توضیحات رئیس اتحادیه کشوری آسانسور درباره درگاه ملی مجوزها و قوانین جدید مالیاتی

توضیحات رئیس اتحادیه کشوری آسانسور؛ مهندس عباس ابریشمی درباره درگاه ملی مجوزها و قوانین جدید مالیاتی و نحوه بررسی این درگاه.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور

ندا صفری – مهندس عباس ابریشمی، رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی ایران در گفتگو با کابین در  پاسخ به سوالی درباره درگاه ملی مجوزها و مزایای آن اظهار داشت: استفاده از درگاه ملی مشخص می‌‌کند که عرضه کننده آسانسور کیست.

این درگاه در نهایت به سامانه جامع تجارت و سامانه گارانتی متصل خواهد شد. با این اقدام شما می‌توانید از گارانتی خود و دیگر موارد مربوط به آسانسورتان اطلاع پیدا کنید.

ابریشمی در ادامه در پاسخ به اینکه گویا مجوز واردات هم به درگاه ملی مجوزها متصل شده تصریح کرد: افرادی که کارت بازرگانی دارند، باید همه واردات آنها در سامانه تجارت ثبت شود. این باعث می‌شود توزیع کننده‌ها تا موجودی کالای آن‌ها در سامانه جامع مودیان ثبت نشده باشد، اجازه فروش نداشته باشند. برای تولید کنندگان هم شرایط همینطور است.

اگر آن‌ها یک دستگاه را می‌فروشند، باید مشخص باشد که آن دستگاه را به چه کسی فروخته‌اند. همچنین محصول فروخته شده در این سامانه رصد شود تا به دست مصرف کننده نهایی برسد.

نحوه بررسی و عملکرد امور مالیاتی

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور درباره نحوه بررسی و عملکرد امور مالیاتی با شرکت‌های آسانسوری همه اقدامات انجام شده را در راستای شفافیت دانست. وی تاکید کرد که مهم است که مشخص باشد اگر وارد کننده‌ای جنس را آورده آن را به چه کسی فروخته است. باید مشخص باشد که آن دستگاه را خود او وارد کرده یا نه او یک واسطه است که به عنوان وارد کننده عمل می‌کند.

همه این‌ها در راستای شفافیت است. شفافیت قیمت‌ها را واقعی می‌کند. اگر یک تولید کننده می‌رفت کالای خود را به یک قیمت خاص به فروش می‌رساند. حالا باید بابت قیمت فروش خود مستندات ارائه کند. در حقیقت باید همه این اسناد را در سامانه بارگذاری کند. اگر که قیمت گذاری خارج از روال انجام شود، برخورد سازمان امور مالیاتی با آن فرد متفاوت خواهد بود.

در رابطه با عملکرد و بررسی شرکت‌های آسانسور چیزی اضافه نشده است. از نیمه دوم سال 1387 تمام شرکت‌های آسانسوری مشمول ارزش افزوده بوده‌اند و باید آن را پرداخت می‌کردند. اگر یک همکار ما به وظیفه خود عمل نکرده باید پاسخگو باشد. در پروانه‌ای که دست دوستان است نیز نوشته شده، طراحی، تامین قطعات، نصب، راه‌اندازی، استانداردسازی و گارانتی یک ساله. یعنی تمام این موارد جز وظایف آنها است.

همچنین در همان پروانه تعهده داده شده که این پروانه برای شرکت خود من قابل استفاده است و به نحوی نمی‌توانم مهر بفروشم. حالا اگر کسی رفته و مهر شرکت خود را فروخته الان باید پاسخگوی فروش آسانسور باشد.

رابطه درگاه ملی مجوزها و اتحادیه آسانسور

ابریشمی رابطه درگاه ملی مجوزها و اتحادیه آسانسور را در کشور در حد صدور پروانه دانست. وی ادامه داد: درگاه ملی مجوزها کل مجوزهای صادر شده در کشور را رصد می‌کند. مجوز استاندارد آسانسور نیز به عنوان یک مجوز بهره برداری در آن درگاه ثبت می‌شود.
اتحادیه صنفی با آن دسته تشکل‌هایی که هفته گذشته قانونش توسط هیئت دولت ابلاغ شد متفاوت است، چون قانون خاص خود را دارد. ولی بقیه تشکل‌ها که از اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن یا جاهای دیگر مجوز می‌گیرند باید بروند زیر مجموعه آنها و مجوز خود را بگیرند.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور در پایان خطاب به همکاران خود در سراسر کشور گفت: امیدوارم که این مسیر که جلو می‌رود باعث شود تا دوستانی که تا امروز درست کار می‌کردند بتوانند رشد بیشتری داشته باشند. همچنین آن افرادی هم که تاکنون نادرست کار کردند برگردند و مسیر خود را اصلاح کنند. با توجه به اینکه شاید هزینه حسابدار و مدیر مالی برای یک شرکت معقول نباشد، با توجه به اینکه شرکت‌های ما دو نفره و خانوادگی هستند و نمی‌توانند به تنهایی هزینه حقوق حسابدار را پرداخت کنند، توصیه من به همکاران این است که در هماهنگی با هم یک حسابدار استخدام کنند تا صورت‌های مالی خود را دقیق ارائه دهند‌.

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر