مقدمه ای بر نیول چین پله برقی، ساختار و نصب و سرویس اصولی آن

نیول چین پله برقی

بهار آزادی، کابین نیوز پله برقی نوعی دستگاه مکانیکی ساده است که برای حمل عمودی افراد بین طبقات مختلف کاربرد دارد. پله‌برقی‌ها به شکل پله‌های متحرک هستند که از مجموعه ای از پله‌های به هم پیوسته آلومینیومی یا فولادی ضد زنگ تشکیل‌شده‌اند. پله‌برقی‌ها معمولاً در ساختمان‌هایی مانند مراکز خرید، فرودگاه‌ها، هتل‌ها، ساختمان‌های چند طبقه، ساختمان‌های عمومی و غیره استفاده می‌شوند. پله‌برقی‌ها از قطعات کوچک و بزرگ بسیار زیادی تشکیل شده‌اند. در این مقاله قصد داریم شما را با نیول چین پله برقی یا بلبرینگ هندریل پله برقی و عملکرد آن آشنا کنیم.

نیول چین پله برقی چیست؟

این قطعه که با نام بلبرینگ هندریل پله برقی نیز شناخته می‌شود که به صورت مجموعه ای از بلبرینگ‌ها است. محل قرارگیری نیولچین پله برقی در زیر هندریل است. عملکرد درست پله برقی به ویژه در قسمت قوس بالایی و پایینی تا حد زیادی به نحوه کارکرد هندریل پله برقی بستگی دارد. غلتک زنجیر کششی هندریل پله برقی باعث حرکت روان و نرم هنریل و در نتیجه راحتی مسافران می‌شود. این قطعه از نظر برند سازنده، جنس و سایز بسیار متنوع است. در ادامه بیشتر درباره نول چین پله برقی صحبت می‌کنیم.

ساختار و کیفیت هندریل پله برقی

همانطور که گفتیم کیفیت بالای این قطعه در کارکرد درست و روان هندریل پله برقی تاثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین شما باید از یک نیول چین پله برقی بسیار مرغوب استفاده کنید. نول چین‌ها معمولا در انواع پلاستیکی و آهنی تولید می‌شوند. برندهای مختلفی به ساخت این قطعه می‌پردازند.

نصب و سرویس اصولی نیول چین پله برقی

شما باید ابتدا بلبرینگ هندریل پله برقی را از برندی معتبر تهیه کنید. در مراحل بعدی باید سرویس و نگهداری این قطعه را به درستی انجام دهید. خیلی از افراد سرویس و نگهداری پله برقی را کاری بیهوده و بی فایده می‌‌دانند. شاید نظافت و یا سرویس درسست و اصولی و به موقع از نظر این افراد اهمیتی نداشته باشد؛ اما همین کار به ظاهر ساده و بی اهمیت می‌تواند باعث افزایش طول عمر نول چین شود.

همچنین سرویس منظم و دوره ای این قطعه، هزینه های سرویس و نگهداری را کاهش می‌دهد، زیرا عدم سرویس به موقع و اصولی باعث خرابی جدی و در نتیجه هزینه های هنگفت می‌شود. به همین منظور در ادامه برای شما چند نکته مهم در این خصوص قرار می‌دهیم.

  • تنظیم درست هندریل پله برقی و قطعات آن: در صورتی که کشش هندریل به درستی تنظیم نشود و یا رگلاژ آن سفت باشد، عمر مفید نیولچین پله برقی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
  • جلوگیری از خرابی نول چین: در صورت خرابی قطعه مذکور، هندریل پله برقی نیز دچار آسیب و خرابی می‌شود.
  • نظافت اصولی هندریل: نظافت قطعات نیز یکی از مراحل سرویس و نگهداری دوره ای پله برقی است. بنابراین هندریل پله برقی نیز باید به درستی تمیز شود. به همین منظور باید هندریل را از محل گاید آن خارج کرده و به درستی تمیز کنید. در مرحله بعدی باید حتما نسبت به خارج کردن لایه های اکسید شده هندریل در نیلول چین اقدام نمائید. با انجام این کار، کیفیت و عملکرد نیول چین پله برقی افزایش یافته و باعث جلوگیری به هندریل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

3 مرحله سرویس و نگهداری و پله برقی و اهمیت، هزینه و مزایای آن

معرفی برندهای مطرح نول چین آسانسور

همه ما می‌دانیم که خرید محصول از برندهای معتبر چه تاثیری در کیفیت و عملکرد آن‌ها دارد. به ویژه قطعات  پله برقی و آسانسور که با جان مردم سر و کار دارند. خرید قطعات پله برقی از برند معتبر، علاوه بر کیفیت بهتر موجب کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری آسانسور می‌شود. به همین منظور در ادامه معروف‌ترین برندهای تولید کننده نیول چین پله برقی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • نیول چین شیندلر
  • نیول چین میتسوبیشی
  • نیول چین کانه
  • نیول چین هیتاچی
  • نیول چین اسجک
  • پنیول چین هیوندای
  • نیول چین کنی

کلام آخر

بلبرینگ‌ها با وجود طراحی بسیار ساده خود در هر ماشین آلاتی که نیاز به چرخش داشته باشند نقشی کلیدی دارند. به طوری که این نوع ماشین‌ها بدون استفاده از بلبرینگ‌ها عملکرد خوبی نخواهند داشت. بلبرینگ پله‌های برقی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این مطلب سعی کردیم شما را با نیول چین پله برقی، ساختار و کیفیت، نصب و سرویس و برندهای معتبر این قطعه آشنا کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید