معرفی ترسناک ترین آسانسورهای جهان

در این مقاله به معرفی تا از مهیج ترین و ترسناک ترین آسانسورهای جهان به همراه مشخصات این آسانسورها، محل قرارگیری و ویژگی های منحصربفرد هر یک می‌پردازیم.

ترسناک ترین آسانسورهای جهان

نعیمه گلی، کابین نیوز – امروزه استفاده از آسانسور در ساختمان های مرتفع و چند طبقه ضرورت بسیاری دارد و آسانسور ها باید استاندارد و ایمن باشند؛ اما برخی از آسانسور ها به دلیل نوع طراحی و ساخت به عنوان آسانسورهای غیرمعمولی و ترسناک شناخته می شوند. در این مقاله به معرفی برخی از مهیج ترین و ترسناک ترین آسانسورهای جهان می پردازیم. شما هنگام استفاده ار این آسانسورها هیجان‌انگیزترین تجربه استفاده از آسانسور را خواهید داشت؛ اما برای تجربه ی این حس باید بسیار جسور و شجاع باشید.

آسانسور Hammetschwand، سوئیس

این آسانسور یکی از وحشتناک ترین آسانسورهای جهان است که در قله کوه Burgenstock در مرکز سوئیس در نزدیکی دریاچه Lucerne واقع شده است. این آسانسور بر روی برجی به ارتفاع 400 فوت قرار دارد و بلندترین آسانسور خارجی اروپا محسوب می شود. بیش از یک قرن پیش افتتاح شد و توانسته است سواران خود را در عرض 50 ثانیه به مرتفع ترین نقطه ی برساند.

آسانسور Hammetschwand، سوئیس

آسانسور Bailong، چین

آسانسور بیلانگ چین نیز از جمله ترسناک ترین آسانسورهای جهان است. این آسانسور بلندترین آسانسور جهان است، این آسانسور در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و در واقع “بالابر آسمان صد اژدها” نامیده می شود. آسانسور Bailong با ارتفاع 1070 فوتی از شیشه ساخته شده است و می تواند در عرض 2 دقیقه 50 مسافر را به بالاترین ارتفاع ممکن برساند.

آسانسور Bailong، چین

آسانسور SkyView، سوئد

اریکسون گلوب بزرگ‌ترین ساختمان کروی شکل جهان است و دارای دو آسانسور است که به در کناره ی ساختمان در مسیری منحنی شکل نصب شده و مسافران را تا ارتفاع 425 فوتی بالا می برد. سرعت این آسانسور به نسبت مابقی آسانسور ها کمتر است و دلیل ای نوع طراحی آن است که مسافران بتوانند از مناظر اطراف استفاده کنند.

آسانسور SkyView، سوئد

Sky tower، نیوزلند

آسانسور برج آسمان هم در لیست ترسناک ترین آسانسورهای جهان قرار دارد. این ساختمان 610 فوتی که اوکلند واقع شده است، دارای یک آسانسور تماما شیشه‌ای است. منظور از تماما شیشه ای یعنی حتی کف این آسانسور از شیشه ساخته شده است. طراحی منصحر به  فرد این آسانسور تجربه ای هیجان انگیز و همچنین ترسناک برای مسافران به همراه دارد. سرعت این آسانسور بسیار زیاد است و شما می توانید در عرض 40 ثانیه به بالاترین طبقه برج برسید.

Sky tower، نیوزلند

بیشتر بخوانید:

لیست 10 تا از سریع ترین آسانسورهای جهان

AquaDom، آلمان

این آسانسور نیز از ترسناک‌ترین آسانسورهای جهان است. AquaDom یک آکواریوم استوانه ای شیشه ای به ارتفاع 82 فوت واقع در برلین است که در داخل آن یک آسانسور شفاف تعبیه شده است. شما هنگام سفر با این آسانسور در داخل یک کپسول هستید که کاملاً توسط آب احاطه شده است و قادر به تماشای جانوران آبزی هستید و این می تواند یکی از مهیج ترین تجربیات شما باشد.

AquaDom، آلمان

تایپه 101، تایوان

آسانسور تایپه 101 نیز جزو ترسناک ترین آسانسور های جهان است. اینجاست که شما بدون ترک زمین سفر موشکی را تجربه می کنید. این ساختمان 101 طبقه با ارتفاع 1667 فوت دارای 67 آسانسور است، از جمله دو آسانسور که در سریع ترین زمان ممکن شما را به پشت بام ساختمان ، جایی که به عرشه ی دیدبانی معروف است، می رساند.

تایپه-101، تایوان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید