سیستم پنجره مجازی آسانسور؛ تجربه‌ای متفاوت با LiftEye!

تعریف سیستم پنجره مجازی آسانسور(LiftEye)، بررسی کاربردها و نحوه عملکرد این سیستم و دوربین‌های آن+ معرفی مزایای LiftEye

سیستم پنجره مجازی آسانسور

بهار آزادی، کابین نیوز – امروزه خط افق شهر مدرن بر مبنای ارتفاع آسمان خراش‌ها ایجاد می‌شود؛ اما وجود آسمان خراش‌ها بدون آسانسورهای مدرن بی معنی است. با توجه به ارتفاع بسیار زیاد آسمان خراش‌ها، وجود فناوری LiftEye در آسانسورها می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای مسافران رقم بزند. اولین و واقعی‌ترین سیستم پنجره مجازی آسانسور جهان که برای تغییر تجربه مسافران طراحی شده است. در این مطلب می‌توانید با این تکنولوژی مدرن و خلاقانه آشنا شوید.

سیستم پنجره مجازی آسانسور(LiftEye) چیست؟

سوار شدن به آسانسور، به خصوص در آسمان خراش‌هایی که به نظر می‌رسد هر لحظه بلندتر می‌شوند، اگر چشم اندازی نداشته باشند، می‌تواند بسیار کسل کننده باشد. همه چیز می‌تواند با سیستم پنجره مجازی آسانسور(LiftEye) تغییر کند. این سیستم توسط دیمیتری گوریلوفسکی، دانشمند کامپیوتر مستقر در لندن، انگلستان اختراع شده است.

فناوری مذکور، به مسافران این امکان را می‌دهد که نماهای را واقعی خارج از ساختمان را مستقیما ببینند. گویی که دیوار پشتی یک پنجره واقعی است. LiftEye  مطابق با اصول فناوری Google Cars عمل می‌کند. این تکنولوژی، آسانسور معمولی را به یک آسانسور پانوراما با حداکثر سه نمایشگر HD LCD که بر روی دیوارهای خودرو نصب شده‌اند، تبدیل می‌کند.

عملکرد LiftEye

عملکرد LiftEye چگونه است؟

از آنجایی که بسیاری از ساختمان‌های جدیدتر دارای طرح‌های خیره‌کننده و امکانات مدرنی درون آسانسور هستند. به همین علت می‌توان گفت که سیستم پنجره مجازی آسانسور در آسانسورهایی با معماری و طراحی قدیمی کاربرد بیشتری دارد. پیشتر نیز گفتیم که کارکرد این آسانسور شبیه آسانسور شیشه‌ای یا پانوراما است. صحنه‌ها اساساً پانورامای سه بعدی هستند که توسط دوربین‌های نصب شده در بیرون ضبط می‌شوند.

این فناوری تضمین می‌کند که هر دقیقه سپری شده در داخل آسانسور تا حد امکان سرگرم کننده است. این مانیتورها، تصاویر فضای محیط بیرونی ساختمان را در زمان فعلی پخش می‌کنند که توسط تعداد کمی دوربین ثابت نصب شده در خارج از ساختمان ضبط می‌شود. این سیستم همچنین می‌تواند به عنوان ابزاری برای خدمات سرگرمی و اطلاعات مختلف عمل کند.

بیشتر بخوانید:

آسانسور پاترنوستر، مرگ‌بارترین آسانسور جهان، آسانسوری بدون توقف!

کیفیت دوربین‌های سیستم پنجره مجازی آسانسور

کیفیت دوربین‌های سیستم پنجره مجازی آسانسور

دوربین ها با ارائه حسی واقعی از مکان و زمان، تصاویر آینه سه بعدی با کیفیت بالا را با عمق و جزئیات بسیار زیادی به نمایشگرها منتقل می‌کنند. مانند قطرات باران که هنگام باریدن باران روی صفحه می غلتند. این سیستم، به مسافران اجازه می‌دهد تا مناظری را مشاهده و تجربه کنند که با ارتفاع واقعی آسانسوری که در آن حرکت می‌کنند مطابقت دارد.

مزایای فناوری LiftEye

به گفته سازنده محصول LiftEye Ltd، این سیستم مزایای متعددی را در اختیار معماران قرار می‌دهد. این مزایا شامل موارد زیر است.

  • کاهش هزینه های اولیه و تعمیر و نگهداری
  • در دسترس بودن سیستم برای تاسیسات آسانسور جدید و موجود، صرف نظر از برندهای خاص آسانسور
  • ضبط ویدیو نیز یک عملکرد به طور هدفمند حذف شده است، که نگرانی‌های مربوط به نقض حریم خصوصی را از بین می‌برد

مزایای فناوری LiftEye

جمع‌بندی

سیستم پنجره مجازی آسانسور(LiftEye) برای اولین بار در اکتبر 2013 در اینترلیفت، نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی در آگسبورگ آلمان به نمایش گذاشته شد. این شرکت در کنفرانس بین‌المللی CTBUH 2014 شانگهای که به شهرهای آینده و شهرسازی عمودی اختصاص داده شده است، شرکت خواهد کرد که رهبران و متفکران حوزه‌های مهندسی، معماری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی را گرد هم می‌آورد تا آخرین فن‌آوری‌ها و نوآوری‌های مربوط به توسعه هماهنگ شهری را به نمایش بگذارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر