بررسی و مقایسه موتور آسانسور ایرانی و خارجی

مقایسه موتور آسانسور ایرانی و خارجی

نعیمه گلی، کابین نیوز – قلب تپنده‌ی هر آسانسور، یک الکتروموتور به نام موتور آسانسور است که نیروی محرکه‌ی لازم جهت حرکت و جا به جایی را تولید می‌کند. در واقع حمل وزن کابین و بارهای وارده به آسانسور، توسط موتور آسانسور انجام می‌شود و آسانسورها بدون وجود موتور غالباً کارایی خاصی ندارند و قادر به حرکت نیستند. به همین دلیل است که باید در زمان انتخاب و خرید موتور آسانسور، به کیفیت آن توجه کنید.
امروزه در بازار موتورهای متفاوتی اعم از ایرانی و خارجی با برندهای متفاوت وجود دارند؛ اما مصرف کنندگان همیشه بین انتخاب موتور ایرانی یا خارجی تردید دارند. اکثر افراد بر این باور هستند که برندهای خارجی بسیار باکیفیت‌تر است اما لازم به ذکر است که برخی از موتورهای ایرانی موجود در بازار نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و گاها با موتورهای خارجی برابری می‌کنند. در این مقاله به مقایسه موتورهای ایرانی و خارجی و معرفی برترین برندهای آن‌ها می‌پردازیم.

موتور آسانسور ایرانی بهتر است یا خارجی؟

یکی از ادعاها و باورهایی که تولیدکنندگان موتورهای آسانسور ایرانی دارند، این است که؛ محصولات آنان همپای محصولات خارجی است؛ با این تفاوت که هزینه و قیمت خرید محصولات ایرانی بسیار کمتر خواهد بود. با این وجود، همواره مصرف کنندگان و خریداران موتور آسانسور، این سؤال را دارند که موتور آسانسور ایرانی بخریم یا خارجی؟ کدام یک بهتر است؟

در اولین مرحله، شما باید شرایط و اهداف خود از خرید موتور آسانسور را در نظر بگیرید. بودجه شما برای خرید موتور آسانسور چقدر است؟ آیا فقط کیفیت موتور برای شما اهمیت دارد؟

در هنگام خرید انواع موتور آسانسور باید به سؤالات بالا با دقت پاسخ دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید؛ اما واقعیت این است که خرید قطعات آسانسور خارجی هزینه‌ای بالاتر و بیشتر برای شما به همراه خواهد داشت. البته، شما به همان میزان که هزینه می‌کنید و قیمت بالاتری را پرداخت می‌نمایید، کیفیت مطلوب‌تری را از محصول دریافت خواهید کرد.

موتور آسانسور ایرانی، در مقایسه با محصولات برندهای خارجی هزینه پایین‌تری دارد؛ البته، این مسئله به معنای آن نیست که محصولات ایرانی کیفیت مناسب و راندمان بالایی ندارند. عوامل و عناصر مختلفی هستند که می‌توانند بر قیمت محصولات برندهای خارجی اثرگذار باشند و به همین علت است که، خرید موتور آسانسور خارجی برای شما پرهزینه‌تر خواهد بود.

مقایسه موتور آسانسور ایرانی با خارجی

 اگر جستجوی ساده‌ای در رابطه با انواع موتورهای آسانسور داشته باشید، متوجه می‌شوید که امروزه اکثر کشورهای دنیا به صورت گسترده، در حوزه تولید موتور آسانسور فعالیت دارند و گاها به دلیل کیفیت بالای موتورها، آن‌ها را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند. برندهای مختلفی که در زمینه طراحی و تولید موتور آسانسور فعالیت دارند، بر این موضوع متمرکز شده‌اند تا دستگاه‌هایی قدرتمند و کاربردی را تولید نمایند؛ اما این برندها با یکدیگر تفاوت‌های قابل توجهی نیز دارند.

به عنوان مثال؛ مهم‌ترین تفاوت موجود در میان برندهای خارجی، نحوه قیمت‌گذاری محصولات آن‌ها است. معمولاً، گران‌ترین و لوکس‌ترین موتورهای آسانسور متعلق به برندهای آلمانی هستند که یکی از پرهزینه‌ترین این برندها نیز، برند زیلابگ است. با اینکه برندهای خارجی از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما باید به برندهای ایرانی که همواره تلاش کردند تا بهترین کیفیت را ارائه دهند نیز توجه داشت.

برخی از شرکت‌های ایرانی جزو کمپانی‌هایی هستند که موتورهای آسانسور بسیار بادوام و باکیفیتی را برای تأمین انرژی محرکه آسانسور تولید کرده‌اند. بسیاری از برندهای ایرانی، سعی داشته‌اند تا از نمونه‌های خارجی الگوبرداری کنند. به عنوان مثال؛ شرکت سازنده موتور آسانسور “کوپل” که یک تولید کننده داخلی است که با الگوبرداری از برندهای ایتالیایی، به طراحی و تولید موتور آسانسور می‌پردازد.

تفاوت موتور آسانسور ایرانی با خارجی

انواع برندهای موتور آسانسور خارجی

در مقایسه موتور آسانسور ایرانی و خارجی و تفاوت آن‌ها، یکی از مهمترین موارد برند است .شرکت‌های معروفی مانند ایتال، آلبرتوساسی، سیکور و مونتاناری از سازندگان بنام بهترین موتورهای آسانسور در دنیا هستند. برندهای معروف موتورهای آسانسور خارجی عبارت‌اند از:

  • موتور آسانسور زیلابگ
  • موتور آسانسور آلبرتوساسی
  • موتور آسانسور هوبر
  • موتور آسانسور ایتال
  • موتور آسانسور مونتاناری
  • موتور آسانسور آرکل

موتور آسانسور زیلابگ

این موتور ساخت آلمان است و نسبت به سایر موتورهای آسانسور گران‌تر است. موتور آسانسور زیلابگ آلمان، بهترین برند موتور گیرلس آسانسور محسوب می‌شود.

موتور آسانسور آلبرتوساسی

آلبرتوساسی یک برند ایتالیایی و از قدیمی‌ترین موتورهای وارداتی به ایران است. کیفیت بی‌نظیر این موتورهای آسانسور موجب شده که هر ساله تعداد زیادی از آن‌ها در بازار ایران به فروش برسد.

موتور آسانسور هوبر

برند هوبر یک برند ایتالیایی است که به دلیل نرمی و لرزش کم جزو برندهای ایتالیایی محبوب به شمار می‌رود.

موتور آسانسور ایتال

ایتال یک برند ایتالیایی است. این موتور با توان‌های ۵.۵ تا ۷.۳ کیلو وات در ایران موجود است.

موتور آسانسور مونتاناری

یک برند ایتالیایی که جزو قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین موتورهای آسانسور است.

موتور آسانسور آرکل

این موتور ساخت کشور ترکیه است و به بسیاری از کشورها صادر می‌شود و کیفیت خوبی دارد.

انواع برندهای موتور آسانسور ایرانی

در میان موتورهای ایرانی، برندهایی وجود دارند که در مقایسه با موتورهای خارجی قیمت مناسب‌تری دارند اما کیفیتی برابر با آن‌ها را ارائه می‌دهند که شامل موارد زیر است:

  • موتور آسانسور بهران
  • موتور آسانسور کوپل(IR10 و IR20)
  • موتور آسانسور الکو
  • موتور آسانسور فرشباف

موتور آسانسور بهران

این برند ایرانی از پیشتازان تولید قطعات آسانسور است، یکی از مهمترین ویژگی‌های موتور آسانسور بهران دارای حرکتی نرم و بدون لغزش است.

مطالب مرتبط:

محصولات آسانسور شرکت بهران

موتور آسانسور کوپل(IR10 و IR20)

شرکت کوپل نماینده شرکت سیکور ایتالیا در ایران است و توانسته فعالیت خود را به شکل قابل توجهی گسترش دهد و موتورهای باکیفیتی نیز تولید کند.

موتور آسانسور الکو

این شرکت با الگوبرداری از برندهای سیکور و ساسی توانسته موتور کاملاً ایرانی بسازد و وارد بازار کند.

موتور آسانسور فرشباف

این موتورهای آسانسور هم با الگوبرداری از برندهای ساسی و ایتال و سیکور تولید شده‌اند ولی نسبت به آن‌ها قیمت کمی دارند و از این رو در میان پیمانکاران ساخت و ساز طرفداران زیادی به دست آورده است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت جامع و کامل به مقایسه موتور آسانسور ایرانی با خارجی پرداختیم. موتورهای آسانسور ساخته برندهای خارجی و ایرانی، از لحاظ کیفیت و طراحی ساخت، بسیار مشابه هستند؛ زیرا، برندها و کمپانی‌های ایرانی تا حدود زیادی از نحوه ساخت و استانداردهای برندهای خارجی الگوبرداری کرده‌اند. با این تفاوت که؛ هزینه تهیه و خرید محصولات برندهای ایرانی بسیار کمتر از برندهای خارجی است. در کل، شما باید با در نظر گرفتن شرایط ساختمان و ویژگی‌های دیگر آسانسور خود، بهترین نوع موتور آسانسور را انتخاب نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید