پله برقی ایستگاه مترو تولدو در ناپل؛ با طراحی زیبا و چشم نواز

بررسی مشخصات، طراحی، ارتفاع، رنگ بندی روشنایی سقف و تکنولوژی های به کار رفته در پله برقی ایستگاه مترو تولدو در ناپل

پله برقی ایستگاه مترو تولدو در ناپل

بهار آزادی، کابین نیوز – پله برقی ایستگاه تولدو در ناپل در ایتالیا یکی از عجیب ترین پله برقی های جهان است. این پله برقی، چیزی بیش از یک ایستگاه متروی معمولی است. به جرات می‌توان گفت که این ایستگاه یک اثر هنری است. تولدو یکی از ایستگاه‌های مترو است که در آن همه جزئیات مانند شکل‌ها، رنگ‌ها و مواد با دقت انتخاب شده‌اند تا همه چیز علاوه بر کاربردی بودن دارای ارزش زیبایی شناختی باشند.

ایستگاه مترو تولدو در ناپل، ایتالیا، طراحی چشم نواز هنری

تولدو به عنوان زیباترین ایستگاه متروی اروپا در رتبه بندی منتشر شده توسط “دیلی تلگراف” بریتانیا دارای مقام اول است. این ایستگاه که توسط معمار ستاره کاتالانی اسکار توسکتس بلانکا طراحی شده است، با همکاری تعداد زیادی از هنرمندان مشهور از سراسر جهان ساخته شده است. از جمله طراحان این ایستگاه متروی زیبا و چشم نواز می‌توان به ویلیام کندریج، رابرت ویلسون و آشیل چوولی اشاره کرد. این ایستگاه زیبا که در سپتامبر 2012 افتتاح شد، بخشی از “ایستگاه‌های هنری” سیستم مترو ناپل است، پروژه‌ای که توسط مدیریت شهری و توسط M.N. مترو ناپل، با همکاری هنری آشیل بونیتو اولیوا طراحی شده است.

پله برقی تولدو

ارتفاع ایستگاه مترو تولدو

تولدو یکی از مرتفع‌ترین ایستگاه های سیستم متروی ناپل است که تا پنج طبقه زیرزمین ادامه دارد. رنگ‌های موجود در پله برقی ایستگاه مترو تولدو در ناپل به طور نمادین گذر از خشکی به دریا را نشان می‌دهد. یک “دهانه نور” بی نظیر و چشم نواز در این ایستگاه وجود دارد که در واقع ستونی دارای حفره و سوراخ‌های زیادی است و در زیر آن ال ای دی های رنگی توسط رابرت ویلسون نصب شده است.

سیستم نظارت از راه دور

پله برقی‌ها و راهروهای متحرک در خروجی دوم ایستگاه، در Piazza Montecalvario، به یک سیستم نظارت از راه دور متصل هستند. این سیستم به اپراتورها امکان می‌دهد تا در صورت لزوم، جهت خود را تغییر دهند و اطلاعات بلادرنگ در مورد مشکلات احتمالی سرویس را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

کوتاه ترین پله برقی جهان(Puchicalator) در کاوازاکی ژاپن

رنگ‌های موجود در پله برقی ایستگاه تولدو

هر سطح از ایستگاه حول یک رنگ متفاوت طراحی شده است که نشان دهنده موضوعی متفاوت مربوط به شهر است. دیوارها و کف دهلیز در سطح اول سیاه رنگ است که یادآور آسفالت تمدن معاصر است. بقایای دیوارهای آراگون نیز در آتریوم ادغام شده است که با موزاییک هایی الهام گرفته از تاریخ ناپل تزئین شده است.

همانطور که از پله برقی پایین می‌آیید، دیوارها به رنگ اخرایی و زرد در می‌آیند که به رنگ خورشید اشاره دارد. در بخش‌های پایین‌تر، طرح رنگ مانند دریا آبی و سبز می‌شود. در راهروی منتهی به ایستگاه مترو، یک تاسیسات محیطی به طول 80 فوت با دو جعبه نور LED وجود دارد که تصویر یک دریا را برای افراد تداعی می‌کند.

ایستگاه مترو تولدو

کلام آخر

گفته می‌شود که این ایستگاه متروی چند رنگ درخشان در اعماق ناپل زیباترین ایستگاه متروی اروپا است. در زیر یک موزاییک سقفی فوق‌العاده که به رنگ آبی بنفش نقاشی شده است، یک پله برقی عریض حدود 130 فوت زیر زمین به یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های مترو در ناپل فرود منتهی می‌شود. این ایستگاه متروی تولدو، جواهر تاج «ایستگاه‌های هنری» متروی ناپل است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر