برج تست تحقیقات آسانسور ThyssenKrupp؛ بلندترین سکوی بازدیدکنندگان آلمان

برج تست تحقیقات آسانسورTK ( TK-Elevator-Testturm)یک برج آزمایش آسانسور در روتوایل آلمان است. این برج با ارتفاع 232 متری دارای بلندترین سکوی رصد آلمان است که در سال 2017 تکمیل شد و در آن زمان بلندترین برج آزمایش آسانسور در جهان بود.

برج تست تحقیقات آسانسور

بهار آزادی، کابین نیوز – برج تست تحقیقات آسانسورTK ( TK-Elevator-Testturm)یک برج آزمایش آسانسور در روتوایل آلمان است. این برج متعلق به TK Elevator است، پردیس تحقیقاتی آسانسور این برج نیز در نزدیکی خود برج قرار دارد. ارتفاع برج TK Elevator آن 246 متر است و برای آزمایش سیستم آسانسور MULTI این شرکت ساخته شده است.

این برج با ارتفاع 232 متری دارای بلندترین سکوی رصد آلمان است. برج مذکور در سال 2017 تکمیل شد و در آن زمان بلندترین برج آزمایش آسانسور در جهان بود. این سازه، علاوه بر برخورداری از منظره‌ای باشکوه از بالا، دارای ویژگی‌های فنی مختلفی مانند نمای پارچه ‌و آونگ فعال نیز هست.

برج تست تحقیقات آسانسور TK 

برج تست تحقیقات آسانسور TK Elevator در روتوایل یکی از بلندترین سازه های آلمان با حدود 246 متر ارتفاع است. هدف این سازه، آزمایش و صدور گواهینامه آسانسورهای پرسرعت مانند سیستم MULTI است که در آن کابین آسانسور نه تنها به صورت عمودی، بلکه افقی نیز حرکت می کند. با این حال، این برج چیزی بیش از یک ساختار کاربردی برای تحقیق و توسعه فناوری‌های مدرن آسانسور است.

سکوی برج آزمایش آسانسور TK

یک سکو در ارتفاع 232 متری برای بازدید عموم قرار دارد. از این سکو که به عنوان یکی از بلندترین بناهای کشور آلمان است، بازدیدکنندگان می‌توانند از مناظر پانورامای خیره کننده اطراف لذت ببرند. علاوه بر این، این برج همچنین بلندترین سازه پوشیده از پارچه در جهان است. داخل برج جا برای 10 چاه آسانسور، آسانسور آتش نشانی و یک آسانسور پانوراما وجود دارد.

بلندترین سکوی بازدیدکنندگان آلمان

علاوه بر جایزه ساخت و ساز صنعتی و جایزه ساخت و ساز مهندسی آلمان، برج تست تحقیقات آسانسور TK همچنین جایزه بالتاسار نویمان 2018 را دریافت کرد. این تجربه، یک همکاری نمونه و خلاقانه رشته‌های مختلف تخصصی در ساختمانی را که فراتر از استانداردهای فنی تعیین شده است را به رسمیت شناخته شده است. در نتیجه این همکاری، این برج دارای کیفیت‌های فرهنگی و فنی برجسته‌ای است.

بیشتر بخوانید:

جایزه ساختمان صنعتی، جایزه مهندسی آلمان و جایزه بالتاسار نویمان 2018

این همکاری تنها به مشارکتی بین معماران و مهندسان سازه در تحقق طراحی ساختمان یا پروژه ساخت مسیر ترافیکی محدود نمی‌شود. در ساخت برج تست تحقیقات آسانسور TK، همچنین همکاری بین معماران و مهندسان برنامه ریزی از رشته‌های مختلف نیز وجود دارد.

جایزه بالتاسار نویمان برای تحقق پارامترهای ساخت و ساز پایدار در نظر گرفته شده است. ساختمان ارائه شده برای جایزه باید دارای کیفیت به دست آمده از طریق برنامه ریزی در مشارکت، به معنای فرآیندهای یکپارچه باشد. این جایزه برای همکاری موفق در زمینه‌های معماری، طراحی سازه و مفهوم انرژی/پایداری اعطا می‌شود. جایزه مخصوص به برنامه ریزان هر یک از این سه حوزه و همچنین به کارفرما ارائه خواهد شد.

معماری برج تست تحقیقات آسانسور TK

ساختار لوله بتنی مسلح به قطر 20.80 متر به عنوان یک کنسول عمودی ثابت در زمین طراحی شده است. زیر خاک در اینجا از یک سازه Keuper پایین و یک لایه باربر از سنگ آهک صدفی تشکیل شده است. ساختمانی به قطر 48 متر که پایه برج را احاطه کرده است.

داخل برج عمدتاً از دیوارهایی برای چاه آسانسور تشکیل شده است، با دال‌های کف بر روی بخشی از داخل، دسترسی به چاهک‌ها را فراهم می‌کند. ضخامت دیوار خارجی تا ارتفاع 110 متری 40 سانتی‌متر و بالاتر از آن 25 سانتی‌متر است.

نقش آونگ در برج TK چیست؟

آزمایشات تونل باد نشان داد که نوسانات عرضی ناشی از باد را نمی‌توان به طور کامل توسط روکش پارچه حذف کرد. بنابراین، یک سیستم دمپر باید نوسانات را خنثی کند. آونگ از ارتفاع 200 متری روی طناب‌های بلند آویزان است. وزنه‌ها دال‌های بتنی هستند که روی جک‌های هیدرولیک قرار گرفته‌اند.

آونگ به طور غیر فعال به نوسانات ناشی از باد پاسخ می دهد، اما همچنین می تواند به طور فعال برای به حرکت درآوردن برج تست تحقیقات آسانسور استفاده شود. بنابراین به مهندسان توسعه اجازه می‌دهد تا بارهای باد را در آسانسورها شبیه سازی کنند. این موضوع باعث می‌شود که انحرافات افقی تا 200 میلی متر در بالای برج ایجاد شود. برج آزمایش ThyssenKrupp تنها سازه مرتفع در جهان است که می‌تواند به طور فعال ارتعاشات را القا کند.

نمای برج آزمایش آسانسور TK

نمای نساجی برج از پارچه الیاف شیشه‌ای با روکش PTFE ساخته شده است. تراکم بافت در طول ارتفاع کاهش می‌یابد. نمای نساجی به شش بخش توخالی دایره‌ای فولادی متصل است که در فاصله 1.80 متری از هسته بتنی به سمت بیرون برج می‌پیچد.

جدا از عملکرد معماری، روکش پارچه دارای مزایای فنی نیز هست. ساختار تکیه گاه فولادی به شکل رگه‌های مارپیچ است که بر ایجاد گرداب تأثیر می‌گذارد و بارهای باد را تا حدود 40 درصد کاهش می‌دهد. روکش نیز تنش‌های حرارتی ناشی از نور خورشید را کاهش می‌دهد.

 

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر