چگونه آهنگ آسانسور را عوض کنیم؟

در این مقاله نکات و روش‌های تغییر آهنگ آسانسور و دلایل پخش موزیک در آسانسور را بررسی می‌کنیم.

روش تغییر آهنگ آسانسور

بهار آزادی، کابین نیوز – کمتر کسی هست که به شنیدن صدای موسیقی علاقه‌ای نداشته باشد. به همین علت امروزه پخش موزیک در مکان‌های عمومی از جمله کابین آسانسور بسیار رایج است. اگر توجه کرده باشید در اکثر ساختمان‌ها نوع آهنگ آسانسور با کاربری ساختمان همخوانی دارند. البته در انتخاب آهنگ آسانسور باید مسافران و افرادی که به آن ساختمان مراجعه می‌کنند را نیز در نظر گرفت. به همین علت تغییر آهنگ آسانسور یکی از مواردی است که باید ساکنین ساختمان با آن آشنا باشند. در ادامه قصد داریم شما را با چند روش تغییر آهنگ آسانسور آشنا کنیم.

دلایل پخش آهنگ در آسانسور

برد موزیک آسانسور یکی از قطعات آسانسور که وظیفه اصلی آن پخش موسیقی در آسانسور است. جالب است بدانید که پخش موسیقی درون آسانسور به دلایل خاصی انجام می‌شود. برخی از این دلایل عبارتنداز:

  • افزایش رضایتمندی ساکنین ساختمان و مسافران در آسانسور
  • کاهش استرس و اضطراب ناشی از حضور در فضای بسته مانند آسانسور و ترس از حوادث احتمالی
  • سرگرم شدن مسافران در زمان حضور در آسانسور
  • افزایش جذابیت و آرامش فضای درون کابین آسانسور
  • انتقال حس خوب و انرژی مثبت به افراد حاضر در کابین

3 ویژگی آهنگ های آسانسور

پیش از اینکه با نحوه تغییر اهنگ آسانسور آشنا شوید، باید آهنگ مناسبی برای پخش در آسانسور خود انتخاب کنید. سه عامل سلیقه ساکنین، مناسبت و کاربری ساختمان در انتخاب آهنگ آسانسور موثر هستند. ویژگی‌های آهنگ‌های آسانسور شامل موارد زیر است.

  1. آرامش بخش: آهنگ های آسانسور باید قادر باشند تا سرنشینان را در فضای بسته و محدود آسانسور، آرام کنند و احساس راحتی به آن ها منتقل کنند. برای این منظور، معمولا از آهنگ های بی کلام برای پخش در کابین آسانسور استفاده می‌شود.
  2. دارای انرژی مثبت: آهنگ‌های آسانسور باید بتوانند در فضای خسته کننده و یکنواخت آسانسور به مسافران حس خوب و انگیزه زیادی منتقل کنند. به همین علت توصیه می‌شود از موسیقی‌های آرامش بخش بی کلام استفاده کنید.
  3. متناسب با ساختمان: همانطور که می‌دانید افراد مختلف، سلیقه‌های متفاوتی در انتخاب آهنگ دارند. بنابراین آهنگ درون آسانسور باید با سلیقه و سبک رفتاری و اعتقادی ساکنین و افرادی که به آنجا تردد می‌کنند هماهنگی داشته باشد.

چگونه می توان آهنگ آسانسور را تغییر داد؟

پیش از اطلاع از روش تغییر آهنگ آسانسور، ابتدا باید مطمئن شوید که آسانسور مورد نظر دارای قابلیت تغییر آهنگ باشد. برخی از آسانسورها ممکن است این قابلیت را نداشته باشند یا نیاز به تعمیر و بروزرسانی داشته باشند. برای این کار، می‌توانید از تکنسین یا شرکت سازنده آسانسور کمک بگیریم.

  • فشردن دکمه چپ یا راست برد موزیک آسانسور به مدت 2 ثانیه یک روش تغییر آهنگ است.
  • برد موزیک آسانسور را درون کابین پیدا کنید. شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌های play/pause، next، previous ،volume تغییراتی در آهنگ آسانسور ایجاد کنید.
  • با فشار دادن دکمه next یا previous می‌توانید آهنگ بعدی یا قبلی را انتخاب کنید. هر بار که یک آهنگ را انتخاب می‌کنید، نام و شماره آن روی صفحه نمایش برد موزیک نشان داده می‌شود.
  • با فشار دادن دکمه play/pause می توانید آهنگ را پخش یا متوقف کنید. همچنین می‌توانید با فشار دادن دکمه volume صدای آهنگ را کم یا زیاد کنید.
  • پس از انتخاب آهنگ مورد نظر، کلید آسانسور را بچرخانید تا آسانسوراز حالت تعمیر و یا ریست به حالت عادی برگردد.

مطالب مرتبط:

علت پخش موسیقی در آسانسور، تاریخچه و ویژگی‌های موزیک آسانسور

3 نکته مهم در تغییر آهنگ در آسانسور

برای تغییر آهنگ آسانسور، باید به چند نکته مهم توجه کنیم. این نکات عبارتند از:

  1. از پخش تبلیغات و پیام های تجاری در داخل آسانسور خودداری کنید. این کار ممکن است باعث عصبانیت و نارضایتی سرنشینان شود.
  2. هرگز آهنگ‌های بلند و پر سروصدا در آسانسور پخش نکنید. این کار ممکن است باعث سر درد و حالت تهوع سرنشینان شود.
  3. آهنگ‌های متناسب با سلیقه ساکنین را در آسانسور پخش کنید. این کار باعث افزایش حس رضایت در آن‌ها می‌شود.

نتیجه گیری
موسیقی یک راهکار موثر برای کنترل حمله های عصبی و ترس از فضای بسته است. به همین دلیل، آسانسورها از آهنگ برای ایجاد حس آرامش و شادی در سرنشینان استفاده می کنند. این کار باعث می شود که سفر در آسانسور برای افرادی که از مکان های در بسته می ترسند، راحت تر باشد.

بسته به نوع و کاربری ساختمان، باید آهنگ مناسب را برای آسانسور انتخاب کنید. معمولاً آهنگ های کلاسیک و عامه پسند برای آسانسور مناسب تر هستند.
برای تغییر و تنظیم آهنگ داخل کابین، بهتر است از کمک یک متخصص استفاده کنید. متخصص با دسترسی به واحد کنترل که در سقف آسانسور قرار دارد، می تواند آهنگ، صدا و سایر تنظیمات را انجام دهد. البته قبل از این کار، باید نکات ایمنی را رعایت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید