درب تلسکوپی آسانسور؛ معرفی انواع و ساختار آن+تجهیزات درب تلسکوپی

در این مقاله شناختی نسبی از درب تلسکوپی آسانسور به عنوان یکی از درب‌های اتوماتیک و معرفی قطعات، عمکلرد و روش کار این درب کسب می‌کنید.

درب تلسکوپی آسانسور

بهار آزادی، کابین نیوز – پیشتر درباره نقش بسیار مهم درب آسانسور در تامین ایمنی و زیبایی آسانسور صحبت کردیم. شما برای خرید درب آسانسور مناسب باید پس از شناختی نسبی درباره این قطعه و در نظر گرفتن کاربری ساختمان، بودجه خود و… بهترین نوع درب آسانسور را برای ساختمان خود انتخاب کنید. معیار اصلی انتخاب درب آسانسور، نوع کاربری و شرایط ساختمان است. در برخی ساختمان‌ها به علت کمبود فضای چاه آسانسور، باید درب تلسکوپی نصب شود. درب تلسکوپی آسانسور تنها از یک طرف باز و بسته می‌شود. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره درب آسانسور تلسکوپی کسب کنید.

درب آسانسور چیست؟

یکی از عوامل و تجهیزات موثر در افزایش کیفیت آسانسور، نصب درب باکیفیت است. البته این قطعه تاثیر بسزایی در زیبایی ساختمان نیز دارد. از نظر روانی کیفیت و ظاهر درب آسانسور تصوری کلی از عملکرد آسانسور و میزان مرغوبیت آن در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. در سیستم آسانسور دو نوع درب داریم که شامل درب طبقه و درب کابین آسانسور است. درب‌های طبقه آسانسور در ساختمان‌های مسکونی به دو نوع درب لولایی و درب اتوماتیک تقسیم بندی می‌شوند. درب اتوماتیک آسانسور نیز خود به دو دسته درب اتوماتیک تلسکوپی و درب اتوماتیک سانترال تقسیم بندی می‌شود. در صورتی که درب طبقه از نوع لولایی باشد و درب کابین اتوماتیک باشد، این درب نیمه اتوماتیک است. در صورتی که هر دو درب کابین و طبقه از نوع اتوماتیک باشند، درب از نوع تمام اتوماتیک است.

درب تلسکوپی آسانسور

درب تلسکوپی آسانسور چیست؟

درب تلسکوپی یا کشویی، یکی از انواع درب‌های اتوماتیک آسانسور است. این آسانسور از تعدادی لته تشکیل شده است که در کنار هم جمع شده و از این طریق ورودی را برای عبور مسافران باز و بسته می‌کند. لته‌ها در زمان باز شدن درب بر روی هم قرار می‌گیرند. هنگام بسته شدن درب نیز لته‌ها به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

روش کار درب تلسکوپی آسانسور

شاید اگر مقابل درب کشویی بایستید آسانسور بهتر به طرز کار آن پی ببرید. هنگامی که درب باز می‌شود این قاب‌ها به صورت کشویی یا تلسکوپی بر روی هم قرار می‌گیرند. هنگام بسته شدن نیز لته‌ها به صورت موازی و به شکل آبشاری در کنار هم قرار می‌گیرند. نامگذاری این نوع درب بر اساس جهت بازشو و تعداد لته‌ها است. برخی از نامگذاری‌ها شامل درب کابین تلسکوپی دولته راست بازشو یا درب طبقه تلسکوپی سه لته چپ بازشو است.

درب تلسکوپی آسانسور

انواع درب آسانسور از نظر عملکرد

  • درب نیمه اتوماتیک: درب کشویی نیمه اتوماتیک شامل درب کابین اتوماتیک و درب طبقه لولایی نیمه اتوماتیک است. این درب به اندازه 90 درجه و به صورت دستی باز می‌شود. از معایب درب نیمه اتوماتیک می‌توان به امکان گیر کردن اشیا در لای در اشاره کرد.
  • درب تمام اتوماتیک: ساختار درب تمام اتوماتیک از درب کابین و درب طبقه اتوماتیک تشکیل شده است. این نوع درب به صورت کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت افراد باز و بسته می‌شود. جنس درب اتوماتیک از نوعی آلومینیوم آلیاژ است. فنر تعبیه شده در درب اتوماتیک عامل اصلی باز و بسته شدن درب است.

بیشتر بخوانید:

قیمت درب تلسکوپی آسانسور

برخی از عوامل شامل وزن، طرح، جنس و اندازه درب آسانسور تلسکوپی بر قیمت آن موثر هستند. شما باید هنگام خرید این نوع درب، مقاومت و طول عمر بالای آن را مد نظر قرار دهید. در این صورت درب آسانسور ظاهری زیبا و امنیت بالایی دارد. بهترین راه اطمینان از این دو مورد، خرید از فروشگاه‌های معتبر است.

تجهیزات در تلسکوپی آسانسور

برخی از قطعات درب کشویی شامل موارد زیر است.

  • چارچوب
  • لته
  • کنتاکت
  • ریل درب
  • سیل درب
  • کفشک درب
  • قرقره
  • طناب فولادی مخصوص یا تسمه

درب تلسکوپی آسانسور

توصیه های کلیدی خرید درب تلسکوپی

احتمالا شما نیز مانند همه افراد به دنبال خرید یک درب آسانسور باکیفیت و با قیمت مناسب هستید. در قدم اول باید به فروشگاهی معتبر در زمینه خرید آسانسور و قطعات آن مراجعه کنید. این فروشگاه باید دارای ویژگی‌های زیر باشد.

  • سوابق کاری شرکت را بررسی کنید: فروشگاه‌های معتبر دارای رزومه و سوابق کاری حرفه‌ای و موفق در زمینه فروش آسانسور و قطعات آن هستند و از کادری مجرب و توانمند برای طراحی و نصب درب تلسکوپی نیز برخوردار هستند.
  • اطمینان از کیفیت قطعات فروشگاه: یک فروشگاه معتبر باید تجهیزات باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه دهد.
  • تحقیق درباره میزان رضایت مشتریان: اطلاع از میزان رضایتمندی مشتریان از فروشگاه مورد نظر نیز ضروری است.
  • قیمت مناسب: علاوه بر کیفیت بالای درب، مقرون به صرفه بودن یکی از معیارهایی است که برای همه افراد اهمیت ویژه‌ای دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را درباره درب تلسکوپی آسانسور ارائه دهیم تا بتوانید با شناخت بیشتری این درب را خریداری کنید. با مطالعه این مقاله و شناخت بیشتر درباره مشخصات، مزایا و معایب درب کشویی آسانسور و همچنین در نظر گرفتن شرایط ساختمان خود می‌توانید انتخاب دقیقی داشته باشید. برای اطمینان از کیفیت بالا و قیمت مناسب این درب نیز می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمائید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر