آسانسور شیشه ای یا پانورامیک چیست؟

اگر قصد دارید ساختمانی لوکس داشته باشید و به راحتی در آن رفت و آمد کنید، پیشنهاد ما نصب آسانسور شیشه ای است.

آسانسور شیشه ای

امروزه آسانسورهای شیشه ای با بهترین ظاهر و عملکرد برای نصب در ساختمان‌های مختلف وجود دارند. آسانسور شیشه ای یا پانورامیک با کابین‌های شفاف و محفظه‌های خود نگهدار، دارای ظاهری بسیار مدرن و چشمگیر هستند. این آسانسور، شاهکاری واقعی از هنر و مهندسی است و به گونه‌ای طراحی شده است که با معماری موجود خانه سازگار شود. اکثر آسانسورهای پانورامیک مجهز به سیستم‌های مدولار هستند که به عنوان یک سازه مستقل کامل می‌شوند و نیازی به ساخت بالابر نیست. در این آسانسور کابین نیوز به بررسی کامل آسانسور پانورامیک و ساختار و عملکرد آن می‌پردازد.

آسانسورهای شیشه ای چند نوع هستند؟

به صورت کلی آسانسورهای پانورامیک شامل آسانسورهای کششی و آسانسورهای هیدرولیکی هستند. این دو نوع آسانسور به دو صورت زیر هستند.

  • آسانسور کششی پانورامیک: حتما اطلاع دارید که آسانسورهای کششی در ساختمان‌های بسیار مرتفع با تعداد طبقات زیاد نصب می‌شود. اجزای اصلی و مهم این آسانسور شامل سیم بکسل و وزنه تعادل هستند. با توجه به شیشه‌ای بودن بدنه آسانسور، تمامی قطعات مکانیکی آسانسور قابل رویت هستند.
  • آسانسور هیدرولیک پانورامیک: آسانسور هیدرولیک شیشه‌ ای ویژگی‌های کاملا متفاوتی با آسانسور کششی دارد. قابلیت نصب این آسانسور در ساختمان‌های بسیار مرتفع وجود ندارد. آسانسور هیدرولیکی فاقد سیم بکسل و وزنه تعادل است.

کابین آسانسور شیشه‌ای چگونه است؟

تنها بخشی از آسانسور که مسافران با آن در تماس هستند کابین آسانسور است. به همین علت کیفیت کابین آسانسور اهمیت بسیار زیادی دارد. در آسانسور پانورامیک، کابین‌ها از ظاهر و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. شکل ظاهری این آسانسور به صورت گرد و مربعی است.

بررسی آسانسور گرد پانورامیک

قوس موجود در کابین این آسانسور باعث دایره‌ای یا بیضی شکل شدن کابین آسانسور می‌شود. در صورتی که جنس بدون آسانسور پانورامیک کاملا شیشه‌ای باشد، این آسانسور از نوع وارداتی است. البته ورود آسانسور از جنس شیشه به کشور سخت و هزینه بر است. در غیر این صورت جنس بدنه از نوعی طلق خاص و ساخت کشور است. این طلق از جنس پلی کربنات است. هزینه لازم برای سفارش و خرید کابین نیم گرد 18 الی 20 میلیون تومان است. البته اگر ظاهر آسانسور شما ساده است هزینه آسانسور 5 الی 6 میلیون تومان است. اگر قصد دارید در منزلی لوکس زندگی کنید، نصب آسانسور شیشه ای نیم گرد یکی از بهترین راهکارها است.

آسانسور شیشه ای

ساختار آسانسور مربعی پانورامیک

بر خلاف آسانسور گرد و نیم گرد شیشه ای، ظاهر آسانسور مربعی ساده است. البته جنس بدنه از نوع شیشه‌ای است. برای نصب، شاسی کشی و سایر موارد مربوط به آسانسور مربعی باید به تکنسین آسانسور مراجعه کنید. همانند آسانسور گرد یا نیم گرد این آسانسور نیز برای ظاهر زیبای آسانسور ساختمان مسکونی یا تجاری مناسب است.

اندازه استاندارد پانورامیک

تعیین اندازه استاندارد این آسانسور باید توسط افراد متخصص انجام شود. در صورتی که این ابعاد و اندازه‌ها به درستی تعیین شوند همه مراحل طراحی، ساخت و نصب آسانسور با استاندارد انجام می‌شود.

درب آسانسور شیشه ای چگونه است؟

نوع درب این آسانسور از نوع اتوماتیک است، برای اندازه گیری ابعاد استاندارد این درب باید مکان آسانسور به صورت کامل بررسی می‌شود. اندازه گیری برای ابعاد درب آسانسور پانورامیک باید به درستی انجام شود. در صورتی که این مورد به خوبی رعایت شود، آسانسور شما کاملا با کیفیت، استاندارد و بر اساس ابعاد درست طراحی و ساخته می‌شود. گفتیم که درب آسانسور شیشه ای باید از نوع اتوماتیک باشد. ابعاد استاندارد درب آسانسور نیز باید 70 الی 120 سانتی متر باشد. برای مشخص کردن درست این ابعاد باید ارتفاع آسانسور و سایر فاکتورهای موثر بر ابعاد را در نظر بگیرید.

فاکتورهای موثر بر قیمت آسانسور پانورامیک چیست؟

عوامل زیادی بر قیمت آسانسور شیشه ای موثر هستند. در ادامه این عوامل را معرفی می‌کنیم.

  • ابعاد
  • جنس
  • ارتفاع
  • نوع و مدل آسانسور
  • داخلی و یا وارداتی بودن آسانسور: در صورتی که آسانسور پانورامیک شما از نوع وارداتی باشد باید هزینه بسیار بیشتری برای خرید و حتی نصب و تعمیرات آن پرداخت کنید

 سخن پایانی 

خیلی از افراد تمایل دارند در خانه‌ای لوکس و زیبا با ظاهری مدرن و جذاب زندگی کنند. حتی برخی از افراد ترجیح می‌دهند ظاهر محل کار آن‌ها نیز بسیار لوکس باشد. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید می‌توانید آسانسور شیشه ای را یکی از ابزارهای ظاهری ساختمان است در ساختمان خود نصب کنید. در این صورت شما حمل و نقلی راحت را در فضایی بسیار زیبا تجربه خواهید کرد. برای اطلاع از سایر دستاوردهای تکنولوژی روز آسانسور، کابین نیوز را به صورت مرتب و مداوم همراهی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر