آسانسور لوکس | انواع آسانسور لوکس، ویژگی‌ها، تفاوت‌ها و قیمت

در این مقاله قصد داریم شما را با آسانسور لوکس و لاکچری، ظاهر آسانسورهای لاکچری، انواع آسانسور لاکچری، قیمت، مشخصات و 5 آسانسور لوکس در جهان آشنا کنیم.

آسانسور لوکس

نعیمه گلی، کابین نیوز – امروزه با افزایش تعداد ساختمان‌های مرتفع، آسانسورها به بخش جدانشدنی هر خانه‌ای تبدیل شده‌اند و افراد هنگام خرید یا اجاره خانه، به دنبال ساختمان‌هایی هستند که دارای آسانسور باشند. همچنین آسانسورها بر قیمت نهایی خانه‌ها تأثیر بسزایی دارند. به طوری که قیمت خانه‌هایی که دارای آسانسور هستند، حدود 2 برابر بیشتر از قیمت خانه‌های بدون آسانسور است. البته علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های دیگر مانند مراکز تجاری، اداری، رستوران‌ها، هتل‌ها و … نیز برای راحتی رفت و آمد افراد و مجلل‌تر شدن ساختمان‌ها از آسانسور لوکس و لاکچری استفاده می‌کنند.

آسانسور لاکچری چیست؟

آیا می‌دانید آسانسور لاکچری چیست؟ در ادامه به پاسخ این سؤال و بیان انواع آسانسورهای لوکس، ویژگی‌ها، تفاوت‌ها، نکات مهم در هنگام خرید و نصب، قیمت این آسانسورها و معرفی 5 آسانسور لوکس در جهان می‌پردازیم.
کابین آسانسور همان اتاقکی است که افراد برای جا به جا شدن میان طبقات از آن استفاده می‌کنند و یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزای هر آسانسوری به شمار می‌رود. کابین آسانسور اولین قسمت هر ساختمانی است که افراد پس از ورود آن را می‌بینند، بنابراین باید همیشه تمیز، بدون آسیب و خرابی و در عین حال زیبا و لوکس باشد.
هر چه کابین زیباتر باشد افراد را بیشتر جذب خود می‌کند. بنابراین چنانچه در مراکز تجاری هستید و تمایل دارید که افراد به سمت آسانسور بروند و از طبقات بالا هم دیدن کنند از آسانسورهای لوکس و لاکچری استفاده کنید.

تعریف آسانسور لوکس و انواع آن

پیش از آشنایی با ویژگی‌ها و انواع کابین‌های لوکس آسانسور، بهتر است به طور کامل با خود این کابین‌های لاکچری آشنا شوید. همان‌طور که گفته شد، کابین‌های آسانسور اتاقک‌هایی فلزی هستند که افراد برای جا به جایی بین طبقات ساختمان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در واقع، کابین‌ها با قرار گرفتن در چاه آسانسور به صورت عمودی حرکت می‌کنند. وظیفه اصلی کابین‌ها جا به جایی افراد و بارها مابین طبقات است؛ اما در همین حال باید ایمنی لازم را جهت حفظ سلامت مسافران داشته باشند. بنابراین، کابین‌ها باید بر اساس استانداردهای تعیین شده ساخته شوند. به همین علت، کابین‌ها باید علاوه بر محکم و ایمن بودن، از نظر ظاهری نیز زیبا باشند تا جلوهٔ خاصی به ساختمان بدهند.

ظاهر آسانسورهای لاکچری

موارد متعددی وجود دارد که سبب افزایش زیبایی کابین آسانسور می‌شود. به عنوان مثال، شما می‌توانید از ابزارهای مختلف همچون شیشه، آینه و … در ظاهر کابین استفاده کنید. علاوه بر این، با کمک نورپردازی می‌توانید زیبایی کابین را افزایش دهید. تمامی موارد ذکر شده، سبب می‌شوند تا یک کابین به نوبه خود لوکس و یا لاکچری شود. به طور کلی به کابین‌هایی که در طراحی آن‌ها از موارد گفته شده استفاده شود، کابین‌های لوکس و لاکچری گفته می‌شود. به آسانسوری که کابین لوکسی داشته باشد، نیز آسانسور لوکس می‌گویند.

انواع کابین‌های لوکس آسانسور کدامند؟

برای تهیه‌ی کابین‌های لوکس از متریال‌های متفاوتی استفاده می‌شود و این کابین‌ها از نظر ابعاد، جنس و … دارای انواع مختلفی هستند. برخی از انواع کابین‌های لوکس عبارت‌اند از:

  • کابین‌های لوکس شیشه‌ای
  • کابین‌های لوکس تمام استیل
  • کابین‌های لوکس فرمیکا

کابین‌های لوکس شیشه‌ای

کابین‌های شیشه‌ای یا پاناروما، نوعی از کابین‌های لوکس هستند که به دلیل طراحی و زیبایی منحصر به فرد خود، در بین افراد محبوبیت بسیار زیادی دارند. اغلب، از این نوع کابین در مجتمع‌های اداری و تجاری بزرگ، تالارها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مکان‌هایی که آسانسور باید در محیط بیرون از ساختمان نصب شود، استفاده می‌کنند. هزینه این کابین نسبت به سایر کابین‌های لاکچری، کمی بیشتر است.

کابین های لوکس شیشه ای

کابین‌های لوکس تمام استیل

همان‌طور که از نام این کابین‌ها مشخص است، تمامی اجزا این کابین از جمله دیوارها، نوارها، ورق‌ها و… از جنس استیل هستند. اغلب افراد برای ساختمان‌ها و یا پروژه‌های خود، از این کابین آسانسور استفاده می‌کنند. کابین تمام استیل، یکی از زیباترین کابین‌ها است که طرح‌های مختلف و متفاوتی دارد. برخی از انواع کابین‌های لوکس تمام استیل عبارت‌اند از:
1- کابین تمام استیل خش‌دار دودی
2- کابین تمام استیل خش‌دار
3- کابین تمام استیل دودی طلایی
4- کابین تمام استیل دودی
5- کابین تمام استیل خش‌دار میرور
6- کابین تمام استیل گندمی میرور
7- کابین لوکس و لاکچری نیمه استیل
نوع دیگری از انواع کابین‌های لوکس، کابین نیمه استیل است. این کابین، از ترکیب استیل و ام دی اف ساخته شده است. ترکیب ام دی اف و استیل، سبب شده است تا هزینه تولید و نصب این نوع کابین نسبت به سایر کابین‌های لاکچری کمتر باشد.

کابین‌های لوکس فرمیکا

ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین نوع کابین، کابین فرمیکا است. این کابین به دلیل وجود فرم‌ها، از نظر ظاهری شباهت زیادی با کابین‌های لوکس ام دی اف دارد. همین امر نیز سبب شده که این کابین‌ها قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر کابین‌های ام دی اف داشته باشند. این کابین‌ها به دلیل نداشتن طرح‌های جدید، در بین افراد طرفداران زیادی ندارند. البته با توجه به پایین بودن قیمت آن، افراد زیادی از این کابین در ساختمان‌های خود استفاده می‌کنند.

6 ویژگی‌ آسانسورهای لوکس

در ساخت این کابین‌ها همانند مابقی کابین‌های آسانسور، باید تمامی موارد استاندارد رعایت شود. در غیر این صورت، گواهی استاندارد برای آسانسور صادر نمی‌شود. از ویژگی‌های کابین‌های لوکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ابعاد و اندازه خود آسانسور
  2. ابعاد کابین آسانسور
  3. عرض و ارتفاع درب آسانسور
  4. کاربری آسانسور
  5. سرعت آسانسور
  6. ظرفیت مفید آسانسور

تفاوت آسانسورهای لوکس و معمولی

آسانسورهای لوکس ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از سایر مدل‌های معمولی و استاندارد مجزا می‌کند. در ادامه به توضیح این ویژگی‌ها می‌پردازیم.
• متریال استفاده شده در ساخت کابین‌های آسانسورهای لوکس معمولاً شیشه، استیل ضد خش و سنگ مرمر و… است که در مقایسه با کابین آسانسورهای معمولی، خاص‌تر است و باعث زیبایی منحصر به فرد آسانسور می‌شود.
• آسانسورهای لوکس در مقایسه با آسانسورهای معمولی، حرکتی نرم‌تر، آرام تر و بدون سر و صدا دارند.
• درب آسانسورهای لوکس معمولاً از جنس شیشه یا استیل ضد خش ساخته می‌شود ولی در آسانسورهای معمولی از این متریال‌ها استفاده نمی‌شود.
• در آسانسورهای لوکس امکان نصب کولر در کابین وجود دارد.
• آهن کشی و اسکلت آسانسورهای لوکس و تمامی اتصالات قطعات مکانیکی و فلزی به شکل شکیل و زیبا در کارخانه، به صورت پیش ساخته، تولید می‌شود.
• در این آسانسورها، از سیستم صوتی خاصی استفاده می‌شود.
• آسانسورهای لاکچری و لوکس بیشتر برای مکان‌هایی همانند منازل لوکس و لاکچری، ویلاها، ساختمان‌های دوبلکس، هتل‌ها و ….. استفاده می‌شوند.

تفاوت آسانسورهای لوکس و معمولی

نکات مهم در انتخاب و نصب آسانسور لوکس

ساکنین ساختمان‌های لوکس از آسانسور فقط به منظور جابه جایی بین طبقات استفاده نمی‌کنند؛ بلکه آن‌ها می‌خواهند آسانسور علاوه بر ایمنی و عدم خرابی دارای خصوصیاتی همچون زیبایی، راحتی، مصرف انرژی پایین و … نیز باشد. به همین منظور در هنگام خرید و نصب آسانسورهای لوکس باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
• توجه به میزان تردد و ترافیک ساختمان و طراحی و انتخاب آسانسوری مناسب با شرایط و نیازهای ساکنین
• استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا جهت آماده سازی چاه آسانسور
• استفاده از قطعات و تجهیزات سازگار با محیط زیست
• انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین متریال جهت استفاده در ساخت کابین
• استفاده از بهترین طرح و المان‌ها جهت زیبایی فضای داخلی کابین به خصوص سقف آن
• انتخاب جنس کابین متناسب با محل استفاده و نوع متریال
• تهویه مناسب کابین
• کنترل کیفیت تمامی قطعات و تجهیزات

قیمت آسانسور لوکس

آسانسورهای لوکس با قیمت‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. همانند مابقی آسانسورها، قیمت این نوع نیز با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. موارد زیادی بر قیمت آسانسور لوکس تاثیر‌گذار هستند. در ادامه فاکتورهای موثر بر قیمت آسانسورهای لوکس را بررسی می‌کنیم.
• نوع آسانسور لوکس، فاکتور مهمی در تعیین قیمت آن است. زیرا هر کدام از انواع آسانسورهای لوکس با قیمت متفاوتی به فروش می‌رسند.
• نوع و کیفیت موادی که در ساخت کابین و قطعات مختلف استفاده می‌شود.
• ابعاد کابین و ظرفیت آن، زیرا با بزرگ شدن ابعاد، قیمت آسانسور افزایش می‌یابد.
• میزان سرعت آسانسور که هر چه سرعت کابین به هنگام جابجایی بیشتر باشد، قیمت آسانسور هم بالاتر می‌رود.
• میزان اعتبار و شهرت شرکت و برند سازنده نیز روی قیمت محصول تأثیر می‌گذارد. زیرا برندهای بزرگ و معتبر، محصولات باکیفیت‌تر و با طول عمر بالایی تولید می‌کنند که قطعاً قیمت بالاتری خواهند داشت.
• میزان امکانات و آپشن‌های آسانسور لوکس روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد. هر چه آسانسور از آپشن‌ها و امکانات بیشتر و متنوع‌تری برخوردار باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

معرفی 5 آسانسور لوکس در جهان

  1. آسانسور Bailong در چین (هزینه ساخت 19 میلیون دلار)
  2. آسانسور AquaDom در آلمان (هزینه ساخت 17.4 میلیون دلار)
  3. آسانسور Santa Justa در پرتغال (هزینه ساخت 15 میلیون دلار)
  4. آسانسور Hammetschwand در سوئیس (هزینه ساخت 14.8 میلیون دلار)
  5. آسانسور Gateway Arch در میسوری (هزینه ساخت 10 میلیون دلار)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید