انجام 281 عملیات در هفته گذشته | ضرورت توجه شهروندان به سرویس دوره ای آسانسور

گزارش مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از انجام 281 عملیات در هفته گذشته | ضرورت توجه شهروندان به سرویس دوره ای آسانسور

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت توجه شهروندان به سرویس دوره ای آسانسور، از امدادرسانی به ۱۳۷ مورد حریق و ۱۴۴ مورد حادثه و خدمات ایمنی در یک هفته گذشته خبر داد و گفت: بیشتر عملیات‌های حوادث، مربوط به حادثه آسانسور بود که از شهروندان درخواست داریم بازدید و سرویس دوره‌ای و به‌موقع این دستگاه را مد نظر داشته باشند.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفت روز گذشته، ۱۱۸۸۶ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار شده است که در مجموع ۲۸۱ مورد عملیات امداد و نجات پوشش داده شده است.
وی با بیان اینکه امدادرسانی به ۱۳۷ مورد حریق و ۱۴۴ مورد حادثه و خدمات ایمنی در یک هفته گذشته انجام شده است، افزود: آتش‌نشانان در این مأموریت‌ها جان بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان را نجات دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیشترین فراوانی امداد خواهان به میزان ۴۱ درصد در رده سنی جوانان با موضوع حادثه‌دیدگی بوده است، خاطرنشان کرد: برای افزایش سرعت امدادرسانی و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی شهروندان، ۴۸ مورد استقرار اطفائیه در نقاط حساس و ۸۷ مورد گشت ایمنی برای مدیریت ریسک مناطق و حوزه‌های استحفاظی ایستگاه‌های آتش‌نشانی جهت شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز در یک هفته گذشته انجام شده است.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته، بین عملیات‌های حوادث، حادثه آسانسور بیشتر موارد را به خود اختصاص داده بود، لذا از شهروندان درخواست داریم بازدید و سرویس دوره‌ای و به‌موقع این دستگاه را در دستور کار قرار دهند.

مطلبی ضمن درخواست از شهروندان مبنی بر استفاده از سیستم بلک‌اوت در آسانسورها تصریح کرد: در صورت استفاده از این سیستم، در زمان قطعی برق، آسانسور بین طبقات متوقف نخواهد شد و کابین به نزدیک‌ترین طبقه هدایت می‌شود و با توجه به اینکه بیشتر عملیات‌های حوادث آسانسور برای همین موضوع است، استفاده از این سیستم می‌تواند باعث کاهش بسیار از حوادث شود.

وی با اشاره به حریق وسایل نقلیه گفت: در یک هفته گذشته با این حوادث نیز مواجه بودیم، لذا از شهروندان درخواست داریم بازدید از سیستم‌های سوخت‌رسانی و برق خودرو توسط متخصصان و قرار ندادن اسپری‌ها با توجه به افزایش فشار، انفجار و آتش‌سوزی و بطری‌ها به‌دلیل ایجاد حالت ذره‌بینی و آتش‌سوزی در خودرو را مد نظر داشته باشند و در صورت مواجهه با هرگونه حادثه، با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید:

صدور ۳۸ فقره گواهی تأییدیه آسانسور توسط استاندارد ایلام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید