسانسور تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آسانسورهای برج شانگهای چین

برج شانگهای چین در مجموع دارای 114 آسانسور است که همگی توسط میتسوبیشی الکتریک عرضه شده‌اند. سه آسانسور فوق سریع در عرشه مشاهده(119 طبقه بالاتر از سطح زمین) خدمت می‌کنند که یکی از آن‌ها آسانسورهای مسافربری فوق سریع با سرعت کلاس جهانی 1230 متر در دقیقه است.

به طور معمول هر چه آسانسور سریع‌تر باشد، نویز و لرزش بیشتر است؛ اما میتسوبیشی الکتریک این مشکل را با “راهنمای غلتکی فعال” و فناوری‌های کاهش نویز حل کرده است.

امروز، آسانسور برج شانگهای چین که آسانسور فوق‌سرعت شرکت میتسوبیشی الکتریک است، مردم را به بالای بلندترین ساختمان چین می‌برد تا از منظره پانورامای بزرگ شانگهای لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:

شرکت Otis برنده ی جایزه ی بهترین سازه ی آسانسور سال

سرعت و زمان انتظار آسانسور برج شانگهای

حداکثر زمان انتظار در آسانسورهای ساختمان اداری 20 ثانیه است. زمانی که عجله دارید احساس می‌کنید این زمان 2 دقیقه است! اما آسانسورها واقعا چقدر سریع حرکت می‌کنند؟

سریع ترین آسانسور جهان که در برج شانگهای قرار دارد، دارای سرعت 20.5 متر در ثانیه است. طبق مطالعات اخیر شورای ساختمان‌‌های بلند و شهری درباره آسانسور برج شانگهای، این برج علاوه بر سرعت بسیار بالا، نسبت به سایر آسانسورها مسیر طولانی‌تری را نیز طی می‌کند. با این سرعت می‌توانید در 55 ثانیه به طبقه 119 برسید.

رتبه بندی آسانسورهای سریع جهان

آسانسور برج شانگهای چین، سریع‌ترین آسانسور جهان است. پس از آن، آسانسورهای زیر در لیست آسانسورهای بسیار سریع قرار می‌گیرند.

  • آسانسور مرکز مالی CTF با سرعت 65 فوت در ثانیه (20 متر در ثانیه)
  •  آسانسور برج تایپه 101 با حداکثر سرعت 16.8 متر در ثانیه
  • آسانسور برج لندمارک در یوکوهاما با سرعت 12.5 متر در ثانیه
  •  Two International Finance Center  با سرعت 10.6 متر در ثانیه

آسانسور برج شانگهای چین در کجا قرار دارد؟

محل قرار گیری سریع‌ترین آسانسور جهان در کنار رودخانه بزرگ هوانگ پو است. سرعت این آسانسور که ساخت کشور چین است با سرعت یک خودرو در حال حرکت برابری می‌کند و این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای کشور چین در سطح جهان است. ارتفاه برج شانگهای نیز بسیار زیاد است و دارای ارتفاع 623 متر است که در کنار دو بنای بزرگ و مهم دیگر قرار دارد.

برج شانگهای چین حتی از فاصله دور هم نمایی زیبا و خیره کننده دارد. زیبایی این ساختمان از دور نیز مشخص است. با توجه به تعداد زیاد طبقات این برج که 128 طبقه است، آسانسور آن باید به یک ابزار حمل و نقل بسیار ایمن مجهز باشد. جالب است بدانید که این آسانسور با وجود تعداد طبقات بالای ساختمان، حرکتی بسیار سریع دارد.

علت نصب آسانسور فوق سریع در برج شانگهای چین

مسلما رسیدن به بالای برجی با این ارتفاع با یک آسانسور معمولی بسیار زمانبر است. به همین دلیل این آسانسور خاص در برج شانگهای چین نصب شده است. این ساختمان در کنار دو ساختمان مهم دیگر با نام‌های جین مائو و مرکز مالی جهانی واقع شده است. این سه برج نماد قدرت معماری چینی هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر