معرفی برد موزیک آسانسور و 4 مزیت آن

برد موزیک آسانسور یا برد اعلام طبقات آسانسور یکی از قطعات الکترونیکی آسانسور است که وظیفه اعلام طبقات آسانسور و همچنین پخش موزیک در آسانسور را به عهده دارد.

برد موزیک آسانسور

بهار آزادی، کابین نیوز – سیستم آسانسور از قطعات ریز و درشتی تشکیل شده است که هر کدام وظایف مخصوص به خود را دارند. مجموع این قطعات و وظایف آن‌ها، موجب حرکت آسانسور و رضایتمندی مسافران می‌شود. همه ما حداقل یکبار هنگام حضور در آسانسور، صدای اعلام طبقات آسانسور یا صدای موزیک آسانسور را به وضوح شنیده‌ایم. برد موزیک آسانسور یا برد اعلام طبقات آسانسور یکی از قطعات الکترونیکی آسانسور است که وظیفه اعلام طبقات آسانسور و همچنین پخش موزیک در آسانسور را به عهده دارد. برای آشنایی بیشتر با این قطعه، ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

برد گویا آسانسور چیست؟

پیشتر گفتیم که مسئولیت این قطعه، اعلام طبقات آسانسور و پخش موزیک است. برد گویای آسانسور نقش مهمی در سیستم کنترل آسانسور دارد و با استفاده از رابط‌های سخت افزاری و نرم افزاری اطلاعات مربوط به حرکت و وضعیت آسانسور را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.
صفحه نمایش‌های LED، LCD و TFT از جمله رایج‌ترین صفحه نمایش‌ها برای نمایش شماره طبقه فعلی جهت حرکت، وضعیت فعلی آسانسور و هشدارهای احتمالی در برد اعلام طبقات آسانسور هستند. علاوه بر آن برخی از بردهای اعلام طبقات آسانسور قابلیت پخش موزیک را نیز دارند.

4 مزیت‌ برد موزیک آسانسور

همه افراد هنگام حضور در آسانسور، متوجه برد اعلام طبقات آسانسور یا برد موزیک آسانسور می‌شوند؛ اما کمتر کسی به مزایای این قطعه فکر می‌کن. در ادامه برخی از مزیت‌های این قطعه کاربردی را بیان می‌کنیم.
• اعلام شماره طبقه و وضعیت فعلی آسانسور به مسافران
• افزایش رضایت مسافران به علت مطلع شدن از وضعیت آسانسور و پخش موزیک
• کاهش حس ترس و اضطراب هنگام حبس در آسانسور
• قابلیت تغییر موزیک آسانسور

مطالب مرتبط:

علت پخش موسیقی در آسانسور، تاریخچه و ویژگی‌های موزیک آسانسور

چگونه می‌توان آهنگ آسانسور را تغییر داد؟

برای عوض کردن آهنگ آسانسور باید دکمه چپ یا راست برد موزیک آسانسور را به مدت 2 ثانیه نگه دارید تا آهنگ عوض شود. معمولا ظرفیت این بردها برای ذخیره سازی آهنگ زیاد است. امکان دسته بندی این آهنگ‌ها نیز وجود دارد. بنابراین هرگز نگران تکراری شدن آهنگ‌های آسانسور نباشید.
جمع بندی
برد موزیک آسانسور یا برد اعلام طبقات، قطعه‌ای کاربردی است که امکان اطلاع مسافران از وضعیت فعلی آسانسور را فراهم می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی، نمونه‌های جدیدی از این برد وارد بازار شده‌اند که امکانات پیشرفته‌ای دارند. امیدواریم با استفاده از موارد ذکر شده در این مطلب به خوبی با برد موزیک آسانسور و ویژگی‌های آن آشنا شده باشید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید