8 تاثیر آسانسور در تحول دنیا

بررسی تخصصی 8 تاثیر آسانسور در تحول دنیا، از نظر رشد ساختمان سازی، رشد اقتصادی، توسعه و پیشرفت شهرها و…

افرادی که در آپارتمان‌های بلند زندگی می‌کنند یا کسانی که در دفاتر خود در ساختمان‌ها و آسمان خراش‌ها مشغول به کار هستند، به صورت مداوم از آسانسورها استفاده می‌کنند. به نظر شما مهم‌ترین تاثیر آسانسور در تحول دنیا چیست؟ در گذشته حرکت عمودی در چند ثانیه در ساختمان‌های بسیار مرتفع آرزوی هر فردی بود. بنابراین آسانسورها عملی را ممکن ساخته‌اند که روزی از آرزوهای بشر به شمار می‌آمده ‌است.

ارشمیدس ریاضیدان یونانی در سال 236 دستگاهی را طراحی کرد که بعدها به عنوان اولین آسانسور معروف شد. این طرح طی گذشت قرن‌ها به طور قابل توجهی تکامل پیدا کرد. لویی پانزدهم پادشاه فرانسه در کاخ خود آسانسوری در یکی از طبقه‌های کاخ خود تعبیه کرده‌ بود که به صندلی پرنده مشهور بوده و با کشیدن طناب‌های متصل شده به صندلی کار می‌کرد. بر همین اساس به گفته کارشناسان کابین نیوز، آسانسور یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تغییر دنیا و سبک زندگی افراد بود. در این مقاله به صورت مفصل به بیان تاثیر آسانسور در تحول دنیا می‌پردازیم.

8 تاثیر آسانسور در تحول دنیا در گذر زمان

اگر قصد داشته باشید به با تاثیر آسانسور در تحول دنیا آشنا شوید باید تاثیرات این وسیله را از ابتدا تاکنون بررسی نمایید. در طول انقلاب صنعتی در دهه‌ی 1800 میلادی، آسانسورها دستخوش تغییر و تکامل چشمگیری قرار گرفتند و اثبات کردند دستگاه‌های مناسبی برای حمل و نقل عموی هستند. آسانسورها در معادن زغال سنگ برای حمل افراد و ابزار مورد نیاز به صورت گسترده نیز نقش ویژه‌ای داشتند. بنابراین دو مورد زیر مهم‌ترین تاثیر آسانسور در تحول دنیا در ابتدای پیدایش آسانسور بوده‌اند.

  • حمل و نقل عمودی افراد
  • استفاده از آن‌ها در معادن زغال سنگ

قبل از استفاده آسانسورها به طور گسترده، افراد به دنبال دستگاه‌ها یا سازه‌هایی بودند که بتواند آنها را به راحتی از پله‌ها به طبقات بالاتر منتقل کند. اگر آسانسورها به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند، تصور وجود ساختمان‌ها با بیش از شش طبقه دور از انتظار بود. بنابراین دیگر علل تاثیر آسانسور در تحول دنیا شامل موارد زیر هستند.

  • گسترش ساختمان سازی عمودی
  • رفع کمبود مکان برای سکونت در شهرها
  • یک تاثیر آسانسور در تحول دنیا که بسیار قابل توجه می‌باشد، رشد اجتماع از نظر اقتصادی است
  • توسعه و پیشرفت شهرها
  • امکان جابجایی افراد مسن و ناتوان جسمی در ساختمان‌های مرتفع
  • تمایل افراد به سکونت در بالاترین طبقه

The effect of the elevator in the transformation of the world

گسترش ساختمان سازی عمودی

آسانسورها نگرانی افراد را از بابت تردد در ساختمانی چند طبقه برطرف نمودند. زیرا هیچ فردی دوست ندارند تمام پله‌های یک ساختمان 6 طبقه را برای رسیدن به آخرین طبقه را طی نماید! البته این مستلزم آشنایی کامل افراد با معنی دکمه های آسانسور نیز می‌باشد.

رفع کمبود مکان برای سکونت در شهرها

با گذشت زمان جمعیت دنیا به سرعت افزایش یافت، به همین علت تنها راه حل رفع کمبود مکان برای سکونت افزایش آپارتمان سازی بود.

رشد اجتماع از نظر اقتصادی

یک تاثیر آسانسور در تحول دنیا که بسیار قابل توجه می‌باشد، رشد اجتماع از نظر اقتصادی است. زیرا با وجود آسانسور تعداد ساختمان‌های بسیار مرتفع افزایش یافت. در نتیجه میزان درآمد ساختمان سازها و مالکان منزل و به دنبال آن اقتصاد جامعه نیز افزایش یافت.

توسعه و پیشرفت شهرها

ساختمان‌های بلند شرایط زندگی و اسکان بسیاری از مردم و خانواده‌ها را فراهم کرده‌ است و به توسعه و پیشرفت شهرها کمک بسیاری کرده‌ است. امروزه شهرهای زیادی همچون شانگهای، توکیو، مکزیکوسیتی و … وجود دارند که هر کدام بیش از 10 میلیون جمعیت دارند.

جابجایی افراد مسن و ناتوان جسمی در ساختمان‌های مرتفع

جابجایی راحت این افراد در ساختمان‌هایی با ارتفاع بسیار زیاد نیز یک تاثیر آسانسور در تحول دنیا و یکی از مهم‌ترین مزایایی که آسانسورها به جهان ارائه کرده‌ است. آسانسورها توانسته‌اند دسترسی راحت به طبقات بالای ساختمان‌ها را برای این افراد فراهم نمایند. این افراد می‌توانند توسط آسانسور به صورت مستمر، مستقل و ایمن بین طبقات تردد کنند. امروزه افراد ناتوان جسمی و سالخورده به لطف تکامل آسانسورها می‌توانند آزادانه مانند افراد جوان و سالم در مراکز خرید، ادارات و سایر ساختمان‌ها تردد کنند.

تمایل افراد به سکونت در بالاترین طبقه

در گذشته طبقات بالایی ساختمان‌ها به دلیل وجود پله‌های زیاد برای طبقه‌ی ثروتمند جامعه جذابیت کمی داشته‌است؛ اما امروزه اینگونه نیست. طبقه‌های بالاتر ساختمان‌ها به دلیل فراهم آوردن شرایطی همچون صدای خیابان کمتر، نور بیشتر، چشم‌انداز و منظره‌ی بهتر و دلنوازتر نزد افراد ثروتمند محبوب شده‌است. با به روی کار آمدن آسانسورها، طبقات بالایی ساختمان‌ها که زمانی محل سکونت خدمتکار یا طبقه‌ی ضعیف جامعه بوده است، امروزه مطلوب‌ترین محل اقامت به شمار می‌آید.

The effect of the elevator in the transformation of the world

ایمنی آسانسور در گذر زمان

تا به اینجا درباره تاثیر آسانسور در تحول دنیا بسیار صحبت کرده‌ایم، البته ایمنی و کیفیت آسانسور نیز در این تحول نقش زیادی دارد. آسانسورهای اولیه خطرات ایمنی به همراه داشتند. الیشا اوتیس اولین ترمز ایمنی را در آسانسور خود تعبیه کرد که می‌توانست جلوی سقوط آسانسور را حتی در صورت قطع شدن کابل‌ها بگیرد. با ایمن‌تر و قابل اطمینان‌تر کردن آسانسورها، استفاده از آنها در ساختمان‌های مرتفع‌تر و مدرن امکان پذیر شد. البته شما باید علاوه بر ایمنی آسانسور، نسبت به بیمه کردن آسانسور نیز اقدام نمایید. زیرا مهم‌ترین مزیت و دلیل اهمیت بیمه آسانسور، جبران خسارت آسانسور پس از بروز حادثه است.

کلام آخر 

بدون شک همه افراد کم و بیش با تاثیر آسانسور در تحول دنیا آشنایی دارند. با این وجود متخصصان رسانه کابین در این مقاله سعی کردند به بررسی کامل تاثیر آسانسور در تحول دنیا پرداخته‌اند. با کمی تامل درک می‌کنیم که حتی همین جابجایی ساده بین طبقات در عرض چند ثانیه نیز بسیار شگفت انگیز است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر