گرانی فولاد معضل اصلی تولیدکنندگان داخلی آسانسور

محمود خبیری با اشاره به مشکلات مربوط به تولید آسانسور گفت: اکنون تولیدکنندگان آسانسور فولاد مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند که قیمت آن چند برابر قیمت فولاد عرضه شده در بورس است.

گرانی فولاد معضل اصلی تولیدکنندگان داخلی آسانسور

به گزارش کابین نیوز به نقل از آهن نیوز؛ محمود خبیری در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی و تجهیزات جانبی مشهد افزود: در صورتی که کارخانه‌های تولید داخل فولاد در کشور فولاد را حتی به نرخ صادراتی به تولیدکنندگان آسانسور بدهند، آنان حاضر به خرید آن هستند.

وی بیان کرد: زمینه تامین فولاد تولیدکنندگان آسانسور از طریق بورس باید فراهم شود تا قیمت تمام شده تولید آن‌ها کاهش یابد.

مسئول اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت تولیدات استان گفت: ۵۰ واحد تولید کننده قطعات آسانسور و ۲۴۰ شرکت طراحی و مونتاژ قطعات آسانسور در استان بویژه مشهد فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: برخی از تولیدکنندگان قطعات آسانسور در خراسان رضوی اقدام به صادرات این قطعات به کشورهای آسیای میانه نیز می‌کنند و کیفیت تولیدات آنها نیز قابل توجه است.

خبیری مشکل عمده مربوط به بخش آسانسور را وجود آسانسورهای قدیمی و خطرناکی دانست که در مراکز درمانی یا مراکز اقامتی اطراف حرم مطهر رضوی استقرار دارند و فاقد استانداردهای لازم هستند.

مسئول اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته خراسان رضوی گفت: پارسال از ۳۴۰ آسانسوری که در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی بررسی شد، ۳۰ مورد معادل ۱۰ درصد از آنها فاقد استاندارد بود.

وی اظهار کرد: اکنون مشکل استاندارد آسانسورها برطرف شده و همه استانداردهایی که ساخته و نصب می‌شوند مشمول استاندارد اولیه و ادواری هستند؛ اما آسانسورهای قدیمی استاندارد لازم را نداشته و پرخطر به شمار می‌روند.

خبیری افزود: کارگروهی تحت عنوان کارگروه نظارت بر آسانسور در خراسان رضوی به ریاست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دبیری اداره کل استاندارد و عضویت سایر دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است که مجوز نظارت بر آسانسورهای قدیمی اطراف حرم رضوی توسط این کارگروه صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این خصوص مجوزی از کارگروه مزبور برای راه اندازی سامانده ویژه راه اندازی آسانسور در ساخت و سازها اخذ شده است، به طوری که بر اساس آن کارفرما از ابتدای ساخت یک ابنیه در سامانه ثبت نام کند تا از این طریق به شهرداری و سازمان نظام مهندسی و ساختمان و شرکت‌های طراحی و مونتاژ آسانسور متصل شود و از همان ابتدای ساخت خانه، حدود چاله آسانسور و نحوه قرارگیری آن مشخص شود نه اینکه جانمایی آن در مرحله آخر گذاشته شود.

مسئول اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته خراسان رضوی گفت: برای راه اندازی این سامانه که نیازمند ۱۰ میلیارد ریال هزینه است، نیازمند همراهی و کمک شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان هستیم.

بیشتر بخوانید:

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان،تاسیسات و تجهیزات جانبی در مشهد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید