پله برقی ایستگاه پارک پوبدی در مسکو؛ طولانی‌ترین پله برقی در اروپا

پله برقی ایستگاه مترو پارک پوبدی تلفیقی از مهندسی، هنر و تاریخ است که به نوعی سفر به اعماق تاریخ این کشور را فراهم می‌نماید. مسافران با سوار شدن در این پله برقی می‌توانند زیبایی و عظمت یکی از چشمگیرترین سیستم‌های متروی جهان را مشاهده کنند.

پله برقی ایستگاه پارک پوبدی در مسکو

بهار آزادی، کابین نیوز – اگر زمانی به مسکو سفر کردید، حتما از پله برقی ایستگاه پارک پوبدی در مسکو که یکی از طولانی ترین پله برقی‌های جهان است دیدن کنید. این ایستگاه در زبان روسی به معنای پارک پیروزی است که از مجموعه یادبودهایی است که برای پیروزی روسیه(اتحادیه جماهیر شوروی) در جنگ جهانی دوم به این کشور اختصاص یافته است. تاریخ افتتاح این ایستگاه در 6 می 2003 است که به عنوان یکی از پله برقی‌های مدرن و بسیار چشم نواز در مسکو و جهان شناخته می‌شود.

این ایستگاه مترو از نظر عمق نیز پس از ایستگاه‌های   Arsenalnaو Admiralteyskaya قرار دارد. ایستگاه مترو پارک پوبدی در مسکو دارای دو سطح زیر است.

  • سطح بالایی خط Arbatsko-Pokrovskaya
  • سطح پایینی خط Kalininsko-Solntsevskaya

حداقل و حداکثر عمق این ایستگاه به ترتیب 73 متر و 97 متر است.

مشخصات طولانی ترین پله برقی در اروپا

در جدول زیر مشخصات پله برقی پارک پوبدی در مسکو که طولانی ترین پله برقی در اروپا است را مطالعه می‌کنید.

ویژگی‌ها

توضیحات
نام

پله برقی ایستگاه پارک پوبدی در مسکو

مهمترین ویژگی

طولانی‌ترین پله برقی در اروپا
طول پله برقی

126 متر

تعداد پله‌ها

740 عدد
میانگین سرعت پله برقی

0.75 متر بر ثانیه

مدت زمان سفر با پله

3 دقیقه
نوع پله برقی

شیب دار و منحنی

مقدار شیب

30 درجه
شعاع انحنا

14 متر

تجهیزات ایمنی پله برقی

ترمزهای ایمنی، کپسول‌های آتش نشانی و سیستم‌های تهویه

علاوه بر موراد ذکر شده در بالا، نظارت بر پله برقی‌ها توسط دوربین‌های تعبیه شده در ایستگاه مترو و توسط کارمندان انجام می‌شود.

پله برقی ایستگاه پارک پوبدی در مسکو علاوه بر کاربردی بودن موجب افزایش زیبایی فضای مترو نیز می‌شود. زیرا در پله برقی نوعی چراغ‌های LED زیبا قرار دارد که نور آن‌ها را بر اساس مناسبت‌های مختلف تنظیم می‌کنند. بر روی دیوارهای تونل پله برقی صحنه‌هایی از تاریخ و فرهنگ روسیه مانند نبردها، قهرمانان، بناهای تاریخی و نمادهایی است که نشان دهنده تاریخ و فرهنگ این کشور است.

پله برقی ایستگاه مترو پارک پوبدی تلفیقی از مهندسی، هنر و تاریخ است که به نوعی سفر به اعماق تاریخ این کشور را فراهم می‌نماید. مسافران با سوار شدن در این پله برقی می‌توانند زیبایی و عظمت یکی از چشمگیرترین سیستم‌های متروی جهان را مشاهده کنند.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم نمایی کلی از ظاهر، ساختار فنی و مشخصت پله برقی پارک پوبدی در مسکو را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این پله برقی در یکی از مهمترین ایستگاه‌های متروی مسکو نصب شده است و روزانه افراد زیادی را جابجا می‌کند. وضعیت ظاهری پله برقی، علاوه بر اهالی مسکو برای مسافران و توریست‌ها نیز جذابیتی چشم نواز دارد. زیرا فرهنگ و تاریخ کشور روسیه را به تصویر می‌کشد. طولانی ترین پله برقی در اروپا توانسته است علاوه بر جذابیت‌های ظاهری از ویژگی‌های ساختاری و مهندسی فوق العاده‌ای برخوردار باشد که در این مطلب آن‌ها را بررسی نمودیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید