گوپیتان، بزرگ ترین آسانسور کشتی جهان

آسانسور گوپیتان بزرگ ترین آسانسور کشتی جهان و شاهکار بی نظیر مهندسی است. آسانسور کشتی Goupitan در استان گوئیژو در چین می‌تواند کشتی‌هایی با وزن 500 تن را تا ارتفاع 199 متر حمل کند.

بزرگ ترین آسانسور کشتی جهان

بهار آزادی، کابین نیوز – آسانسور گوپیتان بزرگ ترین آسانسور کشتی جهان و شاهکار بی نظیر مهندسی است. آسانسور کشتی Goupitan در استان گوئیژو در چین می‌تواند کشتی‌هایی با وزن 500 تن را تا ارتفاع 199 متر حمل کند. از سه بالابر هیدرولیکی مختلف تشکیل شده است که توسط کانال‌های آب متصل می‌شوند. طول کل کشتی 2.3 کیلومتر است. برای آشنایی بیشتر با بزرگترین آسانسور کشتی جهان در چین ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

آسانسور گوپیتان در چین

این شگفتی معماری شگفت انگیز در رودخانه وو، شاخه‌ای از رودخانه یانگ تسه در استان گوئیژو قرار دارد. کارایی این آسانسور به صورتی است که افراد از عملکرد آن شگفت زده می‌شوند. کشتی Goupitan وظیفه حمل کشتی‌ها از آبراه‌های بزرگ، سنگین و صعب العبور را به عهده دارد و این عمل را به راحتی انجام می‌دهد.
همانطور که گفتیم این کشتی در ایستگاه برق آبی گوپیتان گنجانده شده است. کشتی گوپیتان از سه بالابر تشکیل شده است. محل قرارگیری این بالابرها، تجهیزات آن‌ها و عملکرد هر یک متفاوت است.
سدهای موجود در این رودخانه دارای تغییر شدید سطح آب هستند. این موضوع باعث می‌شود که پیمایش در آبراه‌های بزرگ به یک کار دلهره آور تبدیل شود. خوشبختانه، فناوری پیشرفته کارها را بسیار آسان‌تر می‌کند و کشتی Goupitan که در ایستگاه برق آبی Goupitan گنجانده شده است، راه حل بسیار مناسبی برای این موضوع است.

مشخصات بزرگ ترین آسانسور کشتی جهان

تولید و ساخت این آسانسور از سال 2016 شروع شده و در سال 2021 تکمیل شد و از سه بالابر هیدرولیکی مختلف تشکیل شده است که توسط کانال‌های آبی قابل کشتیرانی با مسافت 2.3 کیلومتر به هم متصل شده‌اند.
کشتی Goupitan بزرگ ترین آسانسور کشتی جهان است که در رودخانه وو، شاخه‌ای از رودخانه یانگ تسه در گوئیژو قرار دارد. این آسانسور به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین تحولات جهان در زمینه حمل و نقل در امتداد آبراه است. هر یک از سه آسانسوری که مجموعه کشتی‌های Goupitan را تشکیل می‌دهند دارای ظرفیت بالابری 1800 تن و سرعت بالابری 9 متر در دقیقه هستند.

مطالب مرتبط:

معرفی بزرگ ترین آسانسور جهان با ظرفیتی باور نکردنی!

مشخصات و کاربرد سد مخزنی گوپیتان

تغییر شدید سطح آب که مشخصه سدها است، نیازمند بالابر کشتی‌ها(یا قفل‌های بالابر) برای انتقال قایق‌ها و کشتی‌ها بین ارتفاعات مختلف در مدت زمان کوتاهی است. سد مخزنی گوپیتان که بر روی رودخانه ووجیانگ در استان گوئیژو در جنوب غربی چین قرار دارد، با ارتفاع 232.5 متر در میان بلندترین سدهای جهان قرار دارد. این نیروگاه میزبان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق آبی است که تا کنون ساخته شده است و دارای ظرفیت تولید 3000 مگاوات است.

کلام پایانی

بزرگ ترین آسانسور کشتی جهان یا آسانسور گوپیتان نوعی خلاقیت و تحول شگرف در دنیای مهندسی است. این آسانسور متعلق به کشور چین است و در سال 2016 ساخته شده است. آسانسور گوپیتان علاوه بر ابعاد بسیار بزرگ خود دارای سرعت مناسب و سیستم ایمنی بسیار پیشرفته است.
آسانسور مذکور توانسته است تغییرات زیادی در زمینه حمل و نقل دریایی، توسعه اقتصادی، حفاظت از محیط زیست و جذب توریست رقم بزند. همچنین این آسانسور نمادی از تحولات عظیم کشور چین در زمینه‌های فناوری و مهندسی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید