سریع ترین آسانسور جهان با سرعت 60 کیلومتر در ساعت

معرفی سریع ترین آسانسور جهان، لیستی از آسانسورهای پر سرعت جهان، بررسی سرعت‌های آسانسورهای سریع در ساختمان‌های معروف

سریع ترین آسانسور جهان

بهار آزادی، کابین نیوز – با بلندتر شدن آسمان‌خراش‌ها، سرعت آسانسورها نیز افزایش یافت. به طوری که آسانسورهای جدید با سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت به سرعت یک خودرو در خیابان‌های شهر حرکت می‌کنند. بر اساس داده‌های جدید منتشر شده توسط Emporis مستقر در هامبورگ که داده‌های ساختمان و ساخت و ساز را ردیابی می‌کند، در رقابت برای توسعه سریع ترین آسانسور جهان، شهرهای آسیایی برنده هستند. در این مطلب قصد داریم سریع ترین آسانسور جهان و سایر آسانسورها با سرعت بالا را بررسی کنیم.

آسانسورهای سریع جهان

تنها یک ساختمان در آمریکای شمالی، مرکز جان هنکاک در شیکاگو با ارتفاع 344 متر، به پنج ساختمان برتر راه یافت. “فراری” آسانسور در تایپه، تایوان، در داخل ساختمان تایپه 101 قرار دارد. تایپه 101 با ارتفاع 509 متر، مسافران را از طبقه پنجم تا طبقه 89 تنها در 37 ثانیه جابجا می‌کند و با سرعت 60.6 کیلومتر در ساعت یا 1010 متر در دقیقه حرکت می‌کند. هر یک از این دو آسانسور پرسرعت بیش از 2 میلیون دلار(آمریکا) قیمت دارند.

برترین آسانسورهای سریع جهان

چین، ژاپن و تایوان در رده بندی برتر آسانسورهای پر سرعت جهان قرار دارند و امارات تنها کشور دیگر در میان رده‌های بالای آسانسور است. هشت ساختمان به دلیل کسب رتبه سوم در فهرست پنج ساختمان برتر قرار گرفتند.

  • در جایگاه دوم، آسانسورهای ساخته شده توسط میتسوبیشی در برج لندمارک یوکوهاما در یوکوهاما، ژاپن با ارتفاع ۲۹۶ متر، مسافران را با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌برند.
  • در جایگاه سوم، آسانسورهای بلندترین ساختمان جهان، ساختمان برج خلیفه با ارتفاع 828 متر در دبی، امارات متحده عربی قرار دارند. آسانسورهای ساخت Otis آن حداکثر سرعت 36 کیلومتر در ساعت دارند.

سرعت آسانسورهای سه ساختمان دیگر نیز در جایگاه سوم مساوی بودند.

  • ساختمان Sunshine 60 در توکیو(Mitsubishi); 36/km/h
  • مرکز مالی جهانی شانگهای(ThyssenKrupp)؛36 کیلومتر در ساعت
  • برج سوم مرکز تجارت جهانی چین در پکن(شیندلر). 36 کیلومتر در ساعت

بیشتر بخوانید:

رتبه بندی آسانسورهای سریع جهان

در جایگاه چهارم سریع ترین آسانسور جهان، آسانسورهای مرکز جان هنکاک ساخته Otis با سرعت 33 کیلومتر در ساعت قرار گرفتند. در رتبه پنجم آسانسورهای ساخت میتسوبیشی در برج جین مائو در شانگهای چین با سرعت 32.8 کیلومتر در ساعت قرار گرفتند.

برج CN می‌گوید آسانسورهای آن تا 22 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و مسافران را در 58 ثانیه به قله می‌برند. اگرچه برج CN دارای رکورد سرعت نیست؛ اما یک رکورد جهانی آسانسور دارد. این برج دارای بالاترین آسانسورهای جهان با پانل‌های کف شیشه ای است.

آسانسورهای پر سرعت جهان

متیو کوتنیوس، تحلیلگر ارشد داده برای Emporis، به تورنتو استار گفت: «این اولین باری است که سرعت آسانسورها را رتبه‌بندی می‌کنیم. “این یکی از جنبه های جذاب برج‌های بلند مرتبه است.”

رضایت مشتری بخشی از تحقیق نبود؛ اما کوتنیوس گفت این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که مردم می‌خواهند با بلندتر شدن ساختمان‌ها، با آسانسورهای خیلی سریع‌تر به طبقات بالاتر بروند. کوتنیوس گفت:«منطقی است که بخواهیم 200 یا 300 متر را با بیشترین سرعت ممکن طی کنیم.

این مسابقه در حال حاضر برای رسیدن به سرعت 60.6 کیلومتر در ساعت آسانسورهای تایپه 101 ساخته شده توسط توشیبا در حال انجام است. انتظار می‌رود میتسوبیشی آسانسورهایی را در برج شانگهای نصب کند که در سال 2014 با حداکثر سرعت 64.8 کیلومتر در ساعت به عنوان سریع ترین آسانسور جهان در اختیار خواهد گرفت.

خود این برج به دومین ساختمان بلند جهان تبدیل خواهد شد. کوتنیوس به ستاره گفت: «برج شانگهای که اکنون در حال ساخت است، فناوری را به ارمغان آورده است، بنابراین با بالا رفتن از آن فاصله، متوجه تغییر فشار نمی‌شوید». “و شما سواری پر دست انداز نمی‌کنید.”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر